Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Dom har satt mesta av möbler i container dom har plan att komma tillbaks till Sverige i April köpa ett torp i skogarna utanför jönköping och bo där sommartid.
Då förstår jag, annars hade du kunnat lånat deras boende om du hade vägarna förbi Sverige nu.

Perfekt val av din far att vara iväg utomlands under vinterhalvåret och Sverige under sommaren.

Nu är testet klart...ett rött streck bara i snabbtestet. Nu måste vi vara fria covid i alla fall :rolleyes:
SmartSelect_20220118-205333_Gallery.jpg

Intervjun gick bra. Även om jag ibland trevade efter ord och funderade ut meningar att jag tappade tråden. Hade jag pratat portugisiska dagligen hade det varit en baggis det är inte så svårt språk. Men att bo i Thailand i över 20 år gör att thailändskan har blivit mitt 3e språk och portugisiska har halkat ned till 4e.

Jag pratade en del om betydelse att inspirera folk att träna speciellt i dessa tider. Om hur svårt det är att lära ut kampsport till thaifolket där vuxna på sin höjd gör lite arobics i parken men majoriteten inte rör på sig alls. Ungarna tränar ibland lite muai thai eller annat därför de eventuellt kan ha en framtida karriär men när de inser att de inte har tillräckligt talang och motivation lägger ner allt. Västerländsk kultur är att brinna för sport och engagera sig. Här går allt ut på att tjäna pengar vilket är skittrist. Jag har aldrig tagit betalt för mina lektioner. Jag vill att de kommer och tränar varje dag men lägger pengarna på att få ett drägligt liv. De som såg intervjun blev imponerade för i Brasilien är det väl lite som i bangkok (capoeiragrupper) de gör inget gratis

IMG-20220115-WA0001.jpg

IMG-20220118-WA0018.jpg

Här är han hemma hos mickey Dee och kollar in hans nya pamera.
Han har gått från noll till kan göra vad han vill ekonomiskt...
Han skall komma hit när karantänen och restriktionerna lagt sig.

241170181_4023702341068821_2687412031843845409_n.jpg
Under 2002 så arbetade jag i Kina och på helgerna bodde jag hos en kompis i Hong Kong för att ha ett roligare uteliv.
Kompisen berättade att när han var och hälsade på föräldrarna senast så hade hans farsa bett honom att cykla över med lite papper till nya ägaren för deras gamla villa. När ägaren öppnade dörren så visade det sig att det var Mickey Dee. Kompisen bara stod där och hittade inte orden, han var helt star struck.

Skall göra min förnynining om 5 dagar efter den är klar funderar jag på att ta ut skiljsmässa, orkar inte med kärringen längre, sista månaderna har bara varit en kamp för barnens skull men jag vill inte bo med en skitgris.
Hon hör hemma i byn där man slänger allt runt sig inte i civilisationen.
Orkar inte längre, jag flyttade inte till Thailand för att leva som ett svin, jag flytta hit för lite kul.
Vi får se men bli inte förvånade om jag bor i condon som single snart eller om vi bara flyttar isär ett tag....
Fan jag går upp kl 05 gör klart för skolan och frukost, väcker barnen duschar yngste, stryker uniformer, kör till skolan, glömmer man ett lite mjölkpaket, fet grisen som inte gjort ett skit f*** you, not look anything or what ligger den fete grisen i soffan och säger, hon skall vara jävligt glad att kvinnoaga är förbjudet....
Hon har inte gjort ett hantag i hemmet efter vi var i byn över nyår, lika bra hon åker tillbaks...

Intervjun gick bra. Även om jag ibland trevade efter ord och funderade ut meningar att jag tappade tråden. Hade jag pratat portugisiska dagligen hade det varit en baggis det är inte så svårt språk. Men att bo i Thailand i över 20 år gör att thailändskan har blivit mitt 3e språk och portugisiska har halkat ned till 4e.

Jag pratade en del om betydelse att inspirera folk att träna speciellt i dessa tider. Om hur svårt det är att lära ut kampsport till thaifolket där vuxna på sin höjd gör lite arobics i parken men majoriteten inte rör på sig alls. Ungarna tränar ibland lite muai thai eller annat därför de eventuellt kan ha en framtida karriär men när de inser att de inte har tillräckligt talang och motivation lägger ner allt. Västerländsk kultur är att brinna för sport och engagera sig. Här går allt ut på att tjäna pengar vilket är skittrist. Jag har aldrig tagit betalt för mina lektioner. Jag vill att de kommer och tränar varje dag men lägger pengarna på att få ett drägligt liv. De som såg intervjun blev imponerade för i Brasilien är det väl lite som i bangkok (capoeiragrupper) de gör inget gratis

IMG-20220115-WA0001.jpg

IMG-20220118-WA0018.jpg

Imponerande!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar