Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Är på flykt från Songkranh-vetet.

20260410_135915.webp
It's a young mans game........ :beer:

Men jag håller med dig. Kul att se på, men numera försöker jag undvika att hamna i korselden.....:afro:

Till frugans hemby några mil utanför Loei.
Ja Songkran ute i spenaten är mycket trevligare enligt mig. Har firat uppe i exfruns hemby i Chaiyaphum provinsen ca 3 mil från Kaeng Khro ( Gen kå). Visst kastar man vatten på varandra men inte till överdrift. Firandet pågår flera dagar men själv delen där man kastar vatten på varandra är begränsat. Gick med i tåget runt hela byn och sedan självklart besök vid templet. 43 grader så många kalla öl gick det :)

Är på flykt från Songkranh-vetet.

20260410_135915.webp

Ja Songkran ute i spenaten är mycket trevligare enligt mig. Har firat uppe i exfruns hemby i Chaiyaphum provinsen ca 3 mil från Kaeng Khro ( Gen kå). Visst kastar man vatten på varandra men inte till överdrift. Firandet pågår flera dagar men själv delen där man kastar vatten på varandra är begränsat. Gick med i tåget runt hela byn och sedan självklart besök vid templet. 43 grader så många kalla öl gick det :)
Två dagar som det är dit vi ska har jag inga problem med, bara skoj. I Pattis är det väl drygt en vecka man håller på och även efter mörkrets inbrott.

Exfruns barndomshem och där hon föddes är vid stjärnan på kartan och det är huset till höger bakom den blå vattentanken. Templet takt fram och by skolan mitt över gatan. De flesta släktingar på mammans sida bor grannar.

Här har man spenderat en del tid men längsta besöket varade i 9 dagar och då hade jag hemlängtan till huset i Bang Saray och havet. Allt har sin charm.

IMG_7231.webp

IMG_7232.webp

Idag har jag kört kompisen till sjukhuset för strålning av prostatacancer.
Sen gjorde vi några ärenden.bl,a Ticket innan vi åkt och åt lunch.
Har just fikat så nu blir det soffan en stund.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K