Anledningen till att jag undviker thailändska män så mycket det går

Jag tror det handlar om inställning.

Precis, du har hjärna, precis så är det, inställning till allt. Det är inget fel, vi är alla olika och har olika inställningar till saker och ting, en del gånger finns inte kopplingen till något en del gånger finns den, så allt handlar som du säger om hur närmar vi oss saker och ting och ingen har fel!

Mycket bra @JKON :thumbsup:

Senast redigerad av en moderator:
Precis... Inställningen är ju A & O,,, vill också tillägga att kroppsspråket många faranger har, tilltalar inte mig iaf.

Vissa av er har bott i Filippinerna som jag själv bara besökt 2008. E det stor skillnad att bo där jämfört med Thailand?
Malaysia besökte jag år 2000, där finns nära KL ett ställe där jag kund bo på! Asien i övrigt att bo på, kanske Japan?

Vissa av er har bott i Filippinerna som jag själv bara besökt 2008. E det stor skillnad att bo där jämfört med Thailand?
Malaysia besökte jag år 2000, där finns nära KL ett ställe där jag kund bo på! Asien i övrigt att bo på, kanske Japan?
Thailand är klart billigare vad gäller att bo, båda för att hyra ett hus eller att bo på hotell än både Malaysia och Filippinerna. Utbudet är mer i Thailand och högre standard.
Maten är bättre och godare i Thailand än Filippinerna, Malaysia har mycket god mat, mest influenserna från det indiska köket.
Grönsaker, ris, kött, fågel och fisk är dyrare i Filippinerna än i Thailand.
Thailand har bättre vägar än Filippinerna, är renare och med mindre nedskräpning, bättre utbyggt mobilnät för data och tele.
Vietnam är billigt att bo i, vänliga människor men språket försvårar utanför storstäderna.
Vad gäller språk så vinner Filippinerna, de flesta kan engelska och för visum är Thailand mycket krångligare.
I Filippinerna kan du vara upp till 3 år som turist genom att köpa förlängningar på IM. Som gift får du 1 års visum gratis om du reser in tillsammans med den filippinske frun och inga besök på IM varje 90 dagar behövs. Inga krav på att visa upp pengar alls.
Singapore räknas som Asiens bästa ställe att bo i som utlänning, men det kräver en högre budget.
Sri Lanka skulle jag kunna tänka mig att bo på, jag gillade det mycket, den sydvästra kristna delen har många fördelar. God mat, billigt och en hel del västerlänningar bor där.

Precis... Inställningen är ju A & O,,, vill också tillägga att kroppsspråket många faranger har, tilltalar inte mig iaf.
Antar att det är samma med många utlänningar i Sverige. De kanske inte ser så tillmötesgående ut men vem vet om man inte tar tjuren i hornen.
Annars var Isaan Lover inne på något jag har tänkt när vi har byggt huset. Har tittat på hur det ser ut runt om, vill inte spräcka någon men ändå skapa ett skapligt boende.
Det finns många som har mycket flottare hus än våran och det känns ok. Inte att jag måste kräma för folk men vill inte glänsa heller. Är ju ingen miljonär åtminstone vad som gäller kronor. Annars tycker folk är goa, de säger att vi skall stå i kö för att testa din regnduch och jag säger ni är välkomna för jag vet att de skojar men att de även menar det.

Sri Lanka skulle jag kunna tänka mig att bo på, jag gillade det mycket, den sydvästra kristna delen har många fördelar. God mat, billigt och en hel del västerlänningar bor där.

Det där är väldigt intressant Kurant, som du vet har jag rest mycket i Indien, men Sri Lanka, nej, men ner i det södra man kan komma Kanyakumari har jag varit.

Till saken hör att 2004, var den stora tsunamin, jag var där i södra Indien, en stad söder om där jag bodde fullständigt demolerades 10000 mänskor omkom, en hel stad utplånades. Där jag var i Chennai, hela beachen hel stripen 3 mil lång utplånades av vågen.

Min tanke var att åka till Galle under Julen, men jag ändrade mig, och ville åka till Mahalipuram, 3 mil söder om Chennai. Dock ångrade jag mig ännu en gång och stannade i Chennai. Det visade sig att tsunamien, skövlade hela Mahalipuram, där jag skulle bo.

Så min tanke Galle och Mahalipuram, någon där uppe ville tydligen att jag skulle finnas kvar!

Det där är väldigt intressant Kurant, som du vet har jag rest mycket i Indien, men Sri Lanka, nej, men ner i det södra man kan komma Kanyakumari har jag varit.

Till saken hör att 2004, var den stora tsunamin, jag var där i södra Indien, en stad söder om där jag bodde fullständigt demolerades 10000 mänskor omkom, en hel stad utplånades. Där jag var i Chennai, hela beachen hel stripen 3 mil lång utplånades av vågen.

Min tanke var att åka till Galle under Julen, men jag ändrade mig, och ville åka till Mahalipuram, 3 mil söder om Chennai. Dock ångrade jag mig ännu en gång och stannade i Chennai. Det visade sig att tsunamien, skövlade hela Mahalipuram, där jag skulle bo.

Så min tanke Galle och Mahalipuram, någon där uppe ville tydligen att jag skulle finnas kvar!
Ja vem vill inte ha kvar dig här Lyco ... men du är ju snart tillbaks i gammal storform ...

Det är inte försent att besöka Sri Lanka, enkelt och smidigt med e-visa.
Sri Lanka tog mycket stryk av tsunamin är där är väl världens största järnvägsolycka väl känt, när vågen sköljde lok och överlastade vagnar från spåret. Delar av västra sidan norr om Colombo blev helt utan stränder då och det har inte kommit tillbaka någon sand alls.
Men som på andra platser har livet återgått till det normala och en del ställen är nu bättre än före tragedin då man byggde nytt från noll.
Men blir nog inget återbesök för mig då frun inte gillar lukterna av människorna där och i Indien. Förmodligen från rökelse eller/och dålig hygien.
Men jag gillade Sri Lanka, trevliga människor, god mat och bra klimat.

Det är den indiska maten som gör att Indierna svettas - och andas senapsgas.

Inte hela indien enligt kompis som bott där, men de kryddor som används i maten på vissa ställen är outhärdliga att utstå inomhus.

Har själv slutat åka buss till Jomtien, då den passerar och släpper av horder med Indier som skall bo i Pattaya

Det är den indiska maten som gör att Indierna svettas - och andas senapsgas.

Inte hela indien enligt kompis som bott där, men de kryddor som används i maten på vissa ställen är outhärdliga att utstå inomhus.

Har själv slutat åka buss till Jomtien, då den passerar och släpper av horder med Indier som skall bo i Pattaya
Gas mask på!:rolleyes:

Liknande trådar

B
Svar
3
Visningar
2 K
Bangkok_Hilton
B

Tillbaka
Topp