Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Gatubild från Patong.

IMG_1547.JPG

Är det så illa i paradiset? o_O
Ja, faktiskt så måste jag nog säga att vattenkvaliten inte är den bästa i varken Pattaya eller Jomtien, ungefär som i Phil enligt min vän som har varit väldigt mycket i Phil men föredrog Thailand trots att han var gift med en Phil kvinna. Även i Phils. turistorter så är vattenkvaliten undermålig. Beroende på samma sak , nämligen utsläpp av spillvatten /kloakvatten. Jag kan bada ute på vissa öar, men fasen inte runt Chon Buri fastland

Ja, faktiskt så måste jag nog säga att vattenkvaliten inte är den bästa i varken Pattaya eller Jomtien, ungefär som i Phil enligt min vän som har varit väldigt mycket i Phil men föredrog Thailand trots att han var gift med en Phil kvinna. Även i Phils. turistorter så är vattenkvaliten undermålig. Beroende på samma sak , nämligen utsläpp av spillvatten /kloakvatten. Jag kan bada ute på vissa öar, men fasen inte runt Chon Buri fastland
Ja så är det, tror ingen skulle komma på tanken att bada i Manila Bay eller Subic Bay heller.

Men Thailand har bra ställen för att bada med klart vatten.
Bara att åka dit istället.

Thailand har stigit väldigt i popularitet bland expats i Phil på sista tiden och det är många som dumpar sina gf och fruar och flyttar, främst jänkare och engelsmän.
Det är inte för att bada utan för att det är lagligt med cannabis.

Ja så är det, tror ingen skulle komma på tanken att bada i Manila Bay eller Subic Bay heller.

Men Thailand har bra ställen för att bada med klart vatten.
Bara att åka dit istället.

Thailand har stigit väldigt i popularitet bland expats i Phil på sista tiden och det är många som dumpar sina gf och fruar och flyttar, främst jänkare och engelsmän.
Det är inte för att bada utan för att det är lagligt med cannabis.
Är man så djäkla beroende av droger så man dumpar sin livspartner, då är man säkert Engelsman :( De står tyvärr med några få undantag inte högt i kurs hos mig

Det är ganska märkligt här i Thairiket, inte en enda av dessa fästingar angriper oss människor, ganska skönt trots att andra farligheter finns här. Vi kör en tablett Ivermectin på varje hund var tredje månad, det håller parasiter och oönskade pälsdjur borta. Vet int6 om det är att rekommendera på katt, har bara haft innekatter. men kolla med vet. Eller fästinghalsband, men det kan vara farligt för dem med att ha halsband ute, kan fastna och inte komma loss
Det gör de visst, har plockat bort flera stycken på mig men de sitter inte fast som i Sverige så de är lätta att ta bort.

Är man så djäkla beroende av droger så man dumpar sin livspartner, då är man säkert Engelsman :( De står tyvärr med några få undantag inte högt i kurs hos mig
J*vligt vanligt skulle jag påstå, festa dygnet runt har många som ledstjärna och en gf på 20-25år som byts ut med jämna mellanrum.

Värst i Angles och Cebu enligt rykten.

Är nog mer vanligt bland jänkare och tyskar här, kanske engelsmännen i Thailand?

Har läst i dagens trista nyhetsflöde, att BKK är illa ute till följd av havsnivåhöjningar, igenslammade avloppsrör mm. Det är inga nyheter men uppmärksammas i dag av dn.se. Utvecklingen kan medföra att mängder tvingas flytta.

Har läst i dagens trista nyhetsflöde, att BKK är illa ute till följd av havsnivåhöjningar, igenslammade avloppsrör mm. Det är inga nyheter men uppmärksammas i dag av dn.se. Utvecklingen kan medföra att mängder tvingas flytta.

Största problemet är dock inte havshöjningen utan att staden under lång tid pumpat upp grundvatten ur marken vilket får hela staden att sjunka ner

Tydligast ser man detta om man ligger i omkörningsfältet längst till höger på en väg under någon av de stora upphöjda motorvägarna
Pelarna till broarna står på pålar som går ända ner till urberget (så pelarna sjunker inte) medans övriga marken sjunker och det blir mer eller mindre livsfarliga "gupp" nära varje stolpe

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K