Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

En kopp kaffe innan jag åker hem, skönt att bara sitta och njuta i naturen & ta igen sig.
Jobbat med veden i 4 timmar idag.

20260324_124758.webp

Jo en som följt med mig i ca 20 år nu.
Tillverkad i en by inte så långt ifrån karesuando.
Jag har en som jag inte använt på 15 år. Tror den är gjord i Kittelfjäll. Din är finare och större än min. Mycket praktiska att ha i ryggsäcken.

Måste leta och se om jag hittar reda på min. Isåfall ska jag den till dottern. Hon är mera ute I naturen än vad vi är numera.

Jag fick köra Lilleman till skolan idag, det blåste och regnade i morse. Och det lär komma skurar hela dagen. Det är nationella prov i svenska så han var nervös. Själv hade jag tänkt åka till Malmö idag men det får vänta dels p g a osäkert väder, dels är kompisen förkyld.

Var igår upp till den lokala fiskdammen & hämtade färsk fisk.
Fint att kunna få nåt annat än älgkött på tallriken:)
Vi hade även möjligheten att beställa hamburgare & kaffe av kompisen då han hade med sig sin ambulerande kokvagn/tross och den skötte han exemplariskt igår och ingen behövde sitta hungrig på isen.

20260325_111547.webp

20260325_170257.webp

20260325_132900.webp

Här är det inte färsk fisk som gäller.

Torkad fisk och squid står på inköpslistan för att maxa resväskorna.
Bra utbud på dagmarknaden i HH och Cha Am.
Dom gör vakumförpackningar så man slipper lukten som sätter sig i kläder.
Hmmm, fritering av torkad bläckfisk är förbjuden inomhus här. Det stinker för jäkligt, får göras på balkongen vid lämplig vind i nödfall. Men jag vill inte bli ovän med grannarna.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K