Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Synt att det är så många som är emot att de sämst ställda pensionärerna kan få en höjning.
Talar nog väldigt mycket om eran syn på de som har det ekonomiskt svårast.
Det finns mycket som återstår när det gäller t ex finansieringen. Att redan nu uttala sig som om allt var klart och alla delar kända anser jag vara för tidigt. Det finns många pensionärer som har det svårt t ex kvinnor som jobbat halvtid eller varit hemma hos barn. Om detta är det bästa sättet att gynna denna grupp eller om det finns bättre lösningar behövde analyseras.

En grupp som sannolikt kommer att gynnas om förslaget blir verklighet är personer med få år i Sverige innan pensionen.

Vad är enligt dig "de sämst ställda pensionärerna"? Vilken syn har du på olika grupper?

Det finns mycket som återstår när det gäller t ex finansieringen. Att redan nu uttala sig som om allt var klart och alla delar kända anser jag vara för tidigt. Det finns många pensionärer som har det svårt t ex kvinnor som jobbat halvtid eller varit hemma hos barn. Om detta är det bästa sättet att gynna denna grupp eller om det finns bättre lösningar behövde analyseras.

En grupp som sannolikt kommer att gynnas om förslaget blir verklighet är personer med få år i Sverige innan pensionen.

Vad är enligt dig "de sämst ställda pensionärerna"? Vilken syn har du på olika grupper?
Det var ju enkelt de som har mindre än 12 000 tillhör ju denna grupp.

BORDE JU DU SJÄLV FÖRSTÅ ELLER. Men du har väl en annan människosyn, för står jag.

Så länge dessa spenderar pengarna i Sverige är det väl inte hela världen å inte skickar till hemländerna,
Själv är jag ju en riktig svartfot som spenderar halva min pension i Thailand
Om jag stannat kvar i Sverige hade ju pengarna åter hamnat i statskassan i form av skatt å moms å även gynnat svenska bönder och svenska affärer

Så länge dessa spenderar pengarna i Sverige är det väl inte hela världen å inte skickar till hemländerna,
Själv är jag ju en riktig svartfot som spenderar halva min pension i Thailand
Om jag stannat kvar i Sverige hade ju pengarna åter hamnat i statskassan i form av skatt å moms å även gynnat svenska bönder och svenska affärer
Du har gjort ditt val som innebär för- och nackdelar för dig och staten Sverige. Innan Thailand blev poppis bland pensionärer var det Italien och Spanien som gällde i första hand. Sveriges största problem är nog inte pensioner utan snarare brottslighet, svartjobb, papperslösa och bristande integration.

Tycker att du har all rätt att känna dig glad om du är nöjd med livet.

Jag är mot begreppet "få pension" helt å hållet. Den skall man ha jobbat in själv.

Har man inte jobbat in något, då skall man ha existensminimum i form av matkuponger.

Så jag är inte emot sociala skyddsnät, men jag är emot snyltare, oavsett om de är ursprungligen födda i Sverige eller ej, men valt att jobba svart eller lämna landet.

Man skall helt enkelt få vad man förtjänat.

Du har gjort ditt val som innebär för- och nackdelar för dig och staten Sverige. Innan Thailand blev poppis bland pensionärer var det Italien och Spanien som gällde i första hand. Sveriges största problem är nog inte pensioner utan snarare brottslighet, svartjobb, papperslösa och bristande integration.

Tycker att du har all rätt att känna dig glad om du är nöjd med livet.
Men han har ju inga damer o gå ut med.

Jag är mot begreppet "få pension" helt å hållet. Den skall man ha jobbat in själv.

Har man inte jobbat in något, då skall man ha existensminimum i form av matkuponger.

Så jag är inte emot sociala skyddsnät, men jag är emot snyltare, oavsett om de är ursprungligen födda i Sverige eller ej, men valt att jobba svart eller lämna landet.

JA så går det om man inte har haft förmågan att arbeta i hop till en dräglig pension.

Solidaritet, det uppfattar du väl som en Solid maträtt

Jag var på semester i forna Jugoslavien en gång.
Där hade de dom underligaste skithus stolar jag har sett.
Det var liksom en hylla där man la tvåan på och ettan hamnade i vattnet.
Fördelen var att det stänkte inte upp vatten i röven på en.;)
Men äckligt var det :sick:
Sådana inspektionshyllor var vanligt i Tyskland också när jag var ung, vi reste mycket med husvagn i Mellaneuropa då. Äckligt ja men praktiskt om man ville kolla sig för mask i magen. :laugh::sick:

Min mor (död sedan några år) hade aldrig jobbat, hon var hemmafru, vad ska man klassa henne som? Snyltare?

Senare idag väntar bilbesiktning,men jag måste byta en positionslampa först och jag gruvar mig för att börja pilla ute nu:eek: Och för att komma åt den lilla skitlampan måste batteriet lossas.. Så irriterande och galet då det är sjukt trångt :mad:
Absolut, det är ett jäkla problem med nyare bilar. Jag har inte tålamod att peta med sådant själv, kör hellre in på verkstaden. Det är för tusan nästan raketvetenskap att byta en lampa nuförtiden.

Absolut, det är ett jäkla problem med nyare bilar. Jag har inte tålamod att peta med sådant själv, kör hellre in på verkstaden. Det är för tusan nästan raketvetenskap att byta en lampa nuförtiden.
Jo jag brukar hjälpa min gamla jaktkompis att byta lampor i bilen,han är snart 85 år. Sista gången då han var på verkstad och bytte lampor kostade det 700 kr..

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K