anubaan
Medlem
Hej alla kloka och erfarna människor på detta forum.
Nu börjar de närma sig den dagen då jag och min mia thai kommer att bo mer i Thailand än i Sverige. Ett eget bankkonto skulle vara bra då.
Vad har ni för erfarenheter av bankerna i Thailand?
Förutom att jag helst vill tala engelska med banken i stället för "svai ;D" = svenskthai, så skall de ha en bra internetservice och bra villkor för att överföra pengar regelbundet eller i klumpar från Sverige.
Nu börjar de närma sig den dagen då jag och min mia thai kommer att bo mer i Thailand än i Sverige. Ett eget bankkonto skulle vara bra då.
Vad har ni för erfarenheter av bankerna i Thailand?
Förutom att jag helst vill tala engelska med banken i stället för "svai ;D" = svenskthai, så skall de ha en bra internetservice och bra villkor för att överföra pengar regelbundet eller i klumpar från Sverige.
, lite svårt att svarapå direkt,ska du bo där som pensionär ? , jag har provat att öppna bankkonto i mitt namn men det går inte enligt flera banker , adress i Thailand har jag/vi,men dom frågar efter visa, ja,jag har läst om flera som öppnat konto med hotelladressen,men det har inte funkat för mig, Så vi öppnade ett internetkonto i fruns namn,funkar bra att sätta in pengar från sverige när kursen är bra ( länge sedan ) och banken är Bangkokbank dom har i regel någon som talar engelska Mvh Sven