Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Frågan är kan jag söka coe härifrån Paris eller måste jag till Sverige.
Skulle igentligen vaknat upp i Sverige idag men hamna lite fel så är i Paris ;)
Får gå upp och duscha och se hur man tar sig härifrån först 5555555.
Akta dig bara så att du inte blir smittad av Covid-19. Siffrorna i Europa är höga och en eventuell infektion lär fördröja din hemresa.

Frågan är kan jag söka coe härifrån Paris eller måste jag till Sverige.
Skulle igentligen vaknat upp i Sverige idag men hamna lite fel så är i Paris ;)
Får gå upp och duscha och se hur man tar sig härifrån först 5555555.
Härlig fylla!
Säga upp sitt jobb och hamna i Paris istället för i Sverige.
Säger som @Berralund: RESPEKT!

Men du gör säkert rätt.
Vill man bara jobba så finns det jobb.
Lycka till.

Jag skall vara försiktig och tror jag har haft det nyligen, en av säkerhetsvakterna som kom ombord i Indiska oceanen fick förkylningssymtom.
Efter par dagar var alla förkylda och febriga ombord.
Men gick över.
Försök att ta ett antikroppstest, jag fick svar efter en dag. Kan säkert vara en fördel om du har antikroppar, det har inte jag fast jag hoppades. Lycka till!

Du lever ju redan som holmen.
Dra in på utgifterna så håller det nog i 30år
Nja.
Jag räknar på 100.000 baht i månaden.
Så visst kan jag strypa ner det och leva flera år.
Får se, jag har allt tänkt och börja jobba igen, har allt några år kvar men nu vill jag göra en @SatanG ett tag, jag har känt det länge och blev lite deppig igår när alla förutom jag var glada över att mönstra av och åka hem.
Var meningen jag skulle lära han cykla.

received_589868035022799.jpeg

received_2713810272274520.jpeg

received_2349481752026935.jpeg

Jag känner inte någon ånger än.
Jag har sparat så jag skall klara mig i några år.
Måste ju finnas nåt jobb där ute.
Fixar frugan ett jobb kan vi dryga ut dom åren.
Går ingen nöd dom närmsta åren men tiden jag missar med min son kan jag aldrig ta igen!

received_677178826338370.jpeg

20200928_133513.jpg

received_672112033714436.jpeg

received_237376121009700.jpeg

received_229653545135301.jpeg
Det kommer att gå fint, Jag har vart en riktig hoppjerka under mina 34 år till sjöss ett 15 tal rederier i Sverige och ett 10 tal i övriga länder. Många av dom har jag vart flera gånger och ibland jobbat extra andra rederier på ledighet från rederier jag vart anställd i. pr*stituerad i Shipping och Offshore branschen kan man väl kalla det och det har varit helt ok.
Ibland har man lessnat och då har sagt upp mig och tagit långledig i Thailand.
Du har ju god ekonomi och med tiden så blir det nog bättre med coronapandemin och reserestriktioner.
Så inte blir det nått problem med jobb för dig .Ha det nu riktig gott med familjen.

Nja.
Jag räknar på 100.000 baht i månaden.
Så visst kan jag strypa ner det och leva flera år.
Får se, jag har allt tänkt och börja jobba igen, har allt några år kvar men nu vill jag göra en @SatanG ett tag, jag har känt det länge och blev lite deppig igår när alla förutom jag var glada över att mönstra av och åka hem.
Var meningen jag skulle lära han cykla.

received_589868035022799.jpeg

received_2713810272274520.jpeg

received_2349481752026935.jpeg
Då bör du klara dig bra beroende på vilka lån du eventuellt har för ditt hus o tomt. Du har också utgifter för skola gissar jag.
Vi är helt skuldfria och har inga hemvarande barn, vi förbrukar normalt ca 30 000 bath per månad (Mat, kläder, el, internet, telefoni, resor(Taxi, Buss, Tåg), bränsle(Fordon och gräsklippare), underhåll hushållsprodukter, betalning arbete på gården som gräsklippning etc.), men då och då klart mindre.
Det är bara extrautgifter för renoveringar som ändrar det beloppet uppåt.

Senast ändrad:
Även farsan var enig med uppsägningen, inte först men efter jag förklarat det ur min synvinkel och om han hamnat i liknande situation när jag va 2 år.
Så blev det ja du gör rätt, du måste hem.
Självklart är det rätt. Du har redan varit borta länge. Du står inför att du inte har en aning om när du kan komma hem igen.
Vad gäller pandemin finns ännu inga verifierade vaccin annat än i initial fas där vi inte riktigt vet.
Thailand har restriktioner som kanske inte alls kommer att lyftas märkbart mer under närmaste tiden, eftersom smittan just nu tar fart igen i många områden i världen.
Utnyttja din ekonomiska buffert och ta dig hem medan du fortfarande kan.
Du har inte en aning om hur det kommer att bli under vintern och kommande vår med restriktioner och ev. vaccin som påverkar.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K