Läget i thailand vinter 2020.

Å det är det många som blir?

Nej, de flesta får hemkarantän, en del på hospitel (hotellkarantän). Inlagd på sjukhus blir man om man har allvarliga symptom och kräver vård... å då har man försäkring.

Så återigen. Vad är det som kostar?
Skrämselpropaganda hör inte hemma här!
Ja, man kommer ju inte in utan försäkring och de flesta har en försäkring (även om man kanske inte vet om det) som med råge täcker kraven.

Men att bli smittad i Thailand kanske kräver sjukvård och karantän som kostar mer?
Nej, man kommer inte in i Thailand utan att ha en reseförsäkring som täcker Corona. Man kommer faktiskt inte ens ombord på flyget till Thailand utan försäkring. Är man extra orolig kring eventuell karantän kan man se till att teckna en försäkring som täcker asymptomatisk vård.

Vad är det som kostar skjortan?

Hur mycket kostar en skjorta?

Jag hade kommit i Thailand i slutet av december, kostade några tester, inte mer.
Jag testade positivt i Sandboxen och fick tillbringa 1 vecka på Hospitel med drygt hundra andra helt friska människor som också testat positivt. Kostade 65.000 baht + jag fick köpa ny flygbiljett ut från Phuket

Jag testade positivt i Sandboxen och fick tillbringa 1 vecka på Hospitel med drygt hundra andra helt friska människor som också testat positivt. Kostade 65.000 baht + jag fick köpa ny flygbiljett ut från Phuket
Det belyser vikten av att ha koll på vilken reseförsäkring man har.

Ger också ett hum om hur mycket det kan kosta om man blir sjuk och inte har försäkring som täcker det.

Jo, jag känner till det. Har du kollat med försäkringsbolaget ännu om de tar kostnaden?

Jo, jag känner till det. Har du kollat med försäkringsbolaget ännu om de tar kostnaden?
Har inte gjort klart min skadeanmälan ännu, har If... och är väldigt pessimistisk även om det fanns en som påstår att If.. ändrat sina villkor och nu godkänner denna typ av skada.

Har inte gjort klart min skadeanmälan ännu, har If... och är väldigt pessimistisk även om det fanns en som påstår att If.. ändrat sina villkor och nu godkänner denna typ av skada.

Så om det är så... Då kostar det dig inget.
Då återkommer jag till ursprungsfrågan, vad är det som kostar så mycket att man skall avråda alla man känner från att åka till Thailand?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp