Mr.Jo
Forumveteran
Jag förstår mycket väl, jag skrev i mitt innlägg att för vissa passar det inte att flytta utomlands.
Vissa trivs inte heller med att bli pensionärer och ibland är det där haken hänger, min morfar och farfar var sådana, morfar sa alltid vad du än gör Jonas bli inte gammal det är skittråkigt.
Jag hade rekomenderat ytterst få av mina vänner i Sverige, antagligen ingen att flytta utomlands för det hade inte passat dom.
Jag säger även till min farsa som säger att han vill flytta ner att vad skall du igentligen göra här nere.
Han kan inte kolla på mitt liv för så kommer det inte bli, han kommer bli en uttråkad turist som inte vet vad han eller styvmorsan skall göra på dagarna.
Att det är tråkigt att åka hem efter 4 veckors semester är en sak, men att bo här nere kommer inte bli som dom 4 veckornas semester då slutar man nedsupen och bitter i en bar
Dom har sina barn och barnbarn i Sverige och mig kan dom hälsa på och han förstod ju det med, men det var förbaskat tråkigt att åka hem iallafall.
Jag därimot har byggt upp mitt liv här nere nu och har inget att hämta i Sverige, jag har inget jag saknar med Sverige.
Jag sitter inte i en dimma och tror jag skall bli älskad av något folk och det har jag heller aldrig haft som mål.
Jag har haft som mål att skapa ett liv jag trivs med och jag tycker jag har lyckats hyfsat bra nu.
Men för det så rekomenderar jag inte alla att flytta hit och vad jag läser av flera på forumet som drömmer om att flytta ner så tror jag att det kanske inte blir riktigt som dom tänkt sig för dom verkar leva på semesterbilden.
Jag har träffat på många som startar dagen med alkohol här nere för att få dagen att gå. Många av dom tror jag dock inte mådde bättre innan dom flyttade heller.
Men jag sitter inte och ältar deras liv och gnäller på hur dumma i huvudet dom är, dem påverkar inte mig, jag håller mig borta från dom.
Jag håller mig borta från folk som hänger i barerna hela dagarna, jag håller mig borta från det jag inte gillar och lever mitt egna liv tillsammans med fru och barn och jag trivs bra med det.
Jag går inte runt och irriterar mig på Thais tillkortakommanden, vi har nog lika många i deras ögon.
Än sålänge har jag inte råkat ut för något jag inte kan lösa här nere men visst det kan ske men det kan också ske i andra delar av världen.
Det är skithäftigt att bli pensionär om du tycker att livet är det just nu.
Nu har jag tid att göra precis som jag vill. Skiter fullständigt vad andra har sagt eller säger.
Jag har fullt upp och göra, går inte vad jag gör för det är individuellt med intressen men kan säga att det har med mat o göra är ju utbildad inom området.
Kunde likaväl knyppla, skojar inte för min bror är en hejare på att sticka och virka. Vi är manliga i min familj.
Jag älskar och cykla och träna, nu kan jag göra det när jag vill. Alltid fint väder, skulle det regna så går jag till bibblan, härliga tje...hmm människor där.
Gillar inte barliv men det skulle nog funka också.
Flytta till regnet och kylan i Sve finns inte i min värld. Fast du gör ju din. Lycka till