Antalet mördade med skjutvapen i Thailand på samma höga nivå som i USA.

Farsan och hans fru ingår numer i denna kultur. Hon fixar nu certifikat och åker snart till Bkk för att köpa sin första pistol.
Nästan alla frugans kunder har vapen i bilen dessutom. Mer regel än undantag att folk skaffar då de kommer upp sig.. sedan med thai och deras lynne kan man ju räkna ut resultatet sedan.
Nä jag är inte för skjutvapen i min familj
Varför beväpnar de sig? Är det hot från gatan eller vänner och släkt ?

Varför beväpnar de sig? Är det hot från gatan eller vänner och släkt ?

Hej

Med 10 miljoner vapen ute i samhället så fins det alltid en viss risk att stöta beväpnade rånare, tjuvar, drogpåverkade, fulla, lättretade, hetsiga och avundsjuka människor, så jag förstår att en del människor vill ha något att försvara sig med, men detta blir lätt som en ond spiral lik den i USA, våldet trappas upp.

Mvh isan lover

300 masskjutningar i USA bara i år stod det i tidningarna för 4 dagar sen.
Med masskjutning räknar dom vid ett tillfälle där minst 4 personer har skjutits.

Hej

Med 10 miljoner vapen ute i samhället så fins det alltid en viss risk att stöta beväpnade rånare, tjuvar, drogpåverkade, fulla, lättretade, hetsiga och avundsjuka människor, så jag förstår att en del människor vill ha något att försvara sig med, men detta blir lätt som en ond spiral lik den i USA, våldet trappas upp.

Mvh isan lover
Jag som gick ut sent på natten i Bangkok hade tur i så fall, nu vågar inte längre. Pattaya är säkrare.

Tänk vad skönt att Sverige är så fredligt land. Nästan ingen kriminalitet.
Måste vara frukten av det förebyggande arbete som görs och antalet fritidsgårdar
:wai:

Hej

Ja som tur i oturen så är våldet, skjutningarna och sprängningarna koncentrerat till vissa områden och städer, i övriga Sverige är läget helt annorlunda, där verkar tiggare vara det största problemet, det är många kommuner som diskuterar förbud mot detta.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp