Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Idag skall jag åka in till Lund och besöka Statens Servicekontor. Jag vill vara säker på att deklarationen blir rätt nu när försäljningen av huset skall deklareras, har redan gjort en rejäl fyllnadsinbetalning av reavinstskatten. Dessutom har jag en liten dansk pension efter mina 10 år som anställd i Danmark och jag vet inte riktigt hur den skall deklareras. Danskarna har dragit skatt också vilket gör det extra krångligt. Det gör man inte nu men denna gången behöver jag hjälp.

Idag skall jag åka in till Lund och besöka Statens Servicekontor. Jag vill vara säker på att deklarationen blir rätt nu när försäljningen av huset skall deklareras, har redan gjort en rejäl fyllnadsinbetalning av reavinstskatten. Dessutom har jag en liten dansk pension efter mina 10 år som anställd i Danmark och jag vet inte riktigt hur den skall deklareras. Danskarna har dragit skatt också vilket gör det extra krångligt. Det gör man inte nu men denna gången behöver jag hjälp.
Ja en revisor kan du inte anlita då blir du anklagad för skattesmitare på forumet

Detta är knappast något för en revisor. Det räckte med ca 15 minuter tillsammans med en hjälpsam kille så var allt inskickat och klart. Nu vet jag vad jag skall göra med det danska nästa år, hoppas jag.
En revisor som kan och vet hur skatter ska betalas in vid försäljning är ett måste både för att det blir rätt och du inte behöver
bet för mycke i skatt utan rätt dom vet och kan. Mäklaren jag hade när jag sålde ett hus räknade ut hur mycket skatt jag skulle
betala, kontaktade en revisor, 20 tusen i vinst för den kontakden

En revisor som kan och vet hur skatter ska betalas in vid försäljning är ett måste både för att det blir rätt och du inte behöver
bet för mycke i skatt utan rätt dom vet och kan. Mäklaren jag hade när jag sålde ett hus räknade ut hur mycket skatt jag skulle
betala, kontaktade en revisor, 20 tusen i vinst för den kontakden
När vi sålde vårat hus så var våran mäklare väldigt hjälpsam utan en extra krona. Förmodligen tjänade han bra nog.:) på affären.

Nu är det ett nytt gäng i poolen släkt till grannen som sköter om poolen när vi är hemma i Sverige. Han gör ett gott arbete. Tur det finns sådana människor.

IMG_20260415_183653.webp

Denna kille kunde sin sak.
Ja det kunde denna kvinna också som jag hade. En mäklare måste hålla sig uppdaterad om nya lagar och regler, gör dom inte det så är dom snart utan jobb. Åtminstone i den mördande konkurrensen som finns här. Och Sveriges största mäklarföretag håller säkert sina anställda informerade.
Men grattis @Boa52 om revisorn lyckades hitta någon miss från mäklarens sida.

Ja det kunde denna kvinna också som jag hade. En mäklare måste hålla sig uppdaterad om nya lagar och regler, gör dom inte det så är dom snart utan jobb. Åtminstone i den mördande konkurrensen som finns här. Och Sveriges största mäklarföretag håller säkert sina anställda informerade.
Men grattis @Boa52 om revisorn lyckades hitta någon miss från mäklarens sida.
ok, tro du på att mäklaren vet bättre än en revisor så, att man har så stor tilltro på mäklare,vad jobbar dom för jo att tjäna pengar dom kan slicka din pung för ett arvode på 30 tusen det är dina pengar och jag tror inte du märker nåt minus eller plus

ok, tro du på att mäklaren vet bättre än en revisor så, att man har så stor tilltro på mäklare,vad jobbar dom för jo att tjäna pengar dom kan slicka din pung för ett arvode på 30 tusen det är dina pengar och jag tror inte du märker nåt minus eller plus

Tro gärna att en revisor vet bättre än en skattejurist eller skatteverket själv som organisation.

Så en revisor jobbar inte för att tjäna pengar ,,eller???
Dom är alla lika giriga att sno åt sig vad dom kan.
Jag deklarerade en försäljning av lägenhet själv och det gick utmärkt.

Tvivlar på att Skatteverket tipsar om vilka hörn man kan kapa om man vill minska skatten dock.....

Fast det vill nog ingen här göra, solidaritet!

Jodå, skatteverket hjälper gärna till att få det korrekt.

Däremot så är det självklart för alla att man pyntar in långt mer än vad som är nödvändigt då skatterna är för låga och vi är solidariska.

Så en revisor jobbar inte för att tjäna pengar ,,eller???
Dom är alla lika giriga att sno åt sig vad dom kan.
Jag deklarerade en försäljning av lägenhet själv och det gick utmärkt.
är du säker på att du gjorde allt rätt till din fördel. Helt klart lobbar en revisor för pengar om inte vore dom inte revisor. Du fatta
inte vad jag mena en revisor har koll på vad som gäller skattemäsigt, det år deras jobb, en mäklare ska sälja en bostad inte
hålla koll hur avdrag för reperation och byte av saker, te.x byte av armaruter och renovering av badrum det får man dra av

är du säker på att du gjorde allt rätt till din fördel. Helt klart lobbar en revisor för pengar om inte vore dom inte revisor. Du fatta
inte vad jag mena en revisor har koll på vad som gäller skattemäsigt, det år deras jobb, en mäklare ska sälja en bostad inte
hålla koll hur avdrag för reperation och byte av saker, te.x byte av armaruter och renovering av badrum det får man dra av
Du talar för döva öron, han deklarerade själv, han gillar inte bidrag/avdrag kanske.

Så är det kanske hos den lokala mäklaren i Tavelsjöområdet men så är det inte här i civiliserade trakter. Här kan dom sin sak.

För en normalbegåvad person är det inte speciellt svårt att deklarera en hus/lghförsäljning.
Jag förstår dock att du behöver hjälp, det ska du inte skämmas för.

Det är klart att jag vet att jag gjorde rätt.
Annars hade det inte blivit godkänt av skatteverket med dom avdrag som gjordes.
Jag har suttit i flera styrelser så nog vet jag hur revisorer fungerar.
Du har väl knappast suttit i en styrelse som du mässar om allt möjligt.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K