Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

"Berralund " sa:
Idag skall vi gratulera morsan som fyllde 82 häromdagen. Så det blir till att åka in till Lund de sista skälvande milen med Volvon. I morgon är det leverans av vår nya Nissan Qashqai+2. :)

Andrejs,
Hrmmmm. skärpning ;) ;) ;)

Grattis att ni blivit med ny bil Berra :thumbsup:

"ledarn " sa:
Ha, ha, ha...... Jag nämnde detta med att spara lite pengar till dottern så hon har när det blir dags för henne att "flyga"....

Va då flytta...? Hon ska inte flytta säger frugan...

Klart hon ska när hon gått klart skolan och fixat jobb eller pojkvän säger jag..

ALDRIG !!! HON ÄR THAI OCH STANNAR HEMMA !!!!

Men om hon gifter sig då frågar jag....?

DOM FLYTTAR HEM TILL OSS !!!! HON ÄR THAI !!!! :laugh: :laugh:
Men om hon träffar en Svensk kille som inte vill bo hos er. Då blir det problem ;D

Är dottern 14 år (ungefär som min) så har dom ett otroligt stort socialt nätverk redan, som bara kommer att växa.

Om ett par år, så tror jag mamma och pappa inte har så mycket att säga till om när det kommer till att flytta med till Thailand :) Med ett hyggligt jobb här i Sverige, så kommer hon ha råd att åka ner till Thailand i stort sätt när hon vill :) och det tror jag passar både henne OCH er mycket bättre :)

Lycka till

"legolas " sa:
jag förstår din fru till viss del faktiskt!!!! Våra damer hyser ju innerst inne den förhoppningen att de skall bli omhändertagna när de blir äldre, det har ju alltid funnits i deras kultur.

Våra fruar vet ju inte hur länge vi gubbs kommer att finns med dem... Ofta så är vi ju några år äldre och borde i alla fall dö av före damerna gör det. DÅ står de där återigen och är i behov av att någon tar hand om dem. DÅ är det kanon att ha barnen nära sig, så bördan ligger på barnen precis som det alltid har varit i Thailand.....

Eller vad tror du ledarn???

Men om vi dör före dom så har dom förhoppningsvis ett arv att luta sig tillbaka på, det kan väl i en del fall räcka ganska långt om dom flyttar tillbaka till Thailand.

Nu ska vi snart åka och få lite nya glasögon så man ser bra ut :D
Ja jag vet att det är billigare i Thai om man ska köpa, men jag får dom gratis genom jobbet

Har varit i Malmö och handlat i Thaiaffären, lite av thailivets nödvändigheter. Sen var vi på IKEA och handlade lite småkrafs till hushållet. Det blev lunch där också, tösen ville avnjuta deras köttbullar. Billigt med 8 st för 19:-. Pojken är på Fritids, där har han garanterat roligare. 8)

Det är möjligt att man kan se vilken typ man är. Jag är i alla fall ärlig och erkänner. Tänkte faktiskt inte på det, kycklingen påminde mig. Men nu är det åtgärdat i alla fall!! 8)

Nu har jag rensat bland PM'en, fan vad man samlar på sej. Men som dom säger ett rent skrivbord är lika med ett rent samvete :)

Har kollat på "Uppdrag granskning", det handlade om ett par som fick sina små döttrar omhändertagna av socialtjänsten i Sandviken på mycket lösa grunder. Det rörde sig om misstänkt pedofilbrott.

Trots helt friande dom från en enig tingsrätt så lämnades barnen inte tillbaka förrän efter ytterligare en rättegång i Förvaltningsrätten.

Det är för jävvligt att det kan gå till så i Sverige, man blir mörkrädd. Fy satan!! >:(

Sitter och tittar på halvtokiga Engelsmän som ska köpa hus.
Slog mej plötsligt, om man nu är i Thailand 6-8 mån om året klarar man sej med ett internationellt körkort då?? Eller ska man skaffa sej ett Thai??

Sur-jobbar. 13 dagar kvar i Norge, sedan semester till 3:e januari...tror jag.

Trött, sliten, uppgiven och väldigt less på jobbet just nu. Vill bara hem, eller rättare sagt bort här ifrån.

"andrejsdenruskige " sa:
Sur-jobbar. 13 dagar kvar i Norge, sedan semester till 3:e januari...tror jag.

Trött, sliten, uppgiven och väldigt less på jobbet just nu. Vill bara hem, eller rättare sagt bort här ifrån.
Ja och inte blir man gladare av vädret, mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem. Jädra årstid, borde avskaffas :)

Du avskaffar ju den om ca ett år Rolf. ;) En annan har inte börjat se ljuset i tunneln ännu! :( Men jag måste säga att november är årets absolut tråkigaste månad.

"Berralund " sa:
Du avskaffar ju den om ca ett år Rolf. ;) En annan har inte börjat se ljuset i tunneln ännu! :( Men jag måste säga att november är årets absolut tråkigaste månad.
Ja det har du rätt i, fan vad snäll du är som påminde mej om det, nu känns det lite bättre
z091.gif
:laugh:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7