Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Utflyttad

IMG_20260817_094050.webp

Efter frukosten så har jag kapat till 16 bitar vinkeljärn som början på vårt bygge av täcktak.
Nu blir det en dusch innan vi åker och äter mm.

Hej

Det blev lite rökt makrill nu på kvällen efter att den hade legat saltad i 5-6 timmar.

20260817_204946.webp

Vi har redan käkat några.

Mvh isan lover
Något man saknar.
Fisket på västkusten kan jag ju, började på trålare i Marstrand när jag var 16, blev strömstad när 17 och sen Smögen tills jag fyllde 30.
Har ju jobbat och varit på trålare stor del av mitt liv, typ 14 år aktivt.
Har inget emot hur du beskriver vardagen där, samma gällande thailand.
Irriterar mig på att du beskriver dig som någon hamilton, byns älskade hjälte och tror sig vara den enda som vet.
Vi har ett brett forum med god kunskap och många som bor i Isaan.

Sen hur mycket aktiva yrkesfiskare finns det i området.
När jag höll på var det få.
Kan inte påminna mig en enda från hamburgö?

Var väl 5-6 år när jag fick min första båt, farsan köpte optimistjolle åt mig när jag var 6-7 och fick lära mig segel.
Sen fick jag styrpulpet och har väl nästan växt upp med båt.
Jag kan inte hur lång bak som helst men farfar gick på båt i tonnåren, morfar tullare sjöfart, farsan fiskare tills jag föddes sen fiskare igen.
Jag har bara jobbat sjörelaterat i 30 år

Något man saknar.
Fisket på västkusten kan jag ju, började på trålare i Marstrand när jag var 16, blev strömstad när 17 och sen Smögen tills jag fyllde 30.
Har ju jobbat och varit på trålare stor del av mitt liv, typ 14 år aktivt.
Har inget emot hur du beskriver vardagen där, samma gällande thailand.
Irriterar mig på att du beskriver dig som någon hamilton, byns älskade hjälte och tror sig vara den enda som vet.
Vi har ett brett forum med god kunskap och många som bor i Isaan.
Hej

Vi lever ju alla lite olika liv, har olika intressen, olika erfarenheter, olika upplevelser och olika bakgrund o.s.v, så vi får nog acceptera att inte alla upplever allr likadant, har samma åsikter och samsyn om allt, detta oavsett var man vistas och det är helt naturligt.

Mvh isan lover

Lite hangover idag, vart lite onyckter igår kväll men var ingen annan än ni som fick uppleva det, huset sov.
Nu fick jag äntligen min laddbox, förra cancelerade elgiganten, säkert någon som köpte outletvaran fysiskt.
Fann ny outlet för 1500kr och denna gång kom den fram.

20260818_101838.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar