Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hej

Det blev en fin tur på sjön idag, klarblå himmel och en svag nordlig vind, vi hittade virke för ca 5 000 kr, 2’x3’, 2’x4’, 2’x6’ och 2’x9’, vi hade med lite matsäck och trivdes i solen, ejdrarna hade börjat bilda par och några svanpar var också på plats på dom öar där dom brukar bygga sitt bo och lägga ägg.

Mvh isan lover

Nu är "ogräset" file'at o bara ve klyvningen kvar. Ska ju bli påskväder nästa vecka med :).
SmartSelect_20220306-192730_Gallery.jpg

Så då har man skickat dagens mail angående jobb, även det bara en öppen ansökan för såg inte att dom sökte några styrmän.
Skickar till alla offshore rederier jag hittar.
Söker mycket kockar och matroser, verkar vara det som är brist på idag.
Sist jag sökte jobb så var ju det för många matroser (den gruppen som enligt arbetsförmedlingen då hade högst antal arbetslösa) och då söker väl sig ingen ny ungdomsgrupp dit och nu står dom istället med brist på den gruppen och för många styrmän verkar det som ;)
Ser man på sidorna verkar dom närmast desperata efter erfarna matroser.

Nu skall jag sätta mig och läsa på lite mer om att bli en Node men verkar ju rätt omfattande, finns ju dock flera coins som har det upplägget så får kolla runt lite.
Läser på ens blogg som startade Node nyligen och han körde den 3 månader privat först för att lära sig innan han öppna upp för andra.

Så blir nog mest hemmahäng idag, kanske en sväng till Big-C, nu har jag snart ätit upp all mat och fått tömt frysen, par laxbitar igen och 3 burgare.

Skall snygga till mina riggar lite med och ställa den siste jag byggde i stället, nu är den färdigtestad och stabil.

Har ringt försäkringsbolaget samt Bilia och sänkt körsträckeklassen på bilen till max 1500 mil/år. Gäller även serviceavtalet som blir lite billigare. Här kommer inte att köras i onödan framöver med dessa bensinpriser.
Nä bättre att cykla och kolla på tv, vart ute en sväng igår med bilen bara, men inte mer än 5km där vi var och kollade på djur annars fick den stå över helgen.
Idag har jag bara vart på 7/11 och köpt mjölk.
Kanske skulle ta tåget till Pattaya och gå till Big-C ;)

Nä bättre att cykla och kolla på tv, vart ute en sväng igår med bilen bara, men inte mer än 5km där vi var och kollade på djur annars fick den stå över helgen.
Cykla eller ta tåget. Skall man in till Malmö blir det billigare idag, särskilt om man räknar in parkeringskostnader. Oljepriset upp ca 10% idag, motsvarande höjning av drivmedelspriserna lär följa senast imorgon.

Borde det inte börja ploppa upp jobb på LNG tankers nu när gasleverans från Ryssland kan bli stillastående?

Borde det inte börja ploppa upp jobb på LNG tankers nu när gasleverans från Ryssland kan bli stillastående?
Jag har inget gas certifikat, för att gå på LNG tankers måste du ha special cert för det, det var en valbar kurs sista terminen på skolan men jag valde att gå som utbytestudent i Ålesund den terminen och läsa offshorekurser.
Jag har cert för lng drivna men inte lasta.
Finns massor av jobb på tankbåtar därute vad jag ser men jag söker bara supply, construction och ankarhanterare nu.
Vill ju på DP fartyg.
Vanligt styrmansjobb internationellt verkar det finnas en del.
Tankbåt har jag ingen lust med igen, vill testa på nåt nytt.

Har dock kommit upp par jobb nu på AHTS och supply men inte föränns i April, får se, jag har sökt idag.
Men kanske vill ha Polacker, för stod att var det Polska kontoret som hade hand om bemanningen.

I dag var jag I chinatown med frugan och en släkting. Vi åt och handlade. Har påbörjat nedräkningen för hemresan 29 mars eller eventuellt några dagar tidigare. Brukar ha med oss rätt mycket torr mat som vi tycker om och som barnbarnen har beställt.

Den stora händelsen här i BKK är fortfarande den döde skådisen. Uppskattar att det är en timme per dag. Antalet engagerade poliser verkar större än när Olof Palme dog. Man visade också bilder på ryssar som flög hem. De verkade glada.

I dag var jag I chinatown med frugan och en släkting. Vi åt och handlade. Har påbörjat nedräkningen för hemresan 29 mars eller eventuellt några dagar tidigare. Brukar ha med oss rätt mycket torr mat som vi tycker om och som barnbarnen har beställt.

Den stora händelsen här i BKK är fortfarande den döde skådisen. Uppskattar att det är en timme per dag. Antalet engagerade poliser verkar större än när Olof Palme dog. Man visade också bilder på ryssar som flög hem. De verkade glada.
1 timma om dagen, hennes död verkar vara den största världshändelsen för tillfället, tycker dom visar bilder i repeat och paneler som diskuterar i timmar om hur hon föll av båten.

Vaknat upp & känner mig rätt så pigg,blev 4 tim sömn. Nu hoppas jag vändning till dagtid ska gå bra den här veckan,ibland tar det 3-5 dagar innan jag vänt.
Strax ut och byta en glödlampa på släpvagnen & sen iväg och kolla om det finns nån tid för besiktning på den.
Nu är jag inne i en tid då jag längtar efter pension,det skulle vara så skönt att ha massor av tid & inte så mycket måsten.
Imorgon blir det en tur upp till fjälls och leta efter stor rödingen,kompisen drog 13 st i fredags med en total på 5,5 kg tillsammans.

1 timma om dagen, hennes död verkar vara den största världshändelsen för tillfället, tycker dom visar bilder i repeat och paneler som diskuterar i timmar om hur hon föll av båten.
Du har helt rätt. Jag har aldrig upplevt att en enskild person fått en sådan uppmärksamhet. Jag ville inte överdriva därför skrev jag en timma.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K