Vinter-OS 2014

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Det har ju gått bra för Sverige hittills under OS, 11 medaljer till dags datum. Men fler blir det, minst silver i curling för damer.

Den stora rysaren kommer dock i morgon när semifinalerna i ishockey spelas och det är på följande svenska tider:

13:00 Sverige - Finland
18:00 Kanada - USA

Snacka om ett raffinerat upplägg med två derbyn. Det blir till att bänka sig framför TV:n, det är ju upplagt för fin ishockey.

Tre Kronor - Canada på söndag kl 13:00 svensk tid. Kan det bli mera spännande? En drömfinal i mina ögon, oavsett utgången. Snacka om ovisst. ::)

Jo men jag hoppas nog ändå att det inte behöver bli straffar, utan Sverige vinner med ett par måls marginal.
Grattis Finland också som krossade USA! Jättekul! (5-0)

Det kommer som alltid att bli stentufft, särskilt som att tre fjärdedelar av domarteamet är kanadensiskt. Man kan bara hoppas att domarna (som sig bör) är professionella, men det är kanske lätt att omedvetet bli hemmablind.

Jag tippar trots detta svensk seger med 4-3 efter förlängning.

jag kommer att sitta fastklistrad framför TVn när det är dags. Tror också på svensk seger men vill inte gissa på några siffror.

"krister " sa:
Jo men jag hoppas nog ändå att det inte behöver bli straffar, utan Sverige vinner med ett par måls marginal.
Grattis Finland också som krossade USA! Jättekul! (5-0)

Till slut så hittade Finland lite "SISU" men den fanns inte i spel mot Sverige....

Finlandssvensk, som man är det svårt att ta beslut om vem man ska hålla på någon av dessa två goa hockeyländer

Jag e 25% Finne, och det gör faktiskt att man hejar lite på Finland ändå... Norge och Danmark har jag faktiskt ingen känsla för överhuvud taget...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
35
Visningar
5 K
P
A
Svar
77