Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tvättat moppen vilket var svettigt så jag gick två varv runt villagen också. Känns bra att ha rört lite på kroppen.

9208EEFB-9C2F-4795-9406-1715B67137BB.webp

57E8DDB4-F82F-4464-AEF1-6C71616591C2.webp

Här är det som vanligt..inte vänliga veckan precis.
Igår var jag på öl hallen och det blev någon öl för mycket kände jag imorse.
Nu har jag tagit dagens promenad 7,5 km idag.
Känner mig som en ny människa.

Årets första smultron åt jag denna rundan :love_transparent:
1656254334480.webp

Varit med 2 söner och 3 barnbarn och badat. Prinsessan 3 år är fortfarande på Karolinska hela dagarna för provtagning eftersom läkarna inte kan ställa diagnos. Oroligt och trist. Förr hade hon blivit inlagd men idag är det svårt.
Jag lider med er. Hoppas att det snart löser sig till det bästa. Det måste vara oerhört jobbigt med ett sjukt barn, då är sandlådetjafset här absolut ingenting.

Precis avklarat två varv runt villagen i rask takt. Tålasappen säger att det blev 2,4km vilket inte är så mycket men det är mer än noll. Fick lite fart på pumpen då jag pinnar på rätt bra. Svetten lackar och en skön känsla efteråt.

Mötte två hundägare med lösa hundar på promenaden. Det är ju egentligen inte tillåtet. Har inte sett det tidigare. Börjar det slappas lite med reglerna :unsure: Det andra mötet var en thaidam med en något större hund. Hon hälsade glatt och hunden sade inte ett pip bara gick rakt fram förbi mig med avstånd. Tämligen väldisciplinerad douglas. Möte #1 var en falang med någon liten bjäbbande ulltuss. När ulltussen fick syn på mig vände den och sprang emot mig morrande och skällande. Falangen lyfte inte ett finger. Jag fortsatte att hålla mitt tempo i samma riktning och gjorde mig beredd att sparka ulltussen över staketet. När han var drygt en meter från mig tvärstannade han och vek undan. När jag passerade falangen ryckte han på axlarna och slog ut med armarna. Han hade inte ens hyfs att säga godmorgon och förlåt. Sicken dåre. Nästan synd att ulltussen inte högg mig i foten.

Hade jag bott här heltid så är det flera saker jag skulle vilja förbättra för att bla fräscha upp lite. Enkla saker som inte behöver kosta en massa pengar. Saker som att högtryckstvätta poolområdet och även fräscha upp på gatorna. Stannar ju så kort tid varje gång så blir svårt att dra igång sådana projekt. Kanske blir en bra sysselsättning när den tiden kommer och man stannar en hel vinter.

Nu kommer det nog lite regn här i Bang Saray :)

Glömde nämna det. Igår när jag var i Jomtien. Åkte ju ned till södra Jomtien för att se om jag kunde hitta frugan som hade käkat på en seafood restaurang där. Det var helt galet med folk. Totalt trafikkaos. Tur att man åkte moppe för med bil kom man inte många meter. Just där har dom ju bräddat beachen rejält. På hela stranden satt folk och käkade och umgicks. Försäljning av mat o dryck pågick överallt. Verkar ha blivit väldigt poppis. Flesta besökarna såg ut som thai inte så mycket utlänningar.

Glömde nämna det. Igår när jag var i Jomtien. Åkte ju ned till södra Jomtien för att se om jag kunde hitta frugan som hade käkat på en seafood restaurang där. Det var helt galet med folk. Totalt trafikkaos. Tur att man åkte moppe för med bil kom man inte många meter. Just där har dom ju bräddat beachen rejält. På hela stranden satt folk och käkade och umgicks. Försäljning av mat o dryck pågick överallt. Verkar ha blivit väldigt poppis. Flesta besökarna såg ut som thai inte så mycket utlänningar.
Pu Pen är väldigt populärt bland Thai. Därtill var det söndag igår. Då tar många thai chansen att besöka stranden.

Så du valde troligtvis det mest populära tiden att besöka området.

Stod om det i tidningen för par dagar sen att gatuförsäljarna skulle köras bort därifrån för dom stoppa upp trafiken.
complaints mostly about stalls on the walkway, unkempt tables and chairs, garbage, or traffic congestion, the official explained.

2 dygn till avmönstring, får vi se om det går några flyg den 29:de när lockout av piloterna skall börja om ingen överenskommelse.
Jag tar tåget trots allt till Kastrup 2h 50min, kommer en bil och hämtar mig 07:30 och kör till tågstation, går det inga flyg kan man fortsätta med tåg till Gbg eller till Bergen ;)

2 dygn till avmönstring, får vi se om det går några flyg den 29:de när lockout av piloterna skall börja om ingen överenskommelse.
Jag tar tåget trots allt till Kastrup 2h 50min, kommer en bil och hämtar mig 07:30 och kör till tågstation, går det inga flyg kan man fortsätta med tåg till Gbg eller till Bergen ;)

Norska flygtekniker strejkar väl fortfarande.
Dom vill ha upp lönen med 60kr/t

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar