Vad har ni för planer sommaren 2020?

Småplanerar lite, på Fredag blir det upp till värmland som det ser ut, köra jeepar från 2ndra väldskriget i skogarna, sen midsommar på kusten och helgen efter det i Ven men längre än så har vi inte planerat, blir jag och en annan polare som inte heller kan träffa sin familj nu.

Jo jag vet att @SatanG har ständig semester, men jag undrade mer vad som händer i Thailand nu, om man kan åka runt som man vill.
@Gottland som ett ex är phuket öppet för in o utresor eller hur ser läget ut?
Han kan inte lämna landet, då hamnar han i samma sits som mig, frugan och ungarna kommer hem igen men inte han.
Annars håller jag med @Holmen förstår inte riktigt grejjen, liv jag inte hade gillat men vi är alla olika, gillar man sitta hemma och vara arbetslös så gör man.

Han kan inte lämna landet, då hamnar han i samma sits som mig, frugan och ungarna kommer hem igen men inte han.
Annars håller jag med @Holmen förstår inte riktigt grejjen, liv jag inte hade gillat men vi är alla olika, gillar man sitta hemma och vara arbetslös så gör man.
Ok, men kan han åka runt i landet med familjen som dom vill?

Ja, något åt det här hållet ä väl egentligen min situation

8B4635FC-7AFD-40C8-BCC7-3DA389C0E37E.jpeg

För min del som jobbar inom kollektivavtalet så får vi ju bara spara den femte semesterveckan, dom ordinarie 4 veckorna ska tas ut innan 31/3.
Om man inte vill ha pengar istället.
Så jag kommer ta ut mina 4:a veckor.
Jag fick v.29-32.
Gubben fick veckan innan, så vi har 3 veckor tillsammans.

Vad händer hos er som bor året runt i Thailand?
Tex @SatanG, får ni åka som ni vill i landet eller vad händer i dagsläget? Och hur ser det ut framåt som du vet nu?

Ja det mesta har väl öppnat igen. Har bara lite lösa tankar om vad man kan hitta på i resväg framöver. En roadtrip söderut är tänkbar för att upptäcka Ranongs öar och kanske vidare ner till Koh Lipe. Brorsan snackar om någon Ironman-tävling i Krabi i Oktober så det kunde ju passa då kanske.
Troligen ett besök i Buriram i Juli men inte i samband med Songkran.
Lillebrorsans dåliga hälsa gör att jag håller dörren öppen att ta 8-åringen på ett snabbesök i Stockholm och Småland men vill helst vänta med det tills nästa sommar och då med hela familjen.
Så inget bestämt utan vi ligger lågt nu och ser hur utvecklingen på Coronan blir framöver.

/ SatanG

Vem sitter hemma och är arbetslös?
Att jobba är ju viloperiod i jämförelse med att vara hemma med två små kids på 4/8 år som nu haft 3 månaders ledigt från skolan.
Fattar inte människor som inte klarar av att sysselsätta sig utan ett fast arbete, har ni inga hobbies, intressen eller något ni vill läsa och lära er om?
Själv har jag inte tid att jobba, vill hellre bli gammal och ha minnen från när grabbarna började cykla utan stödhjul osv istället för irriterande surveyors i Rotterdam eller andra skitställen.

/ SatanG

Jag har svårt att sitta still på samma plats en längre tid. Som när vi är i Th, tar bilen söder ut för någon ö och bada å njuta. Brukar vara 3-4 dagar sedan tröttnar jag och vill upp till huset igen.

Behöver inte vara ett jobb för min del, men gärna en golfrunda eller besöka nått tempel. Finns massor att utforska.

Att jobba är ju viloperiod i jämförelse med att vara hemma med två små kids på 4/8 år som nu haft 3 månaders ledigt från skolan.
Fattar inte människor som inte klarar av att sysselsätta sig utan ett fast arbete, har ni inga hobbies, intressen eller något ni vill läsa och lära er om?
Själv har jag inte tid att jobba, vill hellre bli gammal och ha minnen från när grabbarna började cykla utan stödhjul osv istället för irriterande surveyors i Rotterdam eller andra skitställen.

/ SatanG
Vet precis vad du pratar om :)

Det är väl inget som stoppar dig att göra det även om du inte har en anställning?
De flesta som har ett job kan inte sitta 3-4 dagar utan att göra något. Då lär dom få sparken

Hej

Jag menade inte bara sånt som man gör hos en arbetsgivare, om vi tar idag som exempel så började jag dagen med att snickra på ett uthus i 3-4 timmar, sen valde jag och grannen ut 3 stora stenar som vi borrade hål i och satte bergsöglor på, dessa ska i sjön nästa vecka, sen avslutades kvällen med att jag och grannen dröjde makrill, vi fick 60-70 st.

Pojken och en kompis var också ute och dröjde makrill i en liten gummibåt, dom fick 10 st, så jag kom nyss hem, lite så här rullar dagarna på, imorgon är jag ledig ifrån jobbet och ska snickra vidare på uthuset, sen ska jag köra jord och grus för att fylla ut ett hörn på tomten.

Så här rullar dagarna på oavsett om jag är ledig eller jobbar (på jobbet), befinner mig i Thailand eller Sverige och jag trivs med det.

Mvh isan lover

/ SatanG
Är inte sysslolös jag tänkte på, sitta på arslet och inte inbringa något ekonomiskt funkar inte för min del psykiskt.
Annars som du skriver så har man fullt upp hemma med småbarn.

Hej

Jag menade inte bara sånt som man gör hos en arbetsgivare, om vi tar idag som exempel så började jag dagen med att snickra på ett uthus i 3-4 timmar, sen valde jag och grannen ut 3 stora stenar som vi borrade hål i och satte bergsöglor på, dessa ska i sjön nästa vecka, sen avslutades kvällen med att jag och grannen dröjde makrill, vi fick 60-70 st.

Pojken och en kompis var också ute och dröjde makrill i en liten gummibåt, dom fick 10 st, så jag kom nyss hem, lite så här rullar dagarna på, imorgon är jag ledig ifrån jobbet och ska snickra vidare på uthuset, sen ska jag köra jord och grus för att fylla ut ett hörn på tomten.

Så här rullar dagarna på oavsett om jag är ledig eller jobbar (på jobbet), befinner mig i Thailand eller Sverige och jag trivs med det.

Mvh isan lover

Det menade inte SatanG heller, gissar jag. Som sagt så fyller han dagarna med annat så att han inte har tid att jobba

Det menade inte SatanG heller, gissar jag. Som sagt så fyller han dagarna med annat så att han inte har tid att jobba
Handlade fortsatt inte om tid, jag har med fullt upp när jag är hemma, vart inte rastlös när jag var hemma 3 månader sist.
Tyckte jag skrev tydligt att jag funkar inte på att leva på någon annan ekonomiskt.
Han har ju skrivit innan att dom har inte råd att sätta barnen på internationell skola, så i mina ögon har han inte råd att vara arbetslös.
Men som sagt vi är olika och prioriterar olika, och jag ser ju att han gör och prioriterar rätt på ett sätt och njuter mer av livet.

Liknande trådar

A
Svar
20
Visningar
2 K
R
B
Svar
0
Visningar
622