Hej
Skulle vilja vända lite på den tidigare frågeställningen om varför man skulle undvika Thailändska män så mycket det går och ta upp den gällande varför man av liknande skäl kanske borde undvika att träffa Falang män i Thailand.
Själv gjorde jag precis detta under mina första 15 års årliga resor till Thailand, det av flera anledningar, då var ju själva anledningen till att åka så långt bort som Thailand inte att träffa andra Svenskar, Danskar och Finländare o.s.v, dom kunde jag ju träffa i Sverige och grannländerna.
Jag ville ju lära känna människorna i Thailand, lära mig så mycket av språket att jag klarade mig där, lära känna landets traditioner, kultur och få Thailändska vänner, enligt mig hämmar kontakter och dagligt umgänge med andra Falanger allt detta, så jag reste långt ut på landet och undvek i största möjliga mån kontakter med andra utlänningar.
Detta fungerade utmärkt, resultatet blev precis det som jag hade hoppats på, när jag var ensam utlänning hade jag ingen annan att prata med än Thailändare, detta ledde ju till att jag var tvungen att försöka lära mig alternativt vara tyst och inte förstå vad omgivningen pratade om.
Jag fick många Thailändska vänner och då menar jag riktiga vänner och inte såna som var intresserade av min plånbok, jag lärde mig äta deras mat eftersom det inte fanns något annat att äta, så det var ät eller gå och lägg dig hungrig, jag fick vara med i det vardagliga livet, vara med på alla ceremonier och högtider, vilket innebar att jag lärde mig en hel del om deras kultur och traditioner.
Sen finns det enligt mig fler skäl att undvika Falanger, vem vill t.ex träffa den "bittre" sällskapssjuke Falangen när man går ut, finns väl någon alternativt några nästan överallt, han är ju missnöjd med det mesta och förpestar tillvaron för alla utlänningar som kommer i hans väg, enligt honom är alla Thailändskor bedragare (även den fru du är lyckligt gift med) fattar du inte det är du dum, alla Thailändare lurar utlänningar hela tiden, alla Thailändare hatar utlänningar, alla Thailändare är rasister o.s.v, hur många har inte träffat en sån här och fått en kväll förstörd?
Ett exempel på detta är väl den Norrman som höll till utanför och runt Complex i Udon Thani, han hade blivit blåst av sin Thaifru, en dag när han kom tillbaka till Thailand låg det en Thailändare i hans hängmatta, med hans ring på fingret, han försökte kasta ut Thailändaren men blev utslängd själv, denne bittre man attackerade alla utlänningar som kom i hans väg, var svår att bli av med och förpestade tillvaron för alla han mötte, det kanske var synd om honom, men hans dåliga erfarenheter var ju personliga och inte något som drabbar alla, detta verkade han inte förstå.
När man frågar den "bittre" Falangen varför han överhuvudtaget åker till Thailand när allt är så jävla dåligt, folk så oärliga och rasistiska, tjejerna så bedrägliga brukar dom bli ganska tysta, har ännu aldrig träffat en sån som har kunnat ge någon bra förklaring till detta, har ni?
Sen har vi fler kategorier av Falanger som man gärna försöker undvika, t.ex dom Falanger som dyker på varenda landsman dom träffar och vill låna pengar, tigger bärs, tigger cigaretter, snus och t.o.m mat, varför åker man utomlands om man inte har pengar, tror man verkligen att andra ska försörja en bara för att man råkar komm ifrån samma land?
Andra kategorier av Falanger som man gärna undviker att träffa är väl dom gravt alkoholiserade, drogberoende eller psykiskt störda som är högljudda, otrevliga, inte sällan aggressiva och uppfattas som störande av både Thailändare och Falanger.
Hoppas det här kan leda till en diskussion i ämnet.
Mvh isan lover