A
Anonymius
Gäst
Hahahaha jag är nog lite otydlig i mina inlägg, jag är alltså inte ett dugg orolig för svenskar och att de/vi inte ska behålla våran kultur utan är mest intresserad av hur andra tänker i ämnet.
Jag vet inte ens hur mycket svensk kultur jag själv ligger inne med då jag blivit influerad av andra kulturer sedan jag gjorde min första resa på 9 månader i Asien/Australien när jag var 19 år i början på 1988 och flyttade till Bkk 2005.
Även jag har ibland undvikit kontakt med andra faranger och är intresserad av varför vi ibland beter oss på ett sätt som inte är särskilt logiskt. Jag tror det finns många förklaringar och vill gärna höra andras därav inläggen.
Förr i tiden var det vanligare att man/jag sökte acceptans bland omgivningen i Thailand men idag känner jag inget större behov av någon annans än familjens acceptans. Jag beter mig vänligt mot min omgivning men samtidigt behöver jag inte deras godkännande för att leva på det sätt som min familj/jag känner att vi vill leva.
Kanske har med säkerhet/sökande/ålder/stabilitet att göra, svårt att svara enkelt på och därför kunde det vara trevligt med andras tänk i ämnet.
Jag förstår även din upptagenhet, familj/jobb/barn etc som gör att vi blir mer privata, det har numera stor del till att jag är mycket selektiv att träffa andra medans det tidigare var större del personliga skäl.
/ SatanG
Jag har läst mycket av dig SatanG och får säga att du är både intellektuell, sansad och grundlig. Du är kunnig, här dock reserverar jag mig, ord är ord, innehåll är innehåll, du pratar mycket, har mycket att säga, jo jag gillar det du säger, hoppas att det är relevant