Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Någon som vet hur man anmäler skatteetaten (skatteverket) dom lovade att betala tillbaks det dom olovligt höll igår men inget har kommit på kontot och inget svar.
Är ju en rätt ansenlig summa och dom skrev att kommer 15....

Jag hade i första hand kontaktat skatteetaten och legat på som fan.
Nu är du väl lite bättre på norska än mig men även rederiet tolka det som att jag får tillbaka 15 November?

Utleggstrekk i termin 5/2022 - september og oktober
Jeg viser til din henvendelse angående innrapportering og innbetaling av utleggstrekk fra din arbeidsgiver.
Innrapportering og innbetalingsfrist for trukket utleggstrekk i termin 5/2022 er 15.november 2022.
Innrapporteringer fra arbeisgivere blir lest inn i vårt regnskap noen dager før terminforfall.
Vi utbetaler for mye trukket utleggstrekk i løpet av neste uke/ rundt 15.november.
Vennligst oppgi vår referanse ved henvendelse i saken.
Med hilsen
Gabriella Mezey Fevang
rådgiver
Innkreving, regnskap
Skatteetaten

Detsamma säger jag, politik diskuterar jag aldrig med mina kompisar. Ärliga och reko människor uppskattas oavsett politisk hemvist. Man kan skämta så länge det inte är på allvar. Skulle tveklöst kunna träffa @in-ka med, men jag är ingen svetsare. ;)
Har du glömt bort att jag är svetsare i grunden? :beer: Att jag sedan har egen firma sedan 1988 gör mig inte bättre, bara bra!:love_transparent:

Efter att ha simmat cirka 600 meter arla morgon skivat radhusbiff och bröd så är jag förtjänt av kaffe godis nya påsar snus under läppen och sedan lata mig till i morgon då jag skall göra kålpudding.

20221116_105711.jpg
Vad blir det för kaffe? Jag kör alltid Neskaffe lyx!

Dom har redan bekräftat att blivit felinbetalning på 28.690kr, det är en halv nettolön, visst fan vill jag ha det tillbaks.
Jag har på pdf från etaten att blev fel då en skatteskuld som hade blivit felaktig och vi hade ett krav på dig som var ogiltigt.
Men dom verkar förlänga och hålla, är det lagligt?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K