Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Åkte en liten tur till Södertälje i dag och fick åka T-bana, pendeltåg och tvärbana. Varmt. Södertälje verkar ha besvär med att företagare försvinner och lokaler står tomma. Inte bra. Dåligt med turister men staden är mer industristad än turiststad. Kanalen har breddats för att kunna tömma Mälaren snabbard. Då kan också större fartyg gå genom kanalen.

IMG_0631.webp

IMG_0623.webp

IMG_0622.webp

IMG_0621.webp

IMG_0620.webp

IMG_0619.webp

Tydligen proppfull med nyttigheter, men tyvärr mycket socker också.
Uppvägs kanske av det som är nyttigt :) All frukt innehåller väl till viss del socker , men ändock så är de flesta ganska bra att äta med måtta. Själv äter jag minst en frukt om dagen. Oftast en banan då vi har dessa själva i trädgården, en bra och nyttig frukt även den

Precis kommit tillbaka hem efter en 30 min lång promenad med hunden,och varmt som bara den redan.
Nu skall jag ut igen och denna gången är det gräsmattan som skall få sig en omgång,men blir inte hela utan nöjer mig med en mindre del.
Känner fortfarande av förkylningen och börjar svettas för små ansträngningar :(

Precis kommit tillbaka hem efter en 30 min lång promenad med hunden,och varmt som bara den redan.
Nu skall jag ut igen och denna gången är det gräsmattan som skall få sig en omgång,men blir inte hela utan nöjer mig med en mindre del.
Känner fortfarande av förkylningen och börjar svettas för små ansträngningar :(
Tat lugnt och låt kroppen återställa sig innan du anstränger dig, man skall lyssna på kroppen, tror att det är bra och kanske därför jag är frisk vid 75 år fyllda

Hittade nåt roligare än att läsa om sisyfosvendettor i MÖ och pajaseri om Trump (både om Trump och pajasarna som inte kan låta bli.....).

Att skönhet kan vara (nästan) lika stor, men ändå se så olika ut.
Vackra människor gör mig glad :afro:

Jag behöver röra på mig så åkte ut en sväng och plockade med mig lite svamp, men nu börjar vi ha lite överdrivet mycket svamp i frysen, idag blev det 4-5 L tror jag igår över 2 L
När jag kom hem fick jag en kall öl, den behövdes i denna värmen.

IMG_4061.webp

IMG_4062.webp

Jag behöver röra på mig så åkte ut en sväng och plockade med mig lite svamp, men nu börjar vi ha lite överdrivet mycket svamp i frysen, idag blev det 4-5 L tror jag igår över 2 L
När jag kom hem fick jag en kall öl, den behövdes i denna värmen.

IMG_4061.webp

IMG_4062.webp
Inte så varmt här idag, mulet och 23 grader. Jag och Lilleman har varit och fikat på ett utmärkt café i närheten tillsammans med en bekant. Perfekt väder för detta!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K