Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Väskan packad och klar för avfärd.
Sonens skolväska är packad och påse med höstkläder är packad.
Fick någon skit idag med, irritterar mig på att regeringen behandlar befolkningen som barn utan självtänkande.
Undra hur mycket det kostat i konsult och material för den löjliga sidan med självklarheter.
Måste skickas ut enligt ny skollag.
Skall vi bli nytt Nordkorea eller vad sker där vi skall ha infoblad om allt, instruktioner om hur man går på dass...

Screenshot_20260818_150132_Samsung Notes.webp

Fick någon skit idag med, irritterar mig på att regeringen behandlar befolkningen som barn utan självtänkande.
Undra hur mycket det kostat i konsult och material för den löjliga sidan med självklarheter.
Skall vi bli nytt Nordkorea eller vad sker där vi skall ha infoblad om allt, instruktioner om hur man går på dass...

Jag har fått samma och reagerade nästan som dig. Bara vänja sig i PK/woke världen ;)

Undrar hur många 7-8 åringar som förstår det skrivna.
Verkligen skrivet för barn som andra stycket riktar sig mot, eller inte.
Skall jag lägga fram det här till sonen för att läsa, nästa år skall det väl signeras och godkännas av barnen att man tagit del av upplysningen med.

Fick fråga AI vad den anser då jag reagerar på andra stycket vilket den första punkten borde vara föräldraransvar och inte en press man skall lägga på en 8 åring "du tar ansvar".

Skolverket beskriver den nya ordningen som att skolans förväntningar på elever och vårdnadshavare ska tydliggöras i ett förväntansdokument.
Det är alltså fullt relevant att fråga varför sådant som ligger i hemmets omsorgsansvar formuleras som ett personligt ansvar för en åttaårig elev.

Är det woke och pk att barnen får en skolgång?

De kan ju råka lära sig något....

som inte är sant...;)
Det är sjukt att vi skall lägga kostnader på självklara infoblad.
Blir mer och mer statskontroll av sådant föräldrar när jag växte upp kunde ta ansvar för.
Jag behöver inte ett jäkla utskick för det som antagligen kostat miljoner i skattepengar att ta fram.
Jag behöber inget jävla utskick från folkhälsomyndigheten att jag skall hålla för munnen när nyser.
Jag behöver inget jävla utskick i hur vi skall leva vår vardag.
Sånt håller dom på med i Nord Korea och Sverige.
Orwell 84.

Tror du en 7-8 åring läser och kan tolka den texten plus ansvarar för till ett barn.
Jag ansvarar för, min 8 årig son ansvarar inte för....

Det är sjukt att vi skall lägga kostnader på självklara infoblad.
Blir mer och mer statskontroll av sådant föräldrar när jag växte upp kunde ta ansvar för.
Jag behöver inte ett jäkla utskick för det som antagligen kostat miljoner i skattepengar att ta fram.
Jag behöber inget jävla utskick från folkhälsomyndigheten att jag skall hålla för munnen när nyser.
Jag behöver inget jävla utskick i hur vi skall leva vår vardag.
Sånt håller dom på med i Nord Korea och Sverige.
Orwell 84.

Tror du en 7-8 åring läser och kan tolka den texten plus ansvarar för till ett barn.
Jag ansvarar för, min 8 årig son ansvarar inte för....

Man ska inte torka katten i mikrovågsugnen.

Man kan heller inte sitta som förälder, posta bild på fb med plåster över såren, när vi växte upp.
Vi växte upp till föräldrar av curling barn idag och jag är inte ett dugg bättre.
Kör ungarna till träning, då gick jag med väska på ryggen.
Jag hade kniv som 8 åring och sprang runt i skogen, kan inte räkna alla gånger jag gått genom isen.
Alldrig idag, soc skulle komma och ta barnern väl om släppte dom löst så.
Är ju vi 70 talister som är ansvariga för nuet.

Man kan heller inte sitta som förälder, posta bild på fb med plåster över såren, när vi växte upp.
Vi växte upp till föräldrar av curling barn idag och jag är inte ett dugg bättre.
Kör ungarna till träning, då gick jag med väska på ryggen.
Jag hade kniv som 8 åring och sprang runt i skogen, kan inte räkna alla gånger jag gått genom isen.
Alldrig idag, soc skulle komma och ta barnern väl om släppte dom löst så.
Är ju vi 70 talister som är ansvariga för nuet.

När allt ska anpassas efter den svagaste så blir det så.

När allt ska anpassas efter den svagaste så blir det så.
Det är inget fel i det, vissa barn behöver extra hjälp och det skall dom ha.
Äcklar mig på elit uttagning bland barn.
Barn har olika utveckling, vuxnas ansvar där man skall vara vuxen och inte bete sig som en skitstövel mot barn.
Dock kan jag väl erkänna att möjligt haft svårt med en vuxen som vill elitträna barn och kanske blivit ovuxen och dratt en armbåge över snoken.

Roar mig dock med detta och skiter i det nu.

17870782044204568688208303163152.webp

Det är inget fel i det, vissa barn behöver extra hjälp och det skall dom ha.
Äcklar mig på elit uttagning bland barn.
Barn har olika utveckling, vuxnas ansvar där man skall vara vuxen och inte bete sig som en skitstövel mot barn.
Dock kan jag väl erkänna att möjligt haft svårt med en vuxen som vill elitträna barn och kanske blivit ovuxen och dratt en armbåge över snoken.

Roar mig dock med detta och skiter i det nu.

17870782044204568688208303163152.webp
Läste nu och lät som gjort.
Aldrig.
Var en känsla.

Sverige är epa och raggarkultur.

Tror båda sångerna passar med 70 talister.
Inget värre i text än när vi var unga.
Tvärtom känns det som..

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7