Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag förväller sen portionerar jag dom i påsar sen in i frysen.
Fryser du in färska kantareller?
Vi har så mycket nu så vi kan inte äta upp allt på en gång.
Jag har fryst in färsk svamp flera gånger
Men man måste skära dom i mkt tunna skivor och lägga i zip lock påsar å trycka ur så
mkt luft man kan innan man försluter påsen.
Har aldrig varit några problem för mig
Nu har jag aldrig såna mängder som du har så jag äter helst upp kantarellerna direkt.
Kan inte gå i terräng längre så jag köper av en tjej som plockar mkt svamp.

Jag har fryst in färsk svamp flera gånger
Men man måste skära dom i mkt tunna skivor och lägga i zip lock påsar å trycka ur så
mkt luft man kan innan man försluter påsen.
Har aldrig varit några problem för mig
Nu har jag aldrig såna mängder som du har så jag äter helst upp kantarellerna direkt.
Kan inte gå i terräng längre så jag köper av en tjej som plockar mkt svamp.
Vacuum förpackning

Jag skrev ju att mediciner var otroligt viktigt och att vi gjort otroliga framsteg. Fan hur läser du? Varför medicinera ”fel” som kan lösas utan medicin. Det var frågan. Människan är lat och vill gärna lösa allt med ett ”lycko piller” men ibland måste man anstränga sig lite för att vinna sin hälsa tillbaka. Du har ju sjuk övertro på allt, tror man kan lura dig hur långt som helst bara ”rätt” person säger det. Har du ingen faktakoll gen i huvudtaget?
Så galet ignorant men dessvärre är du inte ensam.

Ozempic är en riktigt bra medicin.
Då slipper man tänka på kost och motion.

Man medicinerar bort smärtor och liknande.
Men det är ju som att kontinuerligt slå sig på fingret med en hammare och köra morfin som ”botemedel”. I det fallet så har man inte gjort något åt själva problemet, man har bara inte ont.

Skrubbar väggarna i trappen.
Folk går ju och drar händerna längs väggen när dom går upp.
Blir väl det sista jag gör på huset.

20250718_125102.webp

Bra att du går till banken för
jag letar saker på Alibaba
som jag ska ha i Thailand
en 160 amp mig svets och
ett elhjul som ska monteras
på cykel taxin så jag behöver
pengar det går bra med swisch ;)
Ja ibland behöver man gå dit, allt kan inte fixas via telefon eller internetbanken. Dock var kontoret här på orten semesterstängt så jag fick köra till Löddeköpinge en mil bort. Jag är nöjd ändå för hon som känner till ärendet var där och dök upp när hon kände igen min röst. Jag har haft med henne att göra sedan jag började pensionsspara i 25 årsåldern så det finns nästan inget hon inte kan fixa.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K