Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det får bli en tur till farsan idag, vädret är fint. Har inte varit där på några veckor p g a förkylningssymptom men nu känns allt ok. Hoppas att vi är friska under helgerna så att det kan bli fler besök då, många virus i farten nu så man vet aldrig.
Jag tror att all import har typ 100% i tull/skatt.
Det är inte bara på alkohol utan alla varor.
Sen finns det tullfrihet inom ASEAN så öl från Thailand och Singapore är inte dyra.
Även licenstillverkning i Filippinerna klarar hög beskattning.
Skatterna i Thaiöand är för att främja inhemska varor. Skatten är te.x. mycket högre på vin är sprit och öl. Jag tror minst %sats har sprit. De är rädda att folk ska dricka vin istället för öl. Jag försökte importera vin från Argentina men en 1 dollarsflaska skulle landa på drygt 400 baht
Har inte köpt någon än, ingen aning om pris.
Chang kan duga till dessert då den saknar riktig ölsmak.
Som en alkoläsk till kvinnorna.
Blev fyra kraftfulla mörka öl.
Har inte köpt någon än, ingen aning om pris.
Chang kan duga till dessert då den saknar riktig ölsmak.
Som en alkoläsk till kvinnorna.
Blev fyra kraftfulla mörka öl.
Görs väl bra öl även i asien. Vet att Japan har högklassig öl.
Själv förstår jag inte denna hysteri kring öl. Uppskattar dom flesta ölsorterna dit jag reser. I Thailand dricker jag oftast Chang. Tycker det smakar utmärkt men är bevisligen inte så kräsen.
Görs väl bra öl även i asien. Vet att Japan har högklassig öl.
Själv förstår jag inte denna hysteri kring öl. Uppskattar dom flesta ölsorterna dit jag reser. I Thailand dricker jag oftast Chang. Tycker det smakar utmärkt men är bevisligen inte så kräsen.
Ja, japanska och koreanska öl är av bra klass och står högt i kurs i Filippinerna men dom är ju också de största kunderna på restauranger och den stora gruppen av turister som inte är lika priskänsliga som europeer som främst köper lokala ölsorter.
Utbudet av japanska och koreanska restauranger är nog tio mot ett mot en europeisk restaurang.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.