Vad tror ni om fortsättningen av VM? Ny omröstning!

Vad tror ni om fortsättningen nu då

• Tyskland vinner kvarten

Röster: 0 0.0%
  • Torsk i semifinalen

Röster: 3 42.9%
  • Torsk i finalen

Röster: 1 14.3%
  • Stort jubel, dom vinner såklart

Röster: 3 42.9%

• Totala väljare
    7

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu ser det väl lite bättre ut, men Schweiz är ingen lätt nöt att knäcka. Canada sen, hmmm. Den som lever får se, men spännande lär det bli. Vad tror ni själva nu?? :-\

Det är ju en jäkla tur att sverige har en A.I.K:are i målet. Fasth släpper inte igenom mycket

Fasth är en förrädare, men Växjö har numera en bättre målis.

Det är väl bara att hoppas att det går bra TROTS en aikåare i målet :laugh_transparent:

Vann vi inte VM-guld 2006 med liknande lag? Alla sa att det skulle gå åt helvete för att man tycker det är för lite NHL-proffs. Fast många av dessa grabbar vi har i laget nu är bra samspelta.

Tror garanterat på Semi i alla fall. Vi bekänner väl färg matchen mot canada.

Jag tycker det är lite tråkigt att ett världsmästerskap inte lyckas samla världens bästa spelare.
Det förtar som lite av idén på något sätt....... :-\

Slopa VM och kör Canada Cup vart fjärde år mitt emellan OS-turneringarna. Då hade vi fått njuta av högklassig hockey vartannat år. :nod:

Bravo Tre Kronor, 2-0 mot Schweiz. :clap_tranparent:

Nu är det Canada som gäller, det blir den stora prövningen det!!

jättebra med vinst idag , men imorron mot canada då är upp till bevis eller ?

"egoboy " sa:
jättebra med vinst idag , men imorron mot canada då är upp till bevis eller ?

Jättekul att du hör av dig, egoboy. Visst är det Canadamatchen som gäller, nu skall reviren pinkas in. Läste att Per Mårts skall sätta in Erik Ersberg i mål, det är jag tveksam till. :-\ Viktor Fasth har ju gått från klarhet till klarhet.

Nu måste jag kommentera.. ;D
Norge i kvartsfinal!
Undrar hur omröstningen sett ut om det vore frågan om Norge skulle komma till final eller kvala till nästa vm?

Ja du P-O de vet du nog redan men ett stort grattis för att ni tagit er dit hoppas ni vinner nästa me :wai:

"legolas " sa:
Jag vill inte verka taskig nu Per Olav. men tycker verkligen Norge att det är stort att gå till kvartsfinal i ishockey. Alltså vara bland de 8 bästa i världen i hockey????

Vi har ju då: Sverige, Canada, USA, Ryssland, Tjeckien, Slovakien samt Finland. Och sedan finns absolut ingenting. Det är totalt 6st "riktiga" hockey-lag!! Resten, alltså de 2 som följer med till kvarten är bara utfyllnad, de har inga större kvalite´er alls.

Men Ok jag förstår att ni är glada, nu tillhör ni i alla fall de 2 utfyllnadslagen till finrummet. Det är ju alltid en början så säg!!

Lycka till.....

Som kuriosa kan nämnas att det finns flera ishallar i Stockholm än i hela Norge, så lite skillnad blir det ju mellan länderna..

"Per Olav " sa:
Som kuriosa kan nämnas att det finns flera ishallar i Stockholm än i hela Norge, så lite skillnad blir det ju mellan länderna..

Grattis P O. Visst är det bra gjort att ta sig till kvartsfinal, inget snack om den saken. Men jag tror inte att Norge kommer längre än så. OCH därmed inte sagt att Tre Kronor gör det heller. Tyskland må vara en önskemotståndare på papperet, men steget kan vara långt därifrån till verkligheten. Jag är orolig för tysklandsmatchen, hoppas bara att jag är det i onödan. ::)

"Berralund " sa:
Grattis P O. Visst är det bra gjort att ta sig till kvartsfinal, inget snack om den saken. Men jag tror inte att Norge kommer längre än så. OCH därmed inte sagt att Tre Kronor gör det heller. Tyskland må vara en önskemotståndare på papperet, men steget kan vara långt därifrån till verkligheten. Jag är orolig för tysklandsmatchen, hoppas bara att jag är det i onödan. ::)

Nej du, det tror inte jag heller Norge gör..
Det skulle vara en otrolig sensation om Norge skulle slå Finland..
Men å andra sidan så var det väl en sensation att Norge slog Sverige???

"legolas " sa:
Angående innehallar Per Olav, så hade vi lika många i Sverige som i Norge under 1950:talet och 1960:talet, vi är helt enkelt bara bättre än Norge, inget snack om den saken......
;D ;D ;D

ps. retas bara....

Det är möjligt att det fanns lika många hallar i Norge som i Sverige på 50 och 60 talet, men då var ju Norge lika bra som Sverige i Ishockey eller? ;D

"legolas " sa:
Jag vill inte verka taskig nu Per Olav. men tycker verkligen Norge att det är stort att gå till kvartsfinal i ishockey. Alltså vara bland de 8 bästa i världen i hockey????

Vi har ju då: Sverige, Canada, USA, Ryssland, Tjeckien, Slovakien samt Finland. Och sedan finns absolut ingenting. Det är totalt 6st "riktiga" hockey-lag!! Resten, alltså de 2 som följer med till kvarten är bara utfyllnad, de har inga större kvalite´er alls.

Men Ok jag förstår att ni är glada, nu tillhör ni i alla fall de 2 utfyllnadslagen till finrummet. Det är ju alltid en början så säg!!

Lycka till.....

Vad om nu Norge får ett bättre resultat än Sverige i detta VM, är det då Sverige som blir utfyllnad? :reta:
Eller blir Sverige endast fylla??? (För att dränka sina sorger)

PS, SKÄMTAR!

"legolas " sa:
Norge lika bra som Sverige på 50 och 60:talet, har du ingen susning eller???? Och om Norge blir bättre än Sverige, så kallar vi det bara för olycksfall i arbetet eller EN svala gör ingen sommar...
;D ;D

Nej, har ingen susning...
Var ju knappt född ens.. ;D

Jag har gjort en ny omröstning om fortsättningen av VM. Själv tror jag att dom slår Tyskland i kvarten men sen är det roliga slut, man torskar i semin. RÖSTA NU!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L

Tillbaka
Topp