Antalet turister ifrån Laos till Nong Khai har tagit fart sedan gränsen öppnade igen.

 
Problemen är ju att de gör för dåliga bärlager och lägger för tunn asfalt här i värmen så vägarna får lagas rätt så ofta.

Det här är i närheten där jag bor, vägen höll knappt en månad innan den behövdes att lagas.

1659660143282.jpeg

1659660194211.jpeg
Men de har åtminsone använt koner med reflextejp, istället för en grenruska instucken i hålet (bild #1) :)
 
Jag har kört sträckan Udon-Nong Khai flera gånger senaste året. Vägen är 2-filig hela vägen och de arbeten som pågår är vid sidan om vägen. Ser ut som de bygger en cykelväg längs med vägen och inget som stör trafiken.
 
Jag har kört sträckan Udon-Nong Khai flera gånger senaste året. Vägen är 2-filig hela vägen och de arbeten som pågår är vid sidan om vägen. Ser ut som de bygger en cykelväg längs med vägen och inget som stör trafiken.
Låter bra, sist jag körde den var 2019 på våren, rent skit var det då. Tur att jag körde hojen, då man kan trixa mellan filerna
 
Problemen är ju att de gör för dåliga bärlager och lägger för tunn asfalt här i värmen så vägarna får lagas rätt så ofta.

Det här är i närheten där jag bor, vägen höll knappt en månad innan den behövdes att lagas.

1659660143282.jpeg

1659660194211.jpeg
Nu var det dags igen, vägen höll i alla fall nästan 1 år :(
20230724_095755.jpg


De har även bundit fast ett säkerhetssnöre så man inte ska hamna i diket:laugh2:
20230724_095835.jpg
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp