Försök övertyga en noggrann polis så får du se.
Reglerna säger klart att last skall vara säkrad även framåt och det var det inte på detta släp.
Det är en hel del man måste kunna som förare när det gäller såna saker.
Jag har många år bakom ratten i lastbilar så jag har sett när polisen kollar lastsäkringar.
Och även fått mina lass kollade vid flera tillfällen,,,,körde ofta virke på den tiden.
Ett sånt lass som på bilden krävde minst 20 riktiga spännband.2 per pallrad.