Anledningen till att jag undviker thailändska män så mycket det går

Ja normalt så hoppar vi över barer där det sitter Thaikillar om det inte bara är typ en Thai och ett gäng falanger också. Har hänt nån gång att tjejerna vill ha in oss i en bar där det sitter ett gäng Thaikillar och när dom inser att vi inte går in pga killarna så har dem bett dem att gå. Thaikillar i baren is bad for business.

hehe..., ja nmax du är bara så underbar!!!!!

Har druckit mig full en jäkla massa gånger med Thai gubbar och killar tycker inte dom är värre än några andra fast iofs aldrig inne på någon bar utan hemmamiljö.

Hej

Instämmer helt, många av dom som jag räknar som mina bästa vänner är Thailändare och jag förstår inte alls teorierna om att dom skulle vara sämre eller annorlunda än andra att umgås med.

Enligt mig är Thailändare tvärtom mer sociala och uppför sig i många fall mer väluppfostrat än vad många Svenskar gör, tror att man blir bemött och behandlad ungefär som man förtjänar.

Mvh isan lover

Skulle säker tycka detsamma om jag bodde i en by i Thailand och kunde prata samma språk. I en isaanby har ju alla tid att ömgås och bryr sig inte om att stressa upp sig. Vi svenska är ju på väg någonstans eller upptagna.

På väg till jobb, lämna på skolan, hämta från träning etc. vi har ju inte tid att ömgås. Sen hjälper ju inte klimat oss heller.

Thaimän i Sverige är dock, de jag träffat, extremt asociala. De har oftast inte lärt sig svenska och frun får försörja dem.

Jag har en salami här hemma, http://www.italianafoodselections.se/charkuterier/salame-grevigiano-400-gr, en av kulinariska episka och fantastiskt underbaraste salamin jag testat och de är många 500 kronor kilot., 249 kr kilo på Cooop!

Detta är kärlek, ett under av förståelse, kroppen persiniofinerad
ad

:)
Jag tror att jag förstår dig på något sätt. Var för några år sedan till Korsika Napoleons födelseö. Bodde förersten på hans sommarhus eller palats kanske är rätta ordet. Numera hotell. Köpte hem (smugglade) några ostar och salami som var så goda att man vaknar än inland på minnet av denna smakupplevelse.

Hej

Instämmer helt, många av dom som jag räknar som mina bästa vänner är Thailändare och jag förstår inte alls teorierna om att dom skulle vara sämre eller annorlunda än andra att umgås med.

Enligt mig är Thailändare tvärtom mer sociala och uppför sig i många fall mer väluppfostrat än vad många Svenskar gör, tror att man blir bemött och behandlad ungefär som man förtjänar.

Mvh isan lover
Håller med dig. Jag har bara thaivänner både kvinnor och män och de är helt enkelt bra att ha o göra med. Omtänksamma vänliga och hjälpsamma, förstår inte snacket att man skall undvika dom.
Deklart går man krogrondor och med ett gäng eller några så uppstår gärna spänningar.
Har aldrig förstått riktigt detta att man går runt från krog till krog.
Går man ut så väljer man en skön ställe. Numera uppskattar man andra värden, kroglivet får andra leva.

Håller med dig. Jag har bara thaivänner både kvinnor och män och de är helt enkelt bra att ha o göra med. Omtänksamma vänliga och hjälpsamma, förstår inte snacket att man skall undvika dom.
Deklart går man krogrondor och med ett gäng eller några så uppstår gärna spänningar.
Har aldrig förstått riktigt detta att man går runt från krog till krog.
Går man ut så väljer man en skön ställe. Numera uppskattar man andra värden, kroglivet får andra leva.
Hej

Har också passerat den period i livet där krogen hade hög prioritet, nu är det annat som man väljer att lägga tid på.
Men inte ens under mina unga år då barer och nattsudd var vanligt träffade jag på otrevliga, aggressiva eller dumma Thailändare.
Dom få gånger det har varit bråk har det snarare varit andra utlänningar ifrån olika länder som har stått för detta.

Mvh isan lover

Nej tack till att kröka med thaisnubbar. Ok en bira eller två med någon jag verkligen litar på. Men att slinka in i en bar själv och börja vifta skål till några moppetaxi-thai. Njae det hoppar jag. :D

Nej tack till att kröka med thaisnubbar. Ok en bira eller två med någon jag verkligen litar på. Men att slinka in i en bar själv och börja vifta skål till några moppetaxi-thai. Njae det hoppar jag. :D
Hej

Tror att du skulle bli positivt överraskad, bara genom att gå dit själv skulle du nog få en viss respekt, sen är ju dessutom dom flesta moppe-taxi killarna ifrån Isaan och det borgar ju för att dom skulle vara trevliga mot dig.:)

Mvh isan lover

O
Hej

Tror att du skulle bli positivt överraskad, bara genom att gå dit själv skulle du nog få en viss respekt, sen är ju dessutom dom flesta moppe-taxi killarna ifrån Isaan och det borgar ju för att dom skulle vara trevliga mot dig.:)

Mvh isan lover

Om det tvistar de lärde.

Det har jag gjort det blev en riktigt kul kväll.
Fick billigare moppetaxi efter det för dom hade hand om taxibåsen runt där vi bodde då.

När jag tänker efter så var det inte så ovanligt när jag flyttade ner till Pattaya igen.

Då hade man bott i byn ett tag och var van vid att bara umgås med Thai.

Hamnade med Thai som bjöd på en liten Hong Thong lite här och där i Pattaya.
Aldrig några som var otrevliga, tvärtom blev rätt glad stämning.
Fast idag efter 4.5 år sen man flyttade tillbaka till Pattaya igen så händer det inte längre man tappar kontakten med Thai som farang i Pattaya tycker jag.
Sen bodde jag ju mitt i centrum då med och det var lite mer party mot idag.
Men efter bott här nere ett tag igen så har jag ingen privat kontakt med Thai.
Och kan nog säga som så hade jag bara bott här nere så hade jag nog inte haft en aning om hur Thai är privat mer än närmaste familj (fru och barn) utan bara hört på stenbordskrönorna och haft samma fördommar som många andra ;)

Skillnad på att ta en wirre några moppe killar och att gå in på en "Thai" bar. Testa det Jonas, ta med din svenska polare nästa gång han kommer och gå på Thai disco el dyl ställe.

Skillnad på att ta en wirre några moppe killar och att gå in på en "Thai" bar. Testa det Jonas, ta med din svenska polare nästa gång han kommer och gå på Thai disco el dyl ställe.
Det har vi gjort.

Var på ett med farsan, styvmorsan, en barndomskompis som har bott här nere i 20 år, hans fru, min fru.

vi hade svinkul.

När vi gått ut här förr så gick vi oftast på ett ställe där dom spelade Molam och majoriteten var Thai, och dit har jag tagit med Svenskar, farsan och hans kärring gillade att gå dit så dom har till och med gått dit utan mig.

Har varit rätt mycket ute med Thai under åren här i Thailandt, men som sagt även här i Pattaya, sist på mellandagarna med en barndomskompis som var här på semester, var bara ja, han och resten Thai där.

Men jag går ju inte in på nåt ruggställe där det sitter några nedsöpna Thaigubbar eller nedknarkade, jag väljer ju mina ställen, för rasism och avundsjuka mot oss finns det gott om här.

O

Om det tvistar de lärde.

Hej

Själv har jag enbart positiva erfarenheter av att umgås med Thailändare och det i alla tänkbara sammanhang, i alla socialgrupper och då inte minst vanligt folk på gatan och risfälten o.s.v.

Själv tycker jag att detta med rasism i Thsiland är en skröna utan grund i verkligheten, kommer ihåg en gång för över 15 år sedan när jag besökte Koh Samui, satt och diskuterade just detta med rasism med en Svensk bar och restaurangägare.

Han kände sig utsatt för rasism och han kände sig definitivt inte välkommen överallt på ön, jag frågade då om han kunde språket, nej svarade han och han tänkte inte lära sig heller, här har du nog den största anledningen till dina problem och dåliga erfarenheter sa jag.

Han kontrade då med att det fanns en plats på ön där Thailändarna höll till och där skulle inte jag heller vara välkommen utan bli utfryst sa han, jag frågade var denna plats låg och sa att jag skulle prova den nästa dag, han skrattade och sa att det skulle bli roligt att höra hur det gick.

Jag åkte dit och det fanns mycket riktigt inga utlänningar där, men jag gick fram och beställde Thaimat och öl på Lao och då började damen innanför disken att le, hon frågade var jag kom ifrån och varför jag kunde Lao o.s.v, jag svarade att jag brukade hålla till på landsbygden i Isaan och att jag umgicks nästan bara med Thailändare.

Hon erbjöd mig att komma in i deras hus och äta med familjen, dom satt under ett tak och såg på TV, jag satt där med dom och åt, ett av barnen kom och satt i mitt knä och vi hade det trevligt, några extra öl med mannen i huset blev det också, dom frågade om jag skulle komma nästa dag också.

Sen åkte jag till Svensken och berättade det här, han blev märkbart irriterad och påstod att det bara var tur.

Mvh isan lover

Hej

Själv har jag enbart positiva erfarenheter av att umgås med Thailändare och det i alla tänkbara sammanhang, i alla socialgrupper och då inte minst vanligt folk på gatan och risfälten o.s.v.

Själv tycker jag att detta med rasism i Thsiland är en skröna utan grund i verkligheten, kommer ihåg en gång för över 15 år sedan när jag besökte Koh Samui, satt och diskuterade just detta med rasism med en Svensk bar och restaurangägare.

Han kände sig utsatt för rasism och han kände sig definitivt inte välkommen överallt på ön, jag frågade då om han kunde språket, nej svarade han och han tänkte inte lära sig heller, här har du nog den största anledningen till dina problem och dåliga erfarenheter sa jag.

Han kontrade då med att det fanns en plats på ön där Thailändarna höll till och där skulle inte jag heller vara välkommen utan bli utfryst sa han, jag frågade var denna plats låg och sa att jag skulle prova den nästa dag, han skrattade och sa att det skulle bli roligt att höra hur det gick.

Jag åkte dit och det fanns mycket riktigt inga utlänningar där, men jag gick fram och beställde Thaimat och öl på Lao och då började damen innanför disken att le, hon frågade var jag kom ifrån och varför jag kunde Lao o.s.v, jag svarade att jag brukade hålla till på landsbygden i Isaan och att jag umgicks nästan bara med Thailändare.

Hon erbjöd mig att komma in i deras hus och äta med familjen, dom satt under ett tak och såg på TV, jag satt där med dom och åt, ett av barnen kom och satt i mitt knä och vi hade det trevligt, några extra öl med mannen i huset blev det också, dom frågade om jag skulle komma nästa dag också.

Sen åkte jag till Svensken och berättade det här, han blev märkbart irriterad och påstod att det bara var tur.

Mvh isan lover
Har själv varit utsatt för rasism.

En Thaipolare fick sina däck sönderskurna av tidigare kamrater för att han umgicks för mycket med farang (mig).

Han fick även en smäll en gång av samma anledning.

Finns nog rasism här precis som i alla länder, bara för man inte ser den så betyder det inte att den inte finns.

Liknande trådar

B
Svar
3
Visningar
2 K
Bangkok_Hilton
B

Tillbaka
Topp