Vad har ni för planer sommaren 2020?

Handlade fortsatt inte om tid, jag har med fullt upp när jag är hemma, vart inte rastlös när jag var hemma 3 månader sist.
Tyckte jag skrev tydligt att jag funkar inte på att leva på någon annan ekonomiskt.
Han har ju skrivit innan att dom har inte råd att sätta barnen på internationell skola, så i mina ögon har han inte råd att vara arbetslös.
Men som sagt vi är olika och prioriterar olika, och jag ser ju att han gör och prioriterar rätt på ett sätt och njuter mer av livet.
Äääh nu ser jag att vart ju inte mig du citerade.
Drar ner på puben och tar en öl, jag kan ju inte läsa rätt ändå.

Ja trodde också att när ja blir pensioner så skulle ja ha lite att göra. Men har att göra nästan hela tiden, vi åker Järna ut en sväng och äter eller hälsar på några trevliga. Pysslar en hel del med hus å trädgård. Men i bland är de skönt att bara tända grillen och njuta hemma, min fru är ganska rolig att sitta å surra med. Vi har mycket gemensamt både att göra och prata om så tiden bara rinner i väg

Handlade fortsatt inte om tid, jag har med fullt upp när jag är hemma, vart inte rastlös när jag var hemma 3 månader sist.
Tyckte jag skrev tydligt att jag funkar inte på att leva på någon annan ekonomiskt.
Han har ju skrivit innan att dom har inte råd att sätta barnen på internationell skola, så i mina ögon har han inte råd att vara arbetslös.
Men som sagt vi är olika och prioriterar olika, och jag ser ju att han gör och prioriterar rätt på ett sätt och njuter mer av livet.

Jag lever med någon annan, inte på någon annan med både delad/privat ekonomi. Delad bl.a. för att vi har olika behov och synsätt på hur vi vill spara/investera/spendera. Jag gillar t.ex. aktier medans frugan är mer konservativ med försäkringar/land/bankbok.
Vi bryr oss inte så mycket om vem som tar gemensamma notor, för oss är det viktigare i ett stabilt förhållande att båda kan köpa/betala vad vi väljer och inte (på nåder) tvingas fråga sin partner om lov ;)

Tror aldrig jag skrivit att vi inte har råd att sätta kidsen på en internationell skola, tycker helt enkelt det inte är värt att betala upp till 2 mille per år bara i skolgång så det prioriteras bort för nu. Finns naturligtvis billigare internationella skolor, vissa som bara för de har Internationell i namnet anser sig kunna dubbla/trippla priset. Vi lägger idag ca 300k/år för Kindergarten och snart årskurs 3 på privatskolor, det funkar bra för oss.
Riktig rikedom för mig är mer tid och minnen med mina ungar och fru, inte genom dyraste skolan och Skype. Jag märkte att när jag tidigare drog på jobb så blev det slitningar på ungarna och de mår bättre av att ha sin pappa hemma då mamma jobbar fulltid. Förstår dig också, du har ju inget val utan måste ju jobba vare sig du vill eller inte för att hålla näsan över vattenytan :)

/ SatanG

Ja trodde också att när ja blir pensioner så skulle ja ha lite att göra. Men har att göra nästan hela tiden, vi åker Järna ut en sväng och äter eller hälsar på några trevliga. Pysslar en hel del med hus å trädgård. Men i bland är de skönt att bara tända grillen och njuta hemma, min fru är ganska rolig att sitta å surra med. Vi har mycket gemensamt både att göra och prata om så tiden bara rinner i väg

Finns alltid en massa att hitta på, ska själv ut o måla lite nu. Bra terapiarbete :)

/ SatanG

Blir en kort semester eller ledighet under sommaren,14 dagar i Juli. Kommer nog bli en del hemma jobb.
Finns att göra både på huset och på den påbörjade sommarstugan. Mera ledighet blir det under hösten då ca 5 veckor.
Sedan finns ju planer för en resa till Thailand men vi får se hur denna Covid forsätter,väntar ju fortfarande på pengar från Thaiair för den inställda resan från i våras.

Här blir det en hemmasemester. Lär bli en del jobb på kåken och trädgård. Finns en fin ö här i sjön som vi brukar tälta några nätter vid, om vädret tillåter. Fiske blir det ju också, kräftfisket börjar 1/8, och sen blir det en tur till Bua med några jobbarkompisar för lite Makrillfiske. Hoppas vädret blir lika bra som förra sommaren, då är ju faktiskt Sverige fantastiskt.

Planen är att träffa barn och barnbarn så mycket det går och att åka runt i landet. Om förhållandena ändras hoppas vi kunna göra båtturer till Finland och Estland. Det har varit trist att inte kunna träffa barnbarn mer än på säkert avstånd. Blir allt normalt blir det också att vara hjälpreda till barnen när barnbarnen är sjuka eller att katten behöver matas när barnen är bortresta. Arbete vet vi inget om i dagsläget.

I mitten av oktober blir det BKK och Jomtien och bo där till slutet av mars.

Eftersom livet är osäkert till följd av coronan har vi inte detaljplanerat mer än att se att pass och andra handlingar är OK. En intressant detalj är vad sjukförsäkringar kommer att kosta i slutet av året.

Nu har det gått ett år igen, tiden har gått förvånansvärt fort tycker jag. Jobb äta och sova.

Har ni några planer för denna sommaren?

Jag har semester från v 27-30 och sambon har v. 28-31. Så 3 veckor tillsammans detta året också.

Vi har inga direkta planer. Men jag borde rensa och städa i garderoberna min första vecka.

Hade vart kul med någon forumträff? :)

Sommarens planer kan lätt sammanfattas. Arbete, arbete, arbete. I september kan vi möjligtvis vara lediga. Åtminstone i min kommun så är det en mycket stor brist på vikarier inom de flesta yrkeskategorier inom vården. Folk kommer säkerligen att kallas in och tvingas avbryta sin semester i en omfattning vi aldrig varit med om tidigare.

Sommarens planer kan lätt sammanfattas. Arbete, arbete, arbete. I september kan vi möjligtvis vara lediga. Åtminstone i min kommun så är det en mycket stor brist på vikarier inom de flesta yrkeskategorier inom vården. Folk kommer säkerligen att kallas in och tvingas avbryta sin semester i en omfattning vi aldrig varit med om tidigare.
Tack för att ni finns, ni gör ett grymt jobb. Hoppas ni också kan få lite välbehövlig semester snart.

Tack för att ni finns, ni gör ett grymt jobb. Hoppas ni också kan få lite välbehövlig semester snart.
Borde göra mig till moderator, då hade det blivit tomt 55555.
Fick förfrågan en gång från moderator om att styra Pattaya delen.
Tror det var innan kycklingen och jag svarade nej, jag har lite självinsikt och vem vet hur det brakat iväg när jag blev onyckter 55555 ;)

Borde göra mig till moderator, då hade det blivit tomt 55555.
Fick förfrågan en gång från moderator om att styra Pattaya delen.
Tror det var innan kycklingen och jag svarade nej, jag har lite självinsikt och vem vet hur det brakat iväg när jag blev onyckter 55555 ;)
Vad har detta med mitt inlägg att göra? Jag skrev en hyllning till alla tappra kämpar som jobbar inom vården.

Liknande trådar

A
Svar
20
Visningar
2 K
R
B
Svar
0
Visningar
623