Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Varit på Ikea och käkat köttbullar, handlat lite på MegaBangna, sen softat och käkat glass på Lasalle Avenue.

20220916_130824.webp

20220916_165707.webp

20220916_172916.webp

/ SatanG

Dit skall man förhoppningsvis om ett par veckor och köttbullar får det bli, kanske lite lösgodis ifrån matavdelningen med samt lite krimskrams och kanske en soffa.
Ta även och käka köttbullar på Blå Dörren när du är i Stockholm och bor på sjöfartshotellet.

Kan vara läge att stocka upp med lite svenskt kvalitetslösgodis att ta med ner innan hemfärd också.

The brukar jag ta med ner, dricker varje dag och svårt att hitta vettigt i Thailand. Finns mest Lipton yellow Label.

Ta även och käka köttbullar på Blå Dörren när du är i Stockholm och bor på sjöfartshotellet.

Kan vara läge att stocka upp med lite svenskt kvalitetslösgodis att ta med ner innan hemfärd också.

The brukar jag ta med ner, dricker varje dag och svårt att hitta vettigt i Thailand. Finns mest Lipton yellow Label.
På IKEA i Bangkok har dom samma lösgodis som butik i Sverige som man kan köpa på lösvikt, samt annat Svenskt godis.
Sen har vi svensk kockerska ombord så köttbullar får jag.

Senast ändrad:

Där var jeg en gång för länge sedan, bra mat hade dom!

Jag har ingen erfarenhet av lösviktsgodis på Ikea i Bangkok men har köpt pulvermos och lingonsylt som var av motsvarande låga kvalitet som på lågprisvaruhus som Lidl och Rusta i Sverige.
Dom har väl inte pulvermos på IKEA Bangkok?
Är ju mos fryst i klumpar, det jag köpte en gng iaf.
Lingonsylten var nog IKEA:s egna, har Felix Lingonsylt på Villamarket hemma dock så handlar nog ingen mat på IKEA, det mesta finns redan på butiker i Pattaya.
Annars lösgodis som det man köper på pressbyrån samt Marabou choklader och OLW ostbågar, IKEA öl och brännvin.

Lingonsylten var nog IKEA:s egna, har Felix Lingonsylt på Villamarket hemma dock så handlar nog ingen mat på IKEA, det mesta finns redan på butiker i Pattaya.
Annars lösgodis som det man köper på pressbyrån samt Marabou choklader och OLW ostbågar, IKEA öl och brännvin.
Jag har köpt pulvermos på Ikea i Bangkok, även olika pulversåser.

Det var i och för sig tio år sedan innan dom började med sina nya egna varumärken.

Jag ska kolla upp vad som finns på IKEA i Manila i december.

Det var i och för sig tio år sedan innan dom började med sina nya egna varumärken.

Ja tyvärr har IKEA blivit mycket sämre på mat med sina egna varumärken. Det skiljer rätt mycket mellan länder också, i Singapore har de mycket större och bättre utbud jmf med Bangkok. Med Mariestad och Norrlands öl bland annat.

I början hade dom knappt någon mat, har förändrats en del, var där och köpte en soffa samma månad det öppnade, då vad jag minns var det ingen mat att prata om, har blivit lite bättre och en del svenska klassiker finns.
Dock jäkligt dyrt så brukar inget köpa i matbutiken, var inne och kolla sist men ställde tillbaks matkorgen.

Undrar om det finns något land där inte Marabou choklad och OLW ostbågar säljs.?
Nordkorea och Falklandsöarna?

I Filippinerna är dom inte svåra att få tag på i stora varuhus.

I och för sig inga svenska varumärken eller ägare längre på någon av dom.
Tillhör megakoncerner numera.

Undrar om det finns något land där inte Marabou choklad och OLW ostbågar säljs.?
Nordkorea och Falklandsöarna?

I Filippinerna är dom inte svåra att få tag på i stora varuhus.

I och för sig inga svenska varumärken eller ägare längre på någon av dom.
Tillhör megakoncerner numera.
Är nog rätt många länder i världen där dom inte är en vanlig produkt ens i större affärer och inte så lätt att få tag på..

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K