Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Jag har varit iväg och skrivit på en del papper inför sommaruppehållet. Nedräkningen till Italienresan fortsätter, lördag morgon kl 8 bär det iväg från Öresundsterminalen i Malmö. Värme får man vara beredd på, Florens visar 39 grader dom första dagarna.
Varför drar man till Italien och inte till Thailand , är inga 39 grader här, betydligt trivsammare temperatur , dessutom är du väl gift och lever med en Thai kvinna ;)
 
Var ju bra butik att strosa runt i, blev själv lite sugen på en tripp när mönstrar av, bättre väder då så man kan gå och kolla i butikerna på utsidan med.
Kanske ta tältet med och 2 dagars besök ;)
Det är ett bra ställe, finns en Bar och en outlet för sexleksaker också.

Campingstugor om man inte vill tälta.

De som är mest negativa har ofta inte ens varit där.
 
1782296071810.webp
 
Varför drar man till Italien och inte till Thailand , är inga 39 grader här, betydligt trivsammare temperatur , dessutom är du väl gift och lever med en Thai kvinna ;)
En sådan resa har jag velat göra i många år, har alltid varit intresserad av kultur, särskilt i det området. Thailand har jag sett många gånger men nu var det dags att avstå. Fru och son fick resa dit själva denna gången.
 
Hej

Idag har jag och grannen lagt ett bryggdäck på en 5 m förlängd brygga, kunde inte låta bli att ta några bilder på vattnet som ser ut som nyponsoppa inne i vikarna just nu.

Det är ju något som vi är vana mef längs kusten, det är ju plankton som det handlar om, ibland förekommer det även på våren men då i mindre omfattning, men vanligast på sensommaren och hösten.

Här kallas det garnskar eller garnskarn, det är ett plankton som fisk som makrill m.fl gärna äter, det är ju även dessa plankton som ger upphov till det som kallas mareld och som man nog aldrig glömmer om man har badat i det.

Men nu när det flyter iland och ligger där i värmen så luktar det inte gott.

20260624_153957.webp


20260624_153945.webp


Mvh isan lover
 
Åkte till Norrtälje i dag för att gå runt i den gamla staden och hamnen. Det mesta av båtlivet är flyttat till Kapelskär. I stället har man byggt några stora hus i hamnen s k pensionärsilos.

Anser att gamla Norrtälje är fint att gå runt i för det ärr både kulturellt och lugnt. Båten S/S Norrtälje var Waxholmsbolagets största och gick på Åland om jag minns rätt. Nästa gång ska vi äta på den. Den är nyrenoverad och ser fin ut invändigt.

IMG_0942.webp


IMG_0941.webp


IMG_0940.webp


IMG_0939.webp


IMG_0938.webp


IMG_0937.webp


IMG_0936.webp


IMG_0935.webp


IMG_0934.webp


IMG_0933.webp


IMG_0932.webp


IMG_0931.webp


IMG_0930.webp


IMG_0929.webp


IMG_0928.webp
 
Hoppas på att hinna med sista tåget till Kastrup, då får jag några timmar på hotell innan flyget mot Arn i morgon bitti. Sedan tåget hemåt på eftermiddagen. Vi får väl se hur det går? Stora förseningar på tågen i kväll.
 
Har rengjort utemöblerna. Skurade med såpa i år så lite mer än att bara spola av som jag brukar. Drog alla skruvar också vilket visade sig nödvändigt.

Köpte en Kärcher Terrasstvätt PCL4 i våras för att förhoppningsvis göra det lite enklare att få ren altanen på både fram och baksida. Testade den första gången idag. Började där utemöblerna skall stå. Fungerade faktiskt över förväntan och blev snyggt. Jag använder såpa både till tvätt och behandling. Hoppas man ser på bilderna vilken skillnad det blev.

Nu har jag tvättat ca 20kvm så är väl bara 150 kvar :laugh2:
Väntar på att såpa behandlingen skall torka så kan jag flytta tillbaka utemöblerna.

IMG_8155.webp


IMG_8158.webp


IMG_8159.webp


IMG_8160.webp


IMG_8162.webp


IMG_8161.webp
 
Har rengjort utemöblerna. Skurade med såpa i år så lite mer än att bara spola av som jag brukar. Drog alla skruvar också vilket visade sig nödvändigt.

Köpte en Kärcher Terrasstvätt PCL4 i våras för att förhoppningsvis göra det lite enklare att få ren altanen på både fram och baksida. Testade den första gången idag. Började där utemöblerna skall stå. Fungerade faktiskt över förväntan och blev snyggt. Jag använder såpa både till tvätt och behandling. Hoppas man ser på bilderna vilken skillnad det blev.

Nu har jag tvättat ca 20kvm så är väl bara 150 kvar :laugh2:
Väntar på att såpa behandlingen skall torka så kan jag flytta tillbaka utemöblerna.

IMG_8155.webp


IMG_8158.webp


IMG_8159.webp


IMG_8160.webp


IMG_8162.webp


IMG_8161.webp
Nu har såpa behandling torkat. Så jäkla nöjd :) Vet inte om bilderna får fram det verkliga resultatet men kan intyga att det är som natt och dag.

IMG_8164.webp


IMG_8165.webp
 
 

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp