Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Rullar norrut längs västkustbanan.

IMG_20260603_080623.webp
 
Lyxmacka vet jag ej om det räknas till,men det är sikrom som jag fixade till i höstas så ganska lokalproducerat. Men nästan lika gott som löjrom tycker jag.
Rom på knäckebröd är fantastiskt gott.
Vi rökte gäddrom när jag fått en gädda på 11,8kg i ytterskärgården i Sthlm.
Det blev mkt gott på knäckebröd och lite andra tillbehör.
 
Rom på knäckebröd är fantastiskt gott.
Vi rökte gäddrom när jag fått en gädda på 11,8kg i ytterskärgården i Sthlm.
Det blev mkt gott på knäckebröd och lite andra tillbehör.
Just gädda och rom från den är underskattad,jag har 2 gånger själv vispat och saltat rom från gäddor och ätit på både hårdbrödsmackor och rostade frallor med lök och cremefraice. Det är suveränt gott.
 
Just gädda och rom från den är underskattad,jag har 2 gånger själv vispat och saltat rom från gäddor och ätit på både hårdbrödsmackor och rostade frallor med lök och cremefraice. Det är suveränt gott.
Jag äter gädda men den bör inte vara större än runt 2kg.
Stora gäddor blir lite udda i smak och konsistens.. Tycker jag,
Glödstekt gädda är helt ok,,,eller glödkokt i folie och tidningspapper.
 
Hämtat mer trall men efter lämnat tillbaka kärran blir det inte mycket mer gjort på altan för min del idag, har mätt idag och blir 45m2 altandäck så blir bra storlek.
Hämta sonen efter skolan och gå på invigning av den nya lekplatsen i samhället som ser riktigt bra ut.
Sen hämta nötkött och efter det vaccinera sig.
Sen är det nog kväll när hemma igen.

20260603_100537.webp


20260603_105132.webp
 
Hämta sonen efter skolan och gå på invigning av den nya lekplatsen i samhället som ser riktigt bra ut.

Hur går det för lillgrabben. Trivs han i skolan och är han fena på svenska nu? Tycker han det är roligt med svenska?

Om farfar och "farmor" är där nu, så blir han ju omgiven av svensktalande även i hemmet och det brukar bli bra. Minns att vår flicka utvecklades mycket tack vare att vi levde i samma hushåll som farmor. Hon var ju alltid hemma och kunde inte prata på dålig engelska utan där var det korrekt svenska som gällde.
 
Hämtat mer trall men efter lämnat tillbaka kärran blir det inte mycket mer gjort på altan för min del idag, har mätt idag och blir 45m2 altandäck så blir bra storlek.
Hämta sonen efter skolan och gå på invigning av den nya lekplatsen i samhället som ser riktigt bra ut.
Sen hämta nötkött och efter det vaccinera sig.
Sen är det nog kväll när hemma igen.

20260603_100537.webp


20260603_105132.webp
Tur att du inte blev stoppad för då har du inte haft något körkort kvar
 
Hur går det för lillgrabben. Trivs han i skolan och är han fena på svenska nu? Tycker han det är roligt med svenska?

Om farfar och "farmor" är där nu, så blir han ju omgiven av svensktalande även i hemmet och det brukar bli bra. Minns att vår flicka utvecklades mycket tack vare att vi levde i samma hushåll som farmor. Hon var ju alltid hemma och kunde inte prata på dålig engelska utan där var det korrekt svenska som gällde.
Är ju inte så dom hänger uppe hos oss dagarna i ända "farmor" har 10 egna barnbarn.
Och det är bra det, dom har sin egen del.
Nu har vi fått en riktig lekplats ca 700m från huset iaf, invigdes idag, det var bra.

20260603_130853.webp


20260603_131337.webp


20260603_131447.webp
 
 

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp