Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Han iland så nu blir det Danmark dom fick kört mig iland med MOB:n
Sonen hänger på skolcafet ;)

20220601_091824.jpg

received_762424045138202.jpeg
Han blir som far sin, tränar reda känslan av att sitt på en bar stol

Fast i det förra rederiet vore kanske bra eller kanske där du är nu? Med dagens oljepriser lär det mesta offshore vara igång.
Förra rederiet har jag inte fått erbjudande än för fortsatt, kapten har rekomenderat mig så får se om 4 veckor, han och överstyrman hoppades dom fick se mig ombord då igen.
Skall ju finnas en plats med dom hade bara 2 psv.
Nu är det ett nytt vikariat på annat rederi.
Detta jag är på nu är ett av dom större i Norge offshore.

Förra rederiet har jag inte fått erbjudande än för fortsatt, kapten har rekomenderat mig så får se om 4 veckor, han och överstyrman hoppades dom fick se mig ombord då igen.
Skall ju finnas en plats med dom hade bara 2 psv.
Nu är det ett nytt vikariat på annat rederi.
Detta jag är på nu är ett av dom större i Norge offshore.

Vad säger du om supplybåt?
Kanske inte de största pengarna, men ganska behagligt säger folk.

Vad säger du om supplybåt?
Kanske inte de största pengarna, men ganska behagligt säger folk.
Är helt ok, är ju nytt vilket gör det mer spännande.
Sen beror det väl lite på vilken supply, förra gick vi i ett mellan Mongstad och riggarna.
Här ombord förstår jag det som går ut och lägger oss vid fältet en vecka och skickar upp lite ibland och iland till Esbjerg en gång i veckan.
Jag får 58.700 nok x 2 som 2nd officer här på supply en lön månaden ombord och en utbetald när man är hemma.
Så blir bra nästa månadslön, får jag ledighetslönen från förra rederiet och ombordslönen här.
Får jobba in lite erfarenhet så man kan gå tillbaks till överstyrman på den här båttypen.

Är helt ok, är ju nytt vilket gör det mer spännande.
Sen beror det väl lite på vilken supply, förra gick vi i ett mellan Mongstad och riggarna.
Här ombord förstår jag det som går ut och lägger oss vid fältet en vecka och skickar upp lite ibland och iland till Esbjerg en gång i veckan.
Jag får 58.700 nok x 2 som 2nd officer här på supply en lön månaden ombord och en utbetald när man är hemma.
Så blir bra nästa månadslön, får jag ledighetslönen från förra rederiet och ombordslönen här.
Får jobba in lite erfarenhet så man kan gå tillbaks till överstyrman på den här båttypen.

Ja, inga enorma summor, men man får åtminstone vara ledig en stund….eller så jobbar man den lediga stunden och får en bra lön.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K