Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Songkran, då skall Buddha bada.
IMG_20260414_172730.webp

och då är det jobb som 15 - 16 åringar får göra och även handledare förstår jag
Ja, ungdomarna brukar vara mellan 15-19 år som vi tar in. Ordinarie anställda får semester i olika omgångar så det finns alltid ordinarie på plats som är handledare.
Vi tillverkar rullstolar och dusch stolar och mycket annat inom handikapp hjälpmedel.
Företaget är öppet året runt förutom röda dagar. Pga hjälpmedelscentralerna runt om i landet är i behov av produkterna, även Europa och övriga världen är i behov.

Ja, ungdomarna brukar vara mellan 15-19 år som vi tar in. Ordinarie anställda får semester i olika omgångar så det finns alltid ordinarie på plats som är handledare.
Vi tillverkar rullstolar och dusch stolar och mycket annat inom handikapp hjälpmedel.
Företaget är öppet året runt förutom röda dagar. Pga hjälpmedelscentralerna runt om i landet är i behov av produkterna, även Europa och övriga världen är i behov.

Får ni verkligen ta 15åringar på en industri?
Det har inget industriföretag jag har arbetat på fått enligt lagar och regler.

Det gör det men i det här faller kanske dom inte finns eller inte har behörighet för jobben, hur många skolungdomar tar ni i
det företag där du jobbar i sommar
BEHÖRIG? VEM F***n är BEHÖRIG...i det här landet som vill och kan ta i:( är mer än nog. Kanske problemet är mer intert och vem eller vilka som ska ta hand om ungdommarna som behöver inspiration och framtid...

Får ni verkligen ta 15åringar på en industri?
Det har inget industriföretag jag har arbetat på fått enligt lagar och regler.
Ja, men 15 åringarna får inte använda skruvdragare mm.
Dom kan packa div skruv , mutter mm i en påse som säljs som reservdel.
Om jag sätter en äldre på att montera tex ett armstöd kan jag sätta 15 åringen på att klistra på etiketter tex.
Tanken med dom flesta 15 åringar som tas in under loven är att nästa år är dom ett år äldre och kommer tillbaka ett antal år.

Det kan man säkert om det finns som arbete på företaget, jag har inte jobbat på företag där det finns inom företagets paket.
Ett ex
Ett framhjul som packas i påse med inkl en skruv, en mutter och två distanser i en liten påse.
Detta sälj som reservdel.
Det finns mycket olika storlekar på hjulen.
Så att sysselsätta en 4-5 15 åringar går att lösa, dom brukar bara jobba ca 3 veckor, sen kommer nästa gäng och då får handledaren börja om.

IMG_5721.webp

Man behöver inte vara det minsta fingerfärdig, man går bara nära din bostad och kopierar signalen som din nyckel sänder ut konstant och går närma bilen, öppnar dörren, ingen bil kvar hos Berra.
Det var exakt det han sa också. Står man parkerad på en större parkering t ex så placeras en puck under bilen som spelar in signalen. Sen får man köra hem och där snor dom bilen hur enkelt som helst. Men det är kostsamt att byta ut alla rutor med regnumret inetsat om bilen är avsedd att skickas utomlands. Då snor man hellre en annan bil.
Volvo är högst i stöldligan följt av Volkswagen.

Dagen man fyller 16år har varit regeln och är troligen regeln fortfarande kan jag tänka mej, jag kan kolla om ett par veckor när det är dags för en 6-7 veckor lång arbetsvecka med ombyggnad av en maskin åt en kund.

Så kanske det är. Det var en stund sedan man själv var där och då var nog reglerna annorlunda.

Det här är vad någon AI säger om sommarjobb inom industri som 15 åring

IMG_4351.webp

Ett ex
Ett framhjul som packas i påse med inkl en skruv, en mutter och två distanser i en liten påse.
Detta sälj som reservdel.
Det finns mycket olika storlekar på hjulen.
Så att sysselsätta en 4-5 15 åringar går att lösa, dom brukar bara jobba ca 3 veckor, sen kommer nästa gäng och då får handledaren börja om.

IMG_5721.webp
Ä väl lika det jag försök antyda bland övriga..

Hej

Blev kontaktad av kommunen idag och dom undrade om jag kunde hoppa in och jobba en del igen, så vi kom överens om att jag ska jobba några dagar i veckan fr.o.m maj månad, jag söker ju inga jobb och har inget ekonomiskt behov av att jobba, men tycker att det är kul socialt sett, träffa arbetskamraterna, entrepenörerna och alla människor i dom små samhällena längs kusten, samtidigt som man ju gör en god gärning för samhället.

Mvh isan lover
Jobbar du gratis? :unsure:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7