Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Så brukar det var hos mej några ggr per år men dom har skoj jag går gjärna ut i garaget medan dom har skoj och mår bra,
Första gången sitter här.
Frugan var ensam thai på sfi innan, verkar inte vara så mycket thai häromkring, ovanligt få tycker jag.
Nu är det 2 till på sfi iaf, den ene kom nån månad efter frugan, den andre strax efter det.
Den äldre kom hit med nån polack med ut men bytt gubbe under tiden.
Den yngre är ihop med jämngammal 50/50 thai/sve och hennes morsa bor i Stockholm.
Jag målade när dom kom, hälsade och prata lite sen lämna dom ifred för att diskutera farangs banana bla sa frugan 55555.

Första gången sitter här.
Frugan var ensam thai på sfi innan, verkar inte vara så mycket thai häromkring, ovanligt få tycker jag.
Nu är det 2 till på sfi iaf, den ene kom nån månad efter frugan, den andre strax efter det.
Den äldre kom hit med nån polack med ut men bytt gubbe under tiden.
Den yngre är ihop med jämngammal 50/50 thai/sve och hennes morsa bor i Stockholm.
Jag målade när dom kom, hälsade och prata lite sen lämna dom ifred för att diskutera farangs banana bla sa frugan 55555.
Det är väl som svenakar som bor eller är i Thai vill ibland prata sitt modersmål. Nu känner jag alla thai damer här omkring
dom flesta skit bra 2 som dricker för mycket men är okaj

Det är väl som svenakar som bor eller är i Thai vill ibland prata sitt modersmål. Nu känner jag alla thai damer här omkring
dom flesta skit bra 2 som dricker för mycket men är okaj
Japp precis som svenskar som bor i Thailand, vill snacka sitt modersmål och käka svenskt ibland.
Dom drack alla 3, frugan körde och köpte ett 6 pack Norrlands Guld 3,5 blev dock 3 över.
Men med is i blev det väl mer lättöl....

Dom hadde skoj eller hur
Japp frugan tyckte var jättekul.
En bra vecka, barnen fått testat på fotbollen.
Yngste skulle igentligen testat för UIFK på Måndag men trivdes så bra med laget och dom lokala plus ta cykeln upp så han ville fortsätta här, skickat mail till uifk och han är välkommen nästa år när vuxit ur lokallaget.
Frugan har fått par vänner, skolan börjar nästa vecka och jag åker till flygplatsen efter skolstart så känns som klaffat bra med slutsommaren.

Sonen var lite blyg i attackerna men som mittfältare bröt han och spelade fram till 2 mål.
Han har inte spelat i lag sen pandemin, innan del skollaget the regent och Home - Planet Football
Han har ju varit anfaller innan men ny i laget, 1 dag träning 1 dag match.

20260813_184254.webp

20260813_184427.webp

20260813_184429.webp

Ja @Boa52 klarade sig från hörselskador. Men jag visste inte att det fanns så många som 8000 i Umeå med självskadebeteende.
Dom kommer från hela Sverige och alla hotell är fullbokade.
Tror inte så många var umebor där.

Frun bävar för att städa rummen idag om det varit fyllefester.
Spyor är inte trevligt, men senast hon sanerade ett nerspytt rum fick hon 500kr extra i lön.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K