Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ja Big-c Pattaya klang är bra håller med. Gillar inte magert kött som lövbiff tycker om när det är mycket fett. Var har du köpt pizzan den ser bra ut gillar när kanten är lite soft och degig. Pizza brukar jag äta på Pan Pan eller Bacco beach Italien.
Dom pizza har jag bara ätit en gång men bra som bra "svensk" pizza skulle jag säga.

Testa gärna Frankies Inn, italienare i Jomtien på second road brevid Aqua condo bakom Jomtien Night Market. De har rustika pizzor med bra Italien vibbar på ett lättare surdegsbröd.

Jag gillade News, någon som vet om dom fortsatt har öppet?
Åt där ofta när vi bodde på Thappraya och Pratumnak.

Hörde i julas att det är öppet men med ny personal. Om ägandet var detsamma var han osäker på.

Jag har haft väldigt varierande upplevelser på News, så har inte med det på min lista då det ibland blir hit and miss.

Hörde i julas att det är öppet men med ny personal. Om ägandet var detsamma var han osäker på.

Jag har haft väldigt varierande upplevelser på News, så har inte med det på min lista då det ibland blir hit and miss.
Ok, var ju många år sen jag var där sist, då var det bra, bättre än beefeater ett tag men sen bytte dom ägare och management och blev sämre meny.

Många år sedan... i Pattaya... där gäller ju inte ett omdöme från säsong till säsong knappt. Alltid nya stjärnor som tror de skall bli krögare i paradiset.

Beefeater har väl varit konsekvent, då ägaren också är kocken... men många ställen är ju ägaren bara en frontfigur som snackar med kunder och håller låda.

Kocken kan ha byts ut 4 gånger mellan jul å påsk typ... Harrys är ett lysande exempel, ibland överraskar de rejält (stekt fläsk med löksås), för att nästa gång (lövbiff med pommes) vara sämre än en Sibylla i Gnosjö.

Beefeater har väl varit konsekvent, då ägaren också är kocken... men många ställen är ju ägaren bara en frontfigur som snackar med kunder och håller låda.

Kocken kan ha byts ut 4 gånger mellan jul å påsk typ... Harrys är ett lysande exempel, ibland överraskar de rejält, för att nästa gång vara sämre än en Sibylla i Gnosjö.
News kanske inte ens är Svenskt längre?
Förste Svensken när jag var där första gången hade en bra meny.
Sen köpte en annan Svensk det och han ströp menyn, Svenska rätterna försvann och flera av oxfile rätterna.
Men standarden var bra och jag tog extra svängen dit istället för Beefeater, frugan gillade bäst pepper steak på News med.
Men har nog inte vart där sen jag va där med Långeman och @brt666, 4 år sen eller nåt, var innan vi bodde här.
Kollar jag på hemsidan nämns inget om Svensk, innan stod det ägarens namn och någon Svensk kock som gjort menyn.

News kanske inte ens är Svenskt längre?
Förste Svensken när jag var där första gången hade en bra meny.
Sen köpte en annan Svensk det och han ströp menyn, Svenska rätterna försvann och flera av oxfile rätterna.
Men standarden var bra och jag tog extra svängen dit istället för Beefeater, frugan gillade bäst pepper steak på News med.
Men har nog inte vart där sen jag va där med Långeman och @brt666, 4 år sen eller nåt, var innan vi bodde här.
Kollar jag på hemsidan nämns inget om Svensk, innan stod det ägarens namn och någon Svensk kock som gjort menyn.
Det var nån svensk från news som öppnade New Nordic Marcus uppe på Pratumnak soi 4 hos i det norska pyramid spelet. Vet inte om det är kvar som öppet.

Hörde att det norska pyramidspelet New Nordic har kollapsat igen.
Någon som vet om detta stämmer?

Hej

Ja ser man till den biten så har vi ju även gifter ifrån besprutning vid odling och formalin som används för att göra grönsaker och seafood hållbarare, men dessa kemikalier och tillsatser får man ju oavsett om man äter dyrt eller billigt.

Men Thaimat innehåller ju mycket vitaminer, fibrer och mindre fett än västerländsk mat och håller man sig till den dieten så lär nog både vikt, kolesterolvärde och det allmänna hälsoläget förbättras, men halten av gifter och tillsatser är helt klart högre än ex.vis i europa.

Mvh isan lover
Shit! vilken dålig koll du har! Du behöver en rejäl uppdatering i näringslära. Nu har jag inte kollat men Thailand måste ligga högt upp på skalan över antalet med diabetes bland befolkningen. Det är bara ett mått på att det inte står rätt till, finns fler.

Shit! vilken dålig koll du har! Du behöver en rejäl uppdatering i näringslära. Nu har jag inte kollat men Thailand måste ligga högt upp på skalan över antalet med diabetes bland befolkningen. Det är bara ett mått på att det inte står rätt till, finns fler.
Europa och syd-ost Asien ligger ganska nära varandra så den "hälsosamma" maten verkar inte ha hjälpt i detta fallet.

Asia.jpg

europa.jpg

world.jpg

För par år sen toppade väl Thailand diabetesligan? Tycker nästan alla i svärföräldrarnas by lider av diabetes, iallafall kärringarna.

Glöm inte levercancer i nordöstra Thailand.
Enormt mycket fall mot övriga världen.
Väldigt vanlig dödsorsak.
Det är deras rätter med rå småfisk som rörs ihop med kryddor mm som innehåller ägg från parasiter.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K