Vilka medlemmar bor i Pattaya?

Personligen skulle jag inte vilja köpa eller hyra varken i Pattis eller Jomtien. Andra sidan av Sukhumwit, det som kallas "Darkside" passar mig. Lugnt, vettiga priser, samt massor av restauranger samt affärer, nära ner till skiten i centrum om man så vill. 15 min med lilla hojen, längst uppifrån änden på soi Muslim
Hehe, Darkside . Man kan undra vem som kommer på alla namnen, är det Panpan månne? . Tack iaf för bra input, får kolla närmre på Darkside. Finns det kanske någon vet någon vettig hemsida eller facebooksida där uthyrning förmedlas?

/Sickan

Vill man komma ganska nära nattlivet i centrala Pattaya och ändå bo i ett lugnt område så kan ju Wongamat beach rekommenderas.

Tar ca 5 minuter med songthaew till walking street. En polare hyrde ett hus ca 100 meter från Sky Beach Condo och det enda som hördes på nätterna var hundskall.

BTT
Tack för tipset! Jag har faktiskt bott på hotel i Wongamat i januari detta året. Liite för mycket turister för min smak om jag ska bo där en längre tid och sannolikt ett ganska dyrt område, men jag håller med, väldigt fint och snabbt att ta sig till centrum.

/ Sickan

Hehe, Darkside . Man kan undra vem som kommer på alla namnen, är det Panpan månne? . Tack iaf för bra input, får kolla närmre på Darkside. Finns det kanske någon vet någon vettig hemsida eller facebooksida där uthyrning förmedlas?

/Sickan

Namnet kommer väl av att efter 8 på kvällen är det mörkt överallt i motsats till andra sidan där det är ljust dygnet runt.

BTT

Namnet kommer väl av att efter 8 på kvällen är det mörkt överallt i motsats till andra sidan där det är ljust dygnet runt.

BTT
Det är nog ändå det som jag gillar med Pattaya. Vill man ha lite ”rajraj” så kan man va i centrum på 15 minuter även om man bor på Darkside. Eller tvärtom, på 15 minuter kan man vara ute ”på landet” eller en stund senare på en strand där det inte finns en massa turister. Bra mix.

/Sickan

I bifogad text har du EN version av hur namnet uppkommit.
Finns hus och lägenheter. Hyran börjar runt 6.000 B för omöblerat för hus.
För att söka boende räcker det att googla house apartment pattaya så kommer du lätt att hitta något.
På Facebook använder du hus ikonen jämte vänner högst upp. Väljer kategori Hyresobjekt.
Där kan du genom kartan söka upp Pattaya och även ställa in önskad radie.

Ett annat bra sätt är att köra runt och leta hus i områden där man vill bo. Det finns många hus som inte ligger på nätet som bara har en liten skylt på grinden med telefonnummer.
Pruta pruta pruta! Finns mycket ledigt.

Lycka till!

Det är nog ändå det som jag gillar med Pattaya. Vill man ha lite ”rajraj” så kan man va i centrum på 15 minuter även om man bor på Darkside. Eller tvärtom, på 15 minuter kan man vara ute ”på landet” eller en stund senare på en strand där det inte finns en massa turister. Bra mix.

Kruxet med att bo på andra sidan eller någonstans längre bort på sukhumwit road är ju att man behöver en motobike för att ta sig snabbt framåt. Är man inte van vid trafiken i Thailand ska man kanske inte bosätta sig på en plats utan någon form av taxi.
När jag bodde i Somphong condo några km bort längs sukhumvit fanns det taxibilar som väntade vid condon eller om man hade varit ute på barrunda sent på natten tog man ju en taxi längs vägen. Kostade ju några hundrabahtare extra men på fyllan var det värt pengarna.

BTT

För att söka boende räcker det att googla house apartment pattaya så kommer du lätt att hitta något.
På Facebook använder du hus ikonen jämte vänner högst upp. Väljer kategori Hyresobjekt.

Ett annat bra sätt är att köra runt och leta hus i områden där man vill bo. Det finns många hus som inte ligger på nätet som bara har en liten skylt på grinden med telefonnummer.

Lycka till!
Tack ska du ha Hegen! Jag tror jag ändrar strategi nu och hyr bara boende 1 månad här hemifrån, sen kör runt och kollar när jag väl är på plats. Bor du också i krokarna?

/ Sickan

Kruxet med att bo på andra sidan eller någonstans längre bort på sukhumwit road är ju att man behöver en motobike för att ta sig snabbt framåt. Är man inte van vid trafiken i Thailand ska man kanske inte bosätta sig på en plats utan någon form av taxi.
När jag bodde i Somphong condo några km bort längs sukhumvit fanns det taxibilar som väntade vid condon eller om man hade varit ute på barrunda sent på natten tog man ju en taxi längs vägen. Kostade ju några hundrabahtare extra men på fyllan var det värt pengarna.

BTT
Nuförtiden kan man åka Grab eller Bolt ganska långa sträckor inom Pattaya inkl darkside för under 100 THB.

Senast ändrad:

BTT

Mest lämpligt är ju att ha en bil att ta sig runt med. Lite mer flexibelt om man är fler eller ska ta sig lite längre bort än moppeavstånd.

Lycka till!

Köra runt och leta hus? :))

Låter som ett väldigt slitsamt sätt att skaffa ett boende.

BTT

Nuförtiden kan man åka Grab eller Bolt ganska långa sträckor inom Pattaya inkl darkside för under 100 THB.
Helt underbart med den nya tekniken, bara en app i telefonen sen kan man fånga en billig grab taxi på några minuter ibland. Jag har testat några gånger i Bkk…snorbilligt är ett bra ord.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
3
Visningar
2 K