Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Om några timmar blir det att packa bilen och släpvagnen med skotern för vi åker till jaktkojan,planerar för minst 2 nätter och då ska vi testa fiska på älven,grilla och bara ha det skönt.
När jag tänker tillbaka många herrans år sedan drog iväg med familjen till en skogskoja packade och planerade inför påsk för några dagar. Med bil och släpvagn,skoter,kälke många mil bara för att uppleva lugnet och myset med ingen typ av bekvämlighet skit dåligt väder dåligt fiske. Man kanske kunde ha stannat hemma och uppleva lugnet när alla grannar drog till fjällen. Men absolut många härliga turer gjorde vi bara ett av många minnen.

När jag tänker tillbaka många herrans år sedan drog iväg med familjen till en skogskoja packade och planerade inför påsk för några dagar. Med bil och släpvagn,skoter,kälke många mil bara för att uppleva lugnet och myset med ingen typ av bekvämlighet skit dåligt väder dåligt fiske. Man kanske kunde ha stannat hemma och uppleva lugnet när alla grannar drog till fjällen. Men absolut många härliga turer gjorde vi bara ett av många minnen.
Pimpelfisket på vårisen saknar jag mycket.
Förhoppningsvis börjar jag om nästa år.

Här ett gäng större Harrar i runt 2005.

FB_IMG_1732155075447.webp

Kommit fram och gjort upp eld i spisen och snart är det varmt och skönt,knäcker en liten goding. Ute blåser det rätt så mycket så blir nog att chilla inne vi får hoppas på bättre mot kvällen.

20260402_150607.webp
Fasen vad sugen jag blev på torrkött lättrökt.ser att du påskpyntat eller är det kvar från förra påsken? :)

Det gjorde vi också 3 familjer planerade en vecka i förväg med mat och det vi måste ha med. Sen lasta skotrar och skidor till barnen
vi var 13 st med barnen i en liten stuga men det funka efter fukost ca 08 så åkte vi upp på fjället grävde en sitt plats som vi kunde
mysa i. Sen drog vi upp barnen upp till högsta pungten så dom kunde åka slalom ner ca 15 min dom njöt av det så det blev många
vändor med skotern

Det gjorde vi också 3 familjer planerade en vecka i förväg med mat och det vi måste ha med. Sen lasta skotrar och skidor till barnen
vi var 13 st med barnen i en liten stuga men det funka efter fukost ca 08 så åkte vi upp på fjället grävde en sitt plats som vi kunde
mysa i. Sen drog vi upp barnen upp till högsta pungten så dom kunde åka slalom ner ca 15 min dom njöt av det så det blev många
vändor med skotern

Sånt är riktigt trevligt

Sånt är riktigt trevligt
I dag har vi haft en Thai fest eller en fest med god mat och ett jätte bra väder solen sken från klar blå himmel från kl 10 när festen
började, ja på förmidagen nu har alla åkt hem och vi kommer inte vara bakis i morgon, man ska festa och dricka alcohol när
man är pigg inte börja när man jobbat en hel dag och trött sen trycka i sej en kvarting och gå på krogen då blir det bråk

Lång fredags angling ner på sjön, verkar inte var så stor uppslutning denna gång. För var det en jäkla fylla och drag. Farfar kom hem med fel taxs till farmor och den andra gubben tog farfars taxs.
Men i år är nog folk är nog lite orolig för isarna men det var ca 40 cm än. Men fisket var riktigt dåligt 3 gäddor blev det, men vädret var fantastiskt.

20260403_152959.webp

20260403_144459.webp

I dag har vi haft en Thai fest eller en fest med god mat och ett jätte bra väder solen sken från klar blå himmel från kl 10 när festen
började, ja på förmidagen nu har alla åkt hem och vi kommer inte vara bakis i morgon, man ska festa och dricka alcohol när
man är pigg inte börja när man jobbat en hel dag och trött sen trycka i sej en kvarting och gå på krogen då blir det bråk
Har man för vana att ställa till bråk så ska man nog hålla sig undan alkohol helt och hållet.

Körde till grabben för att äta lite påskmat vid 11-tiden idag. Passerade en Ingomack och dieseln kostade 23,29, åkte hem några timmar senare och då var priset 25,34. Dumt att man inte fyllde upp på utvägen.
På kvällen fyllde ett barnbarn 11 år och då blev det godis tårta.
IMG_20260403_182803.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar