Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Blev en snabb tur till stugan med lite grejer som behövs där,jag hann även med att sätta ut en saltsten på ett av dom närmaste passen sambon och jycken ville också hänga med och åka skoter idag.
Allt gick bra och tog inte många timmar för oss.

20250425_112913.webp

20250425_120200.webp

Imorgon bär det av upp till fjälls för en sista sväng just från det stället,nu är det inte mycket snö kvar nere i dalen där man utgår ifrån och bäckarna har skurit upp så det lär bli lite crosskörning :) men väl uppe på fjället är det snö och rejäla isar.
Vi blir 3 st som åker imorgon och förmodligen blir det en lång dag och flera sjöar som ska hinna testas,nu är det klart väder och prognosen för imorgon visar på runt 12 minus på morgonen men varmare fram på dagen.

Jag håller på att försöka ta bort ogräs, ett riktigt slitgöra, men det blir bra när det är färdigt

IMG_3566.webp

IMG_3572.webp

IMG_3573.webp
Ja det är jobbigt att luka som det heter på skånska. Jag tar en mugg kaffe istället och sätter mig i soffan och kollar hockeyfinalen. Lilleman är på bio med några klasskompisar och tittar på Minecraft movie eller vad filmen nu heter.

Har tänkt detsamma men inte blivit av.
Vet du hur det funkar mot djur? Jag har ju tre huskatter som går omkring här.
Katter undviker lukten av ogräsättika. Vinäger ska också vara ofarligt att använda när man städar och har katter. Vet ej om det är för att det är ofarligt att komma i kontakt med eller om det är för att de undviker att komma i närheten av det.

Vi har en katt som bor mestadels ute på altan under sommaren men inne på senhösten och vintern. Hon har ett krypin under taket där hon är säker för rävarna som stryker förbi här. Hon har vad jag sett inte reagerat på att jag använt ogräsättika. Jag har inte tänkt på om hon undvikit att vistas på plattorna i anslutning till altan, när jag sprutat. Några dagar efter jag sprutat vet jag att hon är tillbaka på plattorna. Men hon har alternativ till att vara på plattorna.

Nyss hemkommen från turen upp till fjälls, det började med riktig crosskörning innan vi kom upp några hundra meter.
Men väl uppe så är det rejäl vinter med mycket snö och isar på närmare 1 m kärnis.

Vädret var klart & soligt hela dagen och höll sig på minusgrader med en vind som drog lite hela tiden..
Trögt fiske men några större fick vi och några var på kilot och såna får man vara nöjd med,jag hade några riktigt fina som endast simmade runt blänket och inte ville hugga tyvärr:(

20250426_173303.webp

20250426_072831.webp

20250426_140010.webp

20250426_153602.webp

Nu måste jag rätta mig själv om vikten på dom största,är ju lätt som storfiskare att berätta och säga att det var stora och tunga firrar man fått.
Jag skrev ju runt kilot & var tvungen att gå ut i garaget efter vågen och nu blev den ju både tyngre och längre :) efter kontroll.
1,6 kg och 46-47 cm
Så den här rödingen ska jag grava.

20250426_202922.webp

20250426_203831.webp

Åkte båt med frugan till Vaxholm i dag. En trevlig tur i fint väder och med lagom mycket folk. Fram till 1 maj får man åka gratis med Vaxholmsbolaget om man har ett månadskort. Vi har hunnit med två resor sedan vi kom hem.

Bifogar några bilder.

IMG_0472.webp

IMG_0471.webp

IMG_0470.webp

IMG_0469.webp

IMG_0468.webp

IMG_0467.webp

IMG_0466.webp

IMG_0465.webp

IMG_0464.webp

IMG_0463.webp

Liknande trådar