R
Raderad medlem 9942
Gäst
Har köpt flygbiljett enkelresa till min fru 20 december med Thai Airways från Kastrup direkt till Suvurnabhumi och sedan vidare med Thai Smile till Udon Thani. Hon reser väldigt ogärna med byten på vägen då hon är orolig för att något går fel och då hon inte pratar engelska ( bara svenska och thai) om hon behöver hjälp. Jag kommer att köra henne från Kalmar till Kastrup då tågen är inte att lita på vintertid och speciellt inte mellan Kalmar - Alvesta där det bara är enkelspår. Det blir att byta Bizz för Öresundsbron på vägen då den jag har är väldigt gammal. Det blev lite över 10.000 svenska kronor sammanlagt för flygbiljetterna. Jag kan inte själv resa nu tyvärr utan får se om doktorn säger när jag träffar han nästa gång 8 januari om jag kan få lov att resa eller inte?
I samband med utresor till jobbet så har jag rest mestadels med flyg Kalmar - Arlanda (eller Bromma) och sedan vidare p.g.a. av osäkerheten med att ta tåg till Kastrup speciellt under vinterhalvåren. Konsekvensen om jag inte kommer fram blir ju att inte heller den jag löser av som teknisk chef kan resa hem. På hemresor från jobbet har jag dock ofta rest till Kastrup och tagit Öresundståget till Kalmar. Det är också den vägen vi brukar att resa till och från Thailand privat.
I samband med utresor till jobbet så har jag rest mestadels med flyg Kalmar - Arlanda (eller Bromma) och sedan vidare p.g.a. av osäkerheten med att ta tåg till Kastrup speciellt under vinterhalvåren. Konsekvensen om jag inte kommer fram blir ju att inte heller den jag löser av som teknisk chef kan resa hem. På hemresor från jobbet har jag dock ofta rest till Kastrup och tagit Öresundståget till Kalmar. Det är också den vägen vi brukar att resa till och från Thailand privat.