Varför har Thai alltid rätt ???

Jag frågade min fru om hon kunde berätta vad thai tillfört för uppfinningar till världen. Hon sa det vet hon inte och tror inte det är så mycket. Men varför säger ni att vi faranger är konstiga och tokiga ... man bara säger så, svarade hon.

Hon har förstått.

Det är många uppfinningar i Thailand , men en Thai skryter inte så mycket som en Svenske .
Dom har funne upp TOK TOK- en de må du inte glömma , och många andre ting .
När jag googla på uppfinningar i värden , så hade Sverige bara 7 uppfinningar , andre länder
var för Sverige . Så man skal inte bara leta etter fel på Thai , när man inte är bättre .

P1050288.webp

P1050291.webp

P1050292.webp

Senast redigerad av en moderator:
Men uppriktigt EV . Du anger hela Svenskar och du är ju Norrman .. jag börjar förstå varför du gillar Thai , Thai är lata , det är ju även Norrmänn om jag tolkar situationen i Norge . Svenskar kommer över och får jobben , en jag känner i Norge som driver företag säger att Svenskar är smartare samt jobbar hårt , dessutom aldrig gnäller . kommer varje dag till jobbet . norrmänn är lata och går helst på slantar från föräkrings/sjukkassan .............................

Så , då har du klargjort varför du står närmare Thai än vad vi Svenskar gör ...........;)

Men uppriktigt EV . Du anger hela Svenskar och du är ju Norrman .. jag börjar förstå varför du gillar Thai , Thai är lata , det är ju även Norrmänn om jag tolkar situationen i Norge . Svenskar kommer över och får jobben , en jag känner i Norge som driver företag säger att Svenskar är smartare samt jobbar hårt , dessutom aldrig gnäller . kommer varje dag till jobbet . norrmänn är lata och går helst på slantar från föräkrings/sjukkassan .............................

Så , då har du klargjort varför du står närmare Thai än vad vi Svenskar gör ...........;)

Dom Thai jag kjener är flinke arbetare och jag beundrar dom , dom arbetar cirka 10 till 12 timmar
for dagen , och lager väderkvarn , sockervad , mat och godis for sälg på stranden . Og altid i gott
humör . Utan om en Thai kärring som är i 60 åren och från Isaan , Hon vill inte arbeta , som en Thai
säger : Kikiet - mai kamerai . på svenska , hon är lat vill inte arbeta .
Min fru tar alt husarbete , lagar mat , städa , tvätta kläder och alt arbete i huset .all mat får jag serverat
med bordet . Jag har inte sätt en ferang kvinna som är like flink i huset som en Thai .
Så vi skall inte ljuga på en Thai , jag tror att en 80 % av Thai är flinke arbetare .

En Thai är flinke arbetare , dom är på topp i värden när det handlar om kvalitet och arbete .
Jag vill bäretta här att Norge har bygd upp ett stort verv som bygger Modules and platformer
till kunder i hala värden , det ligg i Sriracha på grensen till Pattaya .
Det har stått i Norske Tidningar om dom kvalitetsarbete , och levering
altid till rett tid .

Taiwan har och samma verv mycket reklamation och långa förseningar upp
i 6 månader .

988b97d0-8756-4941-8d5f-ba22488e468c.webp

image_fullwidth.webp

Det är många uppfinningar i Thailand , men en Thai skryter inte så mycket som en Svenske .
Dom har funne upp TOK TOK- en de må du inte glömma , och många andre ting .
När jag googla på uppfinningar i värden , så hade Sverige bara 7 uppfinningar , andre länder
var för Sverige . Så man skal inte bara leta etter fel på Thai , när man inte är bättre .

P1050288.webp

P1050291.webp

P1050292.webp

Och detta gillar Berralund?

Klart Thai var först, kallar Du på riktigt att Tuk-tuk är en uppfinning?, själv vill jag nog kalla det för en
ramkonstruktion, 3 hjul med framdrivningsanordning, ett riktigt plagiat....

Vem uppfann världens första bil? | Varldenshistoria.se
varldenshistoria.se/teknik/uppfinningar/vem-uppfann-varldens-forsta-bil
Carl Benz vann kapplöpningen om att skapa världens första bil – och skapade en lite otraditionell modell med tre hjul.

Dom Thai jag kjener är flinke arbetare och jag beundrar dom , dom arbetar cirka 10 till 12 timmar
for dagen , och lager väderkvarn , sockervad , mat och godis for sälg på stranden . Og altid i gott
humör . Utan om en Thai kärring som är i 60 åren och från Isaan , Hon vill inte arbeta , som en Thai
säger : Kikiet - mai kamerai . på svenska , hon är lat vill inte arbeta .
Min fru tar alt husarbete , lagar mat , städa , tvätta kläder och alt arbete i huset .all mat får jag serverat
med bordet . Jag har inte sätt en ferang kvinna som är like flink i huset som en Thai .
Så vi skall inte ljuga på en Thai , jag tror att en 80 % av Thai är flinke arbetare .
Du har tydligen inte varit i risbyarna i det riktiga Thailand.Där kan du se lata thailändare som hellre sover bort dagen än arbetar.

En Thai är flinke arbetare , dom är på topp i värden när det handlar om kvalitet och arbete .
Jag vill bäretta här att Norge har bygd upp ett stort verv som bygger Modules and platformer
till kunder i hala värden , det ligg i Sriracha på grensen till Pattaya .
Det har stått i Norske Tidningar om dom kvalitetsarbete , och levering
altid till rett tid .

Taiwan har och samma verv mycket reklamation och långa förseningar upp
i 6 månader .

988b97d0-8756-4941-8d5f-ba22488e468c.webp

image_fullwidth.webp

Du er fra Norge og like vel har du ikke peiling på hva fjellapene driver med.

Jeg har vært på en del forskjellige prosjekter der hoveddelen av plattformene eller moduler er bygget i Thailand.
Det er som du sier Aibel Thailand.
Det jeg ikke er enig i er kvaliteten, da jeg har "opplevt" den etter en del "punch-runder" når plattform/ modul har ankommet Aibel Haugesund.
Masse kvalitetsavvik.
Det kanskje har med oppfølging at gjøre, og de er det rett og slett Bård-Bjarte sin feil.
Levering til rett tid er ikke helt korrekt det. Det er rett og slett propaganda for att bygge i utlandet.
Se på Goliat som "var ferdig for nordsjøn" direkte fra Korea. Akkurat det samme med Valemon.
Annet er det med Edvarg Grieg (Lundin). Da har det helt sikkert vært en hel del svensker som har styrt og prosjektert. Da fungerer det.

Skit samma. Just nu bygger Aibel en del av borrplattformen till Johan Svedrup i Thailand.
En gammal kollega till mig jobbar där just nu...den grisen. Bra betalt har han också för det. Garanterat mer än dubbelt så mycket som jag tjänar i Norge.

Nu påstår dem ju att ett vaccin mot Dengu är på gång i Thailand , "bara runt knuten som de uttryckte sig"
De hade för några månader sedan ett vaccin mot HIV , nu är det djäkligt tyst om det . däremot så är tydligen Svenskarna nära där ,Karolinska har nåt på g, vad jag hörde .. men jag får nog snart höra att Svenskarna har fått allt från Thailand ... Kan någon ge ett enda exempel på vilka forskningsframgångar som gjorts eller ännu bättre vad som slutförts till ett färdigt resultat som idag används över värden ,, någon som vet .... Möjligtvis då Sam-la (MC vagnen ) vilken är grymt bra grej då..;)
Har för mig att jag sett en artikel någonstans om ett bolag som testat vaccin i ett antal länder bland annat i Thailand.
Verkar som om Thaisen vill ta åt sig äran för ett arbete som i själva verket till största delen utförts i Europa och Amerika. Kommer inte ihåg var jag såg artikeln men bolaget har visst fått tillstånd att sälja vaccinet i flera sydamerikanska länder.

Om man anser att Thai utför kvalitets arbete kan man inte vara helt 100...
Kan så vara. De är i alla fall duktiga på reklam och teater. Där kan Thaisen verkligen utföra kvalitet.
Tänk bara på hur många som åkt på semester och nästa år åker till vad som helst annan stans.
ändå fortsätter deras reklam att locka nya faranger.
Det är inte för inte Thailand kallas för teflonlandet.

Thailand och bil produktionen är bra kvalitet med över en miljon bilar för året .
Men vad surrar du om , bilproduktionen drivs av utländska företag med utländsk kvalitetskontroll , endast Thais som ar fabriksarbetare .. Så den Thailändska kvaliteten ger jag inte mycket för ..
Tror du nu är helt fel ute EV
Thai levererar inte kvalitet ...

Ja , kanske skall vi inte tillåta invandring av "stolliga" Norrmän ...........

Att stänga grensen mot Norge , det ville Sverige tappa mycket pengar på , tänk på alla pengar vi pensionär
som bor i Sverige lägger i gen där .
Och alla Svenskar som jobbar i Norge med stängd gränsa , då hade många varit utan arbete i Sverige .

Det finns olika typer där precis som i Sverige och alla andra länder också dessutom. Svärfar har t ex inte slutat jobba bara för att han har en farang som svärson.
Inte min svärfar heller , han är oftast ute och vaktar bufflarna , det är ett hårt jobb säger min fru . Jojo jag var ute och kollade på deras "hårda arbete" ligga i skuggan under ett träd och snarka ,då vaktar man bufflar .. Hundarna skäller om buffel avviker ...
Vad gör din svärfar för dagsverke då Berra , min svåger "jobbar" han med , lat som fan heter jobbet .....:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp