Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nä det är bättre att stoppa upp kassan på 7/11 i 10 minuter istället.
Ganska dumt om du tänker så, först och främst finns det fyra kassor på denna 7/11, sen tar det inte 10 minuter som det tar för obegåvade Thaiare som inte kan läsa på en ATM display , kassörskan sköter detta och man trycker grönt en gång på deras dosa , Blixtsnabbt att betala elräkningen samt internet där

Vi var nära att krocka med en på cykel idag.
En tjej cyklade i samma riktning som oss på en trehjuling med flak fram.
Plötsligt lägger hon om rakt ut framför oss utan att se sig om.
Det var bra bromsar som räddade henne.
Skadar inte att ta med sig hjärnan när man ska ut i trafiken.
Om man inte har någon hjärna är det svårt, Ta bort backspeglarna på sin MC är ett bevis på att ingen hjärna finns tillgängligt i Thaiskallen

Ganska dumt om du tänker så, först och främst finns det fyra kassor på denna 7/11, sen tar det inte 10 minuter som det tar för obegåvade Thaiare som inte kan läsa på en ATM display , kassörskan sköter detta och man trycker grönt en gång på deras dosa , Blixtsnabbt att betala elräkningen samt internet där
Det tar väl knappt 1 minut så @Thai Newbie råkade nog trycka dit en 0´a av misstag :)

Morgontrycket precis nu, idag är det återbesök hos läkaren pga det höga blodtrycket i vintras.
Men innan det till polisen för nytt pass.

20260604_064821.webp

Autogiro har vi fungerat bra i många år. Men kommer ihåg tiden då man satte sig på Dreamen eller i den lilla Mazada pick upen som vi hade och åkte till PEA och TOT i Phuket och betalade räkningar, detta innan 7/11 och mobiler. Men vist har stoppat och betalt på PEA i Khao lak för nåt år sedan till hus som inte var uthyrt då. Mest för att det ligger vägg i vägg med Dim sum stället där vi brukar äta.

20260604_065908.webp

Ganska dumt att det går så snabbt för då hinner du inte prata med.personalen på 7/11.

Idag har jag följande på min lilla agenda:

1. Jobba fyra timmar cirka.
2. Skissa på en lång text till mitt online-magasin (jag gillar inte "blogg" så jag har blivit lite pretentiös, och kallar den så, haha).
3. Städa lite hemma och rostbehandla lite träningsredskap (saker rostar så jädrans lätt här).
4. Mejla syrran.
5. Träna ikväll. Vad det blir för träning har jag inte bestämt mig för ännu. Förmodligen ett gympass hemma. Det var länge sedan jag använde vikterna här i huset.

Dagens promenad avklarad.
Vi stannade och tittade när dom installerade nya sopkärl vid en fastighet.
Dom gick ner ett par meter i marken så det var grävt ett rejält hål.
Sophantering får tydligen kosta hur mkt som helst.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K