Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Efter fyra veckor i Dumaguete har frun äntligen fått komma in på operationsbordet.

6 olika läkarbesök, remisser, prover, mera prover, återbesök, mer prover, nya återbesök, nya remisser, röntgen, ultraljud.
Uppskjutet tre gånger.

Nu är det bara att hoppas det går bra.

Dom vet hur att tjäna pengar...

Idag blir jag min egen kock.
På gott och ont.
Mest gott med svensk kryddning och rött vin.
Håller tummarna för henne. Och svensk kryddning blir säkert gott, den filippinska är inget vidare om det inte kommer från Bicol.

Efter fyra veckor i Dumaguete har frun äntligen fått komma in på operationsbordet.

6 olika läkarbesök, remisser, prover, mera prover, återbesök, mer prover, nya återbesök, nya remisser, röntgen, ultraljud.
Uppskjutet tre gånger.

Nu är det bara att hoppas det går bra.

Dom vet hur att tjäna pengar...

Idag blir jag min egen kock.
På gott och ont.
Mest gott med svensk kryddning och rött vin.
Hopas det går bra för henne!

Hade inget speciellt för mig så jag gjorde 1/2 liter trattkantarellsås.

20220329_094651.webp

Är nu hemma i Sverige utan komplikationer. Planet mellan BKK och Hfors var fyllt till cirka 80%. Planet till Stockholm var fullt till 90%. En lustig sak inträffade dagen innan resan, Finnair skrev att kabinen skulle bli full där varför var de beredda att ta in kabinväskorna med de stora väskorna. Vid gaten var de beredda att ta en väska. I Helsingfors fick den andra väskan åka med.

Vi hade som vanligt rätt mycket övervikt. Tur att folk är snälla i dessa krigstider. Barnbarnen kräver äkta thaimat liksom frugan.Mitt intryck är att folk tar med sig mycket.

Vi åkte den södra vägen nu när ett antal länder är stängda. Rutten såg ut som ett slalomspår.

I dag snöade det 10 minuter. Snön försvann snabbt. Vädret är några minusgrader men skönt i solen.

Hmmm sonen var på handbollsträning ikväll. Kom hem med lindad hand. Han hade slagit i lite när han övade försvar. Hade inte så ont bara lite. Allt verkade lugnt. 23:30 vaknade han och hade jätteont och handen är bra svullen. Vi har klämt o känt och vikt åt alla håll så inget verkar vara brutet. Tror på en rejäl stukning av tummen. Har gett honom Alvedon och en kylklamp. Vila med TV och ingen skola i morgon då sömnen inte kommer bli tillräcklig. I helgen skall dom spela turnering. Vi får se om han kan medverka.

679A86F6-8F6F-4894-AB1C-3F03B7DE8F15.webp

1D21ABAE-4B86-451D-BD44-B251C53E883F.webp

Hmmm sonen var på handbollsträning ikväll. Kom hem med lindad hand. Han hade slagit i lite när han övade försvar. Hade inte så ont bara lite. Allt verkade lugnt. 23:30 vaknade han och hade jätteont och handen är bra svullen. Vi har klämt o känt och vikt åt alla håll så inget verkar vara brutet. Tror på en rejäl stukning av tummen. Har gett honom Alvedon och en kylklamp. Vila med TV och ingen skola i morgon då sömnen inte kommer bli tillräcklig. I helgen skall dom spela turnering. Vi får se om han kan medverka.

679A86F6-8F6F-4894-AB1C-3F03B7DE8F15.jpeg

1D21ABAE-4B86-451D-BD44-B251C53E883F.jpeg
Ja vad kan man säga, idrott är orsak till mycket smärta och elände. ;) Hoppas han snart känner sig bättre!

Ja vad kan man säga, idrott är orsak till mycket smärta och elände. ;) Hoppas han snart känner sig bättre!
Ja själv höll jag inte på med idrott i ungdomen men lik förbenat gjorde jag illa mig oftare än min son :) Kan ju bero på att jag var något vildare än min son :laugh2:
Jodå han är nog snart på banan igen. Bara synd att han troligtvis missar turnering i helgen som han sett fram emot.

Ja själv höll jag inte på med idrott i ungdomen men lik förbenat gjorde jag illa mig oftare än min son :) Kan ju bero på att jag var något vildare än min son :laugh2:
Jodå han är nog snart på banan igen. Bara synd att han troligtvis missar turnering i helgen som han sett fram emot.
Jag kan bara se mig själv i backspegeln. Har nästan enbart gillat att idrotta som en soffpotatis framför TV:n eller då naturligtvis kolla på främst ishockey live. Har därför peppar peppar inte haft några sådana skador, bara arbetsrelaterade. Dock inga allvarliga typ benbrott eller liknande. Så skademässigt lönar det sig att vara en lat jäkel. :)

Frugan är tillbaka från sjukhuset,
jag har haft fina dagar som semisingel då en syster från Cebu varit med frun på sjukhuset på nätterna och med mig på dagarna....
Hon städar, tvättar, ordnar mat och ser till att jag trivs.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K