Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Verkar som att älgfärsen är slut så nu blev det att mala lite nytt,tog fram bogkött och lite grytbitar som nu åkt genom den gamla köksassistenten. Den har många år på nacken men går bra som en Omega, & maler köttet fint.
Blev 1,5 kg prima färs.

20250827_122445.webp

20250827_125716.webp

20250827_130919.webp

Varit ute och åkt med Birka Gotland till Bornholm och Visby. Båda öarna har en intressant historia. Det är lätt att bli impad av Visby och vad de lyckades med på 1200-talet. Bifogar några bilder för att förhoppningsvis pigga upp er andra. Medelåldern bland resenärerna var närmare 80. Det fanns flera busslaster med sossar. Rekommenderas men ta med bra promenadskor.
Visby hamn
IMG_0691.webp

IMG_0690.webp

IMG_0689.webp

Visby domkyrka
IMG_0688.webp

IMG_0687.webp

IMG_0686.webp

IMG_0685.webp

IMG_0684.webp

IMG_0683.webp

IMG_0682.webp

IMG_0681.webp

IMG_0680.webp

Galgbacke modell 1200-tal
IMG_0679.webp

Vikingagrav/Skeppsättning
IMG_0678.webp

IMG_0677.webp

IMG_0676.webp

IMG_0675.webp

IMG_0674.webp

Bornholm
IMG_0673.webp

IMG_0672.webp

Håller på packa ihop en del saker jag behöver ha med mig upp till fjälls imorgon,bössa,ryggsäck med extra kläder,lite mat och dryck.

Från imorgon och fram till lördag går riksprovet för kontinentala stående fågelhundar ute i Pirtivuopio,dom har anlitat mig som skytt i 2 dagar.
Riksprovet är hundarnas SM :)
Så ska bli kul att få se en del av sveriges bästa hundar & det kommer deltagare ända nerifrån skånes platta slätter:thumbsup:
Kommer säkert att komma några bilder från fjället....

Har efter långvarigt mailande fått Lidl att erkänna att dom tagit bort marknadens bästa snabbkaffe ur sortimentet.
Men det satt långt inne från dom.
Har skyllt på leveransproblem mm i månader.
Så nu får man kolla vad som ligger närmast i kvalitet på marknaden.
Tråkig utveckling men pengarna styr före service.

Har efter långvarigt mailande fått Lidl att erkänna att dom tagit bort marknadens bästa snabbkaffe ur sortimentet.
Har du testat Gevalia? Jag gillar det märket men är ju uppvuxen med det sen jag var en liten pojk så jag är nog lite partisk! ;)

Snabbkaffe är inte vad kaffeälskare tankar högt.

Det är enkelt och bekvämt och har sin plats i hemmet.

Varit ute och åkt med Birka Gotland till Bornholm och Visby. Båda öarna har en intressant historia. Det är lätt att bli impad av Visby och vad de lyckades med på 1200-talet. Bifogar några bilder för att förhoppningsvis pigga upp er andra. Medelåldern bland resenärerna var närmare 80. Det fanns flera busslaster med sossar. Rekommenderas men ta med bra promenadskor.
Visby hamn
IMG_0691.webp

IMG_0690.webp

IMG_0689.webp

Visby domkyrka
IMG_0688.webp

IMG_0687.webp

IMG_0686.webp

IMG_0685.webp

IMG_0684.webp

IMG_0683.webp

IMG_0682.webp

IMG_0681.webp

IMG_0680.webp

Galgbacke modell 1200-tal
IMG_0679.webp

Vikingagrav/Skeppsättning
IMG_0678.webp

IMG_0677.webp

IMG_0676.webp

IMG_0675.webp

IMG_0674.webp

Bornholm
IMG_0673.webp

IMG_0672.webp
Gnisvärds skeppssättning i Tofta socken är från bronsåldern

Dela med dig tips snälla, man hör en massa från Awanza tills räntekonto. Jag fick många förslag provade ett av dem (aktier) och har gått mycket dåligt.
Jag har redan ett befintligt sparande i banken som jag inte har rört än, har haft 5 år från min arbetsgivare som tar slut vid nyår. Så det gäller egentligen hur mycket av vad jag skall börja ta ut för att ha en acceptabel marginal inkl statlig pension att leva av. Så det är inga placeringar det gäller nu, enbart uttag.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K