Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Frulle & en brasa i kaminen sen får vi se vad jag mera hittar på idag :)

20260603_083107.webp


20260603_090606.webp
Handöl braskamin med täljstensplattor/block byggd runtomkring, hämtar luft från kryp grund eller källare ? Har installerat och byggt upp några sådana (Svartjobb naturligtvis )
 
Hade hon behövt tvärbromsa så hade virket gått in i bakluckan.
Jag gnäller inte men reglerna kring lastsäkring är många och viktiga.
Och allt måste man kunna som förare,,finns inga undantag.
Vilken hon, frugan körde inte, hon var på SFI skrev jag, det är inte våran bil.
 
Vilken hon, frugan körde inte, hon var på SFI skrev jag, det är inte våran bil.
Ok.
Jag tolkade väl fel då.
Den som körde den bilen på bilden vet tydligen inget om lastsäkring säger jag då istället.
Skit samma ,,,men tyvärr ser man mängder av felaktiga säkringar av lass på våra vägar.
Ofta när folk "bara" ska köra iväg lite sopor till återvinningen.
 
Ja inte var det så farligt.
Försök övertyga en noggrann polis så får du se.
Reglerna säger klart att last skall vara säkrad även framåt och det var det inte på detta släp.
Det är en hel del man måste kunna som förare när det gäller såna saker.
Jag har många år bakom ratten i lastbilar så jag har sett när polisen kollar lastsäkringar.
Och även fått mina lass kollade vid flera tillfällen,,,,körde ofta virke på den tiden.
Ett sånt lass som på bilden krävde minst 20 riktiga spännband.2 per pallrad.

20221212_122631.webp
 
Försök övertyga en noggrann polis så får du se.
Reglerna säger klart att last skall vara säkrad även framåt och det var det inte på detta släp.
Det är en hel del man måste kunna som förare när det gäller såna saker.
Jag har många år bakom ratten i lastbilar så jag har sett när polisen kollar lastsäkringar.
Och även fått mina lass kollade vid flera tillfällen,,,,körde ofta virke på den tiden.
Ett sånt lass som på bilden krävde minst 20 riktiga spännband.2 per pallrad.

20221212_122631.webp
Jo jag förstår det men samtidigt är det lite skillnad att köra det som är på bilden mot lite reglar till en altan. Jag är inte världens laglydigaste och gör säkert fel när jag surrar mina grejor och följer inte konstens alla regler men brukar hå på lite känsla och sunt förnuft.
 
Jo jag förstår det men samtidigt är det lite skillnad att köra det som är på bilden mot lite reglar till en altan. Jag är inte världens laglydigaste och gör säkert fel när jag surrar mina grejor och följer inte konstens alla regler men brukar hå på lite känsla och sunt förnuft.
Det sa kompisen med när han hade spänt på det viset som på bilden Sedan dess har han ändrat sig eftersom han blev av med körkortet
 
Jo jag förstår det men samtidigt är det lite skillnad att köra det som är på bilden mot lite reglar till en altan. Jag är inte världens laglydigaste och gör säkert fel när jag surrar mina grejor och följer inte konstens alla regler men brukar hå på lite känsla och sunt förnuft.
Jag vet mkt väl hur det är.
Men just det sättet att tänka har många fått böter för helt i onödan.
Några riktiga spännband kostar en struntsumma på Biltema jämfört med böter eller värre följder.
Hellre 2 för mkt än 1 för lite är ett vettigt tänk.
 
Vi var nära att krocka med en på cykel idag.
En tjej cyklade i samma riktning som oss på en trehjuling med flak fram.
Plötsligt lägger hon om rakt ut framför oss utan att se sig om.
Det var bra bromsar som räddade henne.
Skadar inte att ta med sig hjärnan när man ska ut i trafiken.
 
Inte från mitt konto heller. Åka och betala räkningar 3 gånger i månaden har jag tid med och dessutom är det kul att prata och skoja med söta damer.
Exakt , Thailand är Thailand och de pengahungrigas land, Det har bevisligen försvunnit slantar från konton i Thai banker. Anställda som haft möjlighet har lyft ut, en del tycks tro att banksystemet är som i Europa
 
 

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp