Vad händer med väder och klimat i Thailand?

 
Mängden klimatförnekare i olika länder.

FB_IMG_1568699915041.jpg
Hmm, varför säger grafen. "% varje plats som tror att klimatet ändrar sig och att människan orsakar det" ?
Förutsätter vi att resten är förnekare?

Som jag minns statistiken fanns tre grupper.
1. Gruppen som sade att världen förändrar sig snabbt på grund av människan. D.v.s. det MP påstår.
2. Gruppen som säger att vi som människa påverkar, men inte vet i hur hög grad och vad det betyder för framtiden.
3. Gruppen som är förnekare, mer eller mindre säger att människans påverkan är försumbar.
Grupp 2 var den största och i klar majoritet.

MP och Greta säger sig ha vetenskapens stöd eftersom de även räknar in grupp 2 till deras grupp 1.
Även grupp 3 kan ju räkna in grupp 2 när det gäller att visa att grupp 1 har fel.
Jag har inte siffrorna på detta, utan det är så jag rätt eller fel mins, det vetenskapliga stödet. Slutkontentan på det är att MP är en bluff som manipulerar statistik för att hävda sin modell.
 
Senast ändrad:
klimatförnekare är väl människor som tror att inte människor påverkar miljön, hur tänker då thailändare som tydligen består av 69% klimatförnekare 555 ja man blir ju lite matt 555
Grafen säger att 69% av Thailand tror att det är människan som är ansvarig för klimatändringen. D.v.s. så som jag förstått ordet klimatförnekare används politiskt idag, är 31% klimatförnekare i grafen. OM man antager att alla som inte stödjer förnekar.
 
Klimatförnekare?

”Nej, klimat! Det existerar inte”

Visst påverkar vi klimatet. Hur mycket kan diskuteras och så även effekten.
Gobiöknen kanske börjar grönska?

Åtgärderna och tilltagen bör absolut ses över.
Men att göra tilltag som baseras på felinformation kan nog gå galet.
 
Visst påverkar vi klimatet.

Självklart har du rätt. Definitivt kan vi påverka det lokalt: t ex avskogning påverkar nederbörden och temperaturen vilket även t ex hårdgjorda ytor gör.

Just ökad CO2 verkar t ex leda till krympande öknar och en ökad växtlighet. Växterna behöver dessutom mindre vatten om man höjer CO2-halten.
 
IPCC har, trots att det bara är en samling okunninga politiker, lurat hela Världen med ett matematisk misstag.
Det är skillnad mellan exponentiell och logaritmisk tillväxt!

Skärmavbild 2019-08-25 kl. 09.46.51.jpg
 
Grafen säger att 69% av Thailand tror att det är människan som är ansvarig för klimatändringen. D.v.s. så som jag förstått ordet klimatförnekare används politiskt idag, är 31% klimatförnekare i grafen. OM man antager att alla som inte stödjer förnekar.
Aha ok läste inte så noga 555 ok då ä det tvärtom mot vad jag tänkte, då finns det ju hopp för Thailand men värre med Svedala
 
Klimatförnekare är ett skällsord som alarmisterna hittat på för att platta till dem som inte tror att det är CO2 som styr klimatet. Nazisterna använd ”jude” som skällsord. Vi vet att klimatet är under ständig förvandling men att CO2 har okänt men troligtvis mycket litet inflytande. Det logaritmiska bidraget till temperaturen som CO2 medför, desto mindre blir påverkan av temperaturen. Det är bara att titta på hur IPCC´s datamodeller fullständigt spårat ut när vi jämför med vad väderballongen och satelliter registrerat.
En alarmist är person som producerar onödiga varningar, ofta med syftet att påverka den allmänna opinionen genom att framkalla masshysteri. Begreppet passar in på samtliga svenska media. Inte konstigt då att svenskar är konstiga!
 
Klimatförnekare är ett skällsord som alarmisterna hittat på för att platta till dem som inte tror att det är CO2 som styr klimatet. Nazisterna använd ”jude” som skällsord. Vi vet att klimatet är under ständig förvandling men att CO2 har okänt men troligtvis mycket litet inflytande. Det logaritmiska bidraget till temperaturen som CO2 medför, desto mindre blir påverkan av temperaturen. Det är bara att titta på hur IPCC´s datamodeller fullständigt spårat ut när vi jämför med vad väderballongen och satelliter registrerat.
En alarmist är person som producerar onödiga varningar, ofta med syftet att påverka den allmänna opinionen genom att framkalla masshysteri. Begreppet passar in på samtliga svenska media. Inte konstigt då att svenskar är konstiga!
Med dina kunskaper så varför lyckas du inte hamna i Greta's klass?
Hon har erövrat världen och du knappt övertygar ett litet forum som detta?

Ge dig ut på den Internationella arenan.
Sverige är för litet för din kompetens.
 
Den stora frågan är väl ändå om vi tror att vi människor behöver, kan och vill påverka naturen eller inte. Att fastna i diskussioner om diagram, CO2 och väderbilder är inte överdrivet positivt om det fördröjer utvecklingen. Min inställning är att vi människor behöver påverka utvecklingen och jag är villig att bidra även om jag inser att jag kan göra ytterst lite. Jag gick igenom ett test som en tidning hade. Jag fick underkänt på bilåkande och flygande men godkänt på resten. Bilåkandet har jag svårt att göra så mycket åt. Jag kör min fru till jobbet i bland när pendeltågen inte funkar och när hon jobbar söndagar. Det blir ungefär 6 mil fram och tillbaka. Flyga till Thailand måste jag. Det tar för lång tid med häst och vagn. Därför försöker jag kompensera mitt lyxleverne med att kompensera på andra sätt.
 
Med dina kunskaper så varför lyckas du inte hamna i Greta's klass?
Hon har erövrat världen och du knappt övertygar ett litet forum som detta?

Ge dig ut på den Internationella arenan.
Sverige är för litet för din kompetens.
Utan reklam, marknadsföring kommer man inte långt. Men världen är fylld med människor som tror benhårt på reklam. Jag tänker alltid på den där slogan, "Kom och köp, konserverad gröt" Kom den från en sång, eller komedi`?
Ett tag trodde världen att medicin var bättre än naturen. Man låste in bebisar för sig utan mamman. Man fick glasväggar till rum där alla bebisar låg i korgar. Hur smart var det på en skala. Människans tro, även när den är fel, är bergfast.
 
IPCC har, trots att det bara är en samling okunninga politiker, lurat hela Världen med ett matematisk misstag.
Det är skillnad mellan exponentiell och logaritmisk tillväxt!

Skärmavbild 2019-08-25 kl. 09.46.51.jpg

Vad jag förstår ökar temperaturen med EN grad vid varje fördubbling av CO2.
Alltså +1 vid ca 800 ppm och ytterliggare +1 vid 1600 ppm.
Borde väl isf vara ca 320 år om ökningen snittar 2,5 ppm/år att nå upp till en ökning av 1,5 grad.

Vet inte hur jordens vatten påverkar men har för mig någon sa det tar ca 800 år att öka hela vattenarealen EN grad. Komplicerat värre det här, åtminstone för oss otrogna :)

/ SatanG
 
Den stora frågan är väl ändå om vi tror att vi människor behöver, kan och vill påverka naturen eller inte. Att fastna i diskussioner om diagram, CO2 och väderbilder är inte överdrivet positivt om det fördröjer utvecklingen. Min inställning är att vi människor behöver påverka utvecklingen och jag är villig att bidra även om jag inser att jag kan göra ytterst lite. Jag gick igenom ett test som en tidning hade. Jag fick underkänt på bilåkande och flygande men godkänt på resten. Bilåkandet har jag svårt att göra så mycket åt. Jag kör min fru till jobbet i bland när pendeltågen inte funkar och när hon jobbar söndagar. Det blir ungefär 6 mil fram och tillbaka. Flyga till Thailand måste jag. Det tar för lång tid med häst och vagn. Därför försöker jag kompensera mitt lyxleverne med att kompensera på andra sätt.
Samtidigt är det så att inget av de sakerna påverkar nämnvärt. Det är fabriker som behöver ändras. I Kina vet jag de börjar ha noll acceptans av utsläpp. Pappersbruken byggs med japanska inhyrda konsulter som mer eller mindre får noll utsläpp.
Ja, Kina är en av de största i negativ miljöpåverkan historiskt på grund av sin mängd äldre industri. Det börjar vända, men det är så stort att det tar tid.
 
Mätfel har alltid funnits men ofta rättats till när man vetat mer. Det har alltid funnits folk som hållit fast vid det gamla. Det lär fortfarande finnas folk som tror att jorden är platt.
En del saker är svåra att bevisa i praktiken för vanligt folk. Ta Einsteins relativitetsteori e=mc2. Den är det svårt också för oss TS att bevisa för icke troende.
Vi amatörer är beroende av vad forskare anser. Men vi måste värdera deras resultat. Vi kan också jämföra med Pol Pot som dödade forskare. Det gick ju inte så bra för honom.
 
Samtidigt är det så att inget av de sakerna påverkar nämnvärt. Det är fabriker som behöver ändras. I Kina vet jag de börjar ha noll acceptans av utsläpp. Pappersbruken byggs med japanska inhyrda konsulter som mer eller mindre får noll utsläpp.
Ja, Kina är en av de största i negativ miljöpåverkan historiskt på grund av sin mängd äldre industri. Det börjar vända, men det är så stort att det tar tid.
Det är inte enbart Kina som har problem med äldre industrier. Det gäller många stora länder t ex Indien. En stor bov är läkemedelsindustrin i flera länder. Nu börjar man också få upp ögonen för klädesindustrin och nackdelarna med köp, slit och släng.

Vi kan påverka industrierna med hjälp av vårt pensionssparande men det är inte helt lätt.
 
Klimatförnekare är ett skällsord som alarmisterna hittat på för att platta till dem som inte tror att det är CO2 som styr klimatet. Nazisterna använd ”jude” som skällsord. Vi vet att klimatet är under ständig förvandling men att CO2 har okänt men troligtvis mycket litet inflytande. Det logaritmiska bidraget till temperaturen som CO2 medför, desto mindre blir påverkan av temperaturen. Det är bara att titta på hur IPCC´s datamodeller fullständigt spårat ut när vi jämför med vad väderballongen och satelliter registrerat.
En alarmist är person som producerar onödiga varningar, ofta med syftet att påverka den allmänna opinionen genom att framkalla masshysteri. Begreppet passar in på samtliga svenska media. Inte konstigt då att svenskar är konstiga!
Med dina kunskaper så varför lyckas du inte hamna i Greta's klass?
Hon har erövrat världen och du knappt övertygar ett litet forum som detta?

Ge dig ut på den Internationella arenan.
Sverige är för litet för din kompetens.
 
Mätfel har alltid funnits men ofta rättats till när man vetat mer. Det har alltid funnits folk som hållit fast vid det gamla. Det lär fortfarande finnas folk som tror att jorden är platt.
En del saker är svåra att bevisa i praktiken för vanligt folk. Ta Einsteins relativitetsteori e=mc2. Den är det svårt också för oss TS att bevisa för icke troende.
Vi amatörer är beroende av vad forskare anser. Men vi måste värdera deras resultat. Vi kan också jämföra med Pol Pot som dödade forskare. Det gick ju inte så bra för honom.
När ideologi möter vetenskapen måste vetenskapen tystas. Det ser man klart i vänsterideologin mfl.
Det finns gott om människor som uppfattar en platt jord som logisk.
De uppfattar en oförmåga att resa i rymden som logisk eftersom det inte finns luft raketmotorn kan ta spjärn mot.
De uppfattar avsaknaden av stjärnor i foto från månlandningarna som logiskt bevis att det är falskt foto.
De uppfattar i sin logik att en flagga som vajar på månen utan vind är ett bevis att den är falsk.
Allt detta är bara utslag av en mycket dålig baskunskap i fysik. De sov kanske på skolan. Eller glömt allt.
Det är det som är basen i klimathysterin nu också. En grundläggande brist på baskunskap i området. Istället tror man på skrock, d.v.s. tolkar det man själv ser med sin begränsade uppfattningsförmåga av världen.
 
Med dina kunskaper så varför lyckas du inte hamna i Greta's klass?
Hon har erövrat världen och du knappt övertygar ett litet forum som detta?

Ge dig ut på den Internationella arenan.
Sverige är för litet för din kompetens.
Greta tycker jag skall gå tillbaks till skolan och lära sig lite om det hon predikar. Sedan, med kunskap kan hon säkerligen bidraga bra.
 
När ideologi möter vetenskapen måste vetenskapen tystas. Det ser man klart i vänsterideologin mfl.
Det finns gott om människor som uppfattar en platt jord som logisk.
De uppfattar en oförmåga att resa i rymden som logisk eftersom det inte finns luft raketmotorn kan ta spjärn mot.
De uppfattar avsaknaden av stjärnor i foto från månlandningarna som logiskt bevis att det är falskt foto.
De uppfattar i sin logik att en flagga som vajar på månen utan vind är ett bevis att den är falsk.
Allt detta är bara utslag av en mycket dålig baskunskap i fysik. De sov kanske på skolan. Eller glömt allt.
Det är det som är basen i klimathysterin nu också. En grundläggande brist på baskunskap i området. Istället tror man på skrock, d.v.s. tolkar det man själv ser med sin begränsade uppfattningsförmåga av världen.
Jag är varken höger eller vänster men att till exempel Sovjetunionen och forna östblocket motarbetade vetenskapen är bara struntprat.

Jag är så trött på människor som blint följer en tro..

Som troende menar jag INTE dem som inser att klimatförändringarna är allvarliga och skapade av människan. Ni får nog acceptera att den överväldigande majoriteten av klimatforskarna anser att klimatförändringarna är ett akut problem. Ni får nog även inse att Greta gjort mer nytta för mänskligheten än vi stackars debattörer på TS gjort tillsammans.

Jag får intrycket att "klimatförnekare" verkar tillhöra en sekt av lättledda människor som olika intressenter använder för sitt eget syfte att sprida osäkerhet om vad egentligen "sanningen" är. Nyttiga idioter helt enkelt (jag kallar ingen på TS idiot)

Ni får gärna tro att diverse oljeproducerande diktaturstater sitter med armarna i kors och välvilligt ser på medans deras värdefullaste naturresurs fasas ut. Ni får gärna tro det, men det är i mitt sätt att se, helt häpnadsväckande naivt. Iran, Saudiarabien, Libyen med mera. Vad vore dom utan oljeinkomster?

Det är lockar till skratt att läsa vissa inlägg om man har olika "härskartekniker" i åtanke. Man försöker förminska, man löjliggör, man försöker marginalisera, med mera i olika inlägg. Allt för att visa att ens egen ""sekteristiska åsikt är den enda rätta...

Men tänk om sektmedlemmarna har fel och den samlade klimatforskningen har rätt?

 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
737
Anonym
A
G
Svar
824
Visningar
41 K
NilsG
N
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp