Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Men hur fasen justeras ekrarna?
Finns verktyg för detta.

Vissa får man spänna på och släppa på andra så hjulet blir rakt.
Efter lite övning kommer man på tekniken.
Är ekrarna för löst spända klarar hjulen inte av din vikt och blir ovala.

Screenshot_2026-03-29-20-14-59-361-edit_com.chrome.beta.webp

Finns verktyg för detta.

Vissa får man spänna på och släppa på andra så hjulet blir rakt.
Efter lite övning kommer man på tekniken.
Är ekrarna för löst spända klarar hjulen inte av din vikt och blir ovala.

Screenshot_2026-03-29-20-14-59-361-edit_com.chrome.beta.webp
Hittade du detta på googel för jag tror inte du kan spänna och rikta en fälg

Kanske bättre jag går till en cykel verkstad?
Har du ett skruvstycke eller nått du kan sätta fast axeln med sen snurrar du hjulet och mätar hur mycket det svänger i sid led
lägg nått i mot fäljen och kolla om den skevar. sen kan du med en te.x liten skiftnyckel 00 justera med hjälp av ekrarna så hjulet blir rakt

Har du ett skruvstycke eller nått du kan sätta fast axeln med sen snurrar du hjulet och mätar hur mycket det svänger i sid led
lägg nått i mot fäljen och kolla om den skevar. sen kan du med en te.x liten skiftnyckel 00 justera med hjälp av ekrarna så hjulet blir rakt
Då är det väl bättre att hjulet får vara kvar på framgaffeln och mäta där men jag vet ju inte var och åt vilket håll jag ska justera. Kan man kanske typ lyssna hur spända ekrarna är?

Vi tog ju en sväng upp på fjället igår & vädret var hyffsat med några minusgrader hela dagen,vid slutet av dagen och när vi skulle köra över högsta punkten så var där dimma igen och dålig sikt.
Fisket var helt okej med rödingar med hem,inte lika många som sist men betydligt större så i kilo räknat bättre fiske igår.

20260328_140214.webp

20260328_140237.webp

20260328_151947.webp

20260328_155033.webp

Ja jag lärde mig en hel del på det misstaget. Kan skratta åt det idag men då var det inte kul :laugh2:
Genom åren en har jag varit med om några projekt som ibland dyra och dragit ut på tiden av olika anledningar. Så har man tänkt ja ja så här skall man fan inte göra.
Men nu har jag jobbat med/mot en svensk kommun. I försig kom jag in sent men nog är det kafkaliknande process man hamnat i.
Låg utbildade kommunal VDar men noll erfarenhet från branschen, vist de passar som nyttig idiot.
Vänskaps korruption. Styrelser som tillsätts efter lång och trogen tjänst där erfarenheter som ABF lärare där man inte ens har haft kompetens att lära ut nån punkare då det begav sig att 2 ackord.

Eller för den delen nån hårfrisörska som startat nån skönhetssalong och brinner för företagandet.
Men inte ens med BJ och anus blekning skulle få det att gå runt.
Så man får sätta sin tilltro till AI och att kommuna avskräden som leker affär och sätter parti, ideologi och har noll respekt medborgares pengar och åsidosäter demokrati, lagar regler hamnar på soptippen.

Genom åren en har jag varit med om några projekt som ibland dyra och dragit ut på tiden av olika anledningar. Så har man tänkt ja ja så här skall man fan inte göra.
Men nu har jag jobbat med/mot en svensk kommun. I försig kom jag in sent men nog är det kafkaliknande process man hamnat i.
Låg utbildade kommunal VDar men noll erfarenhet från branschen, vist de passar som nyttig idiot.
Vänskaps korruption. Styrelser som tillsätts efter lång och trogen tjänst där erfarenheter som ABF lärare där man inte ens har haft kompetens att lära ut nån punkare då det begav sig att 2 ackord.

Eller för den delen nån hårfrisörska som startat nån skönhetssalong och brinner för företagandet.
Men inte ens med BJ och anus blekning skulle få det att gå runt.
Så man får sätta sin tilltro till AI och att kommuna avskräden som leker affär och sätter parti, ideologi och har noll respekt medborgares pengar och åsidosäter demokrati, lagar regler hamnar på soptippen.

Ser inte problemet.
Om man höjer skatten lite till så kommer det att bli en succé

Ser inte problemet.
Om man höjer skatten lite till så kommer det att bli en succé
Helt klart inkompetens är superkraft inom kommunal, regional och statlig verksamhet. Som det inte går att sätta ett pris på. I försig kunde man leka med tanken att kvotera in kompetens men det vore ju att gå till ytterligheter.
Man har ju ändå som du skriver det utmärkta verktyget att höja skatten. Man vill ju ändå lämna ett avtryck och hålla ett jämt hårt skattetryck på framtida generationer.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K