Antalet indier som reser till Thailand fortsätter att öka.

I Krabi tyckte jag det var jobbigt där blev man stoppad av Indier och Pakistanier var 3:dje meter, skräddare och restauranger, stor skillnad där nere, aldrig sett så mycket indier jobba i restaurang och skrädderi nån annanstans i Thailand?

Hej

Är nog beredd att hålla med, besökte båda dessa platser i vintras och irriterade mig på detta där.

Mvh isan lover

Hej

Förmodligen handlar det om en kulturkrock här, i Indien, Pakistan och mellanöstern är detta nog något av en tradition och klassiskt sätt att arbeta på, men för mig som Svensk känns detta sätt att jobba på bara besvärande och påträngande, jag skulle kanske ha provat någon av deras restauranger om dom hade låtit mig vara ifred, Indisk mat är ju faktiskt god.

Mvh isan lover

Hej

Förmodligen handlar det om en kulturkrock här, i Indien, Pakistan och mellanöstern är detta nog något av en tradition och klassiskt sätt att arbeta på, men för mig som Svensk känns detta sätt att jobba på bara besvärande och påträngande, jag skulle kanske ha provat någon av deras restauranger om dom hade låtit mig vara ifred, Indisk mat är ju faktiskt god.

Mvh isan lover
Kände likadant i Krabi gick vi demonstativt förbi och in på första restaurang som inte trackassera oss på gatan.

Hej

Samma här, har blivit antastad åtskilliga gånger runt om i Thailand, speciellt i Bangkok men även på landets turistorter, väldigt påflugna och ibland har dom t.o.m tagit tag i min arm, ogillar dom starkt p.g.a deras i mina ögon märkliga taktik att försöka värva kunder på.

När vi besökte södra Thailand förra året (Phuket och Krabi) var dom där också, men här drev dom även ganska många Indiska restauranger, även här försökte man samma stil med påflugna inkastare som antastade folk utanför på gatan, själv vill jag bestämma på egen hand var jag vill äta och jag har ingen lust alls att diskutera detta med någon okänd på gatan.

Mvh isan lover
Jag håller med dig fullständigt, sådana irritationsmoment kan till och med få mig att undvika resmålet ifråga. Ingen inkastare har någonsin lyckats få in mig på sitt ställe, jag bestämmer själv. Usch nu sitter jag nästan och retar upp mig.

Hej

Med tanke på diskussionen blev jag lite nyfiken och gjorde en sökning på nätet gällande olika etniciteters storlek i Thailand, här uppges Indierna i Thailand vara mellan 138 000 - 207 000 i Thailand, men detta var år 2010.

”The demographics of the registered are broken down as Chinese (3.45m), ethnic Thais (3.14m), Thai Indian (138,000 to 207,000), Whites (70,000 to 140,000), Japanese (70,000), other East Asian (70,000), Africans (35,000), and Arabs (35,000). The Chinese stats are deceiving because they refer to Chinese Thais, who are Thai citizens. The Thai Indians, likewise, are also Thai citizens.”

Mvh isan lover

Hej

Med tanke på diskussionen blev jag lite nyfiken och gjorde en sökning på nätet gällande olika etniciteters storlek i Thailand, här uppges Indierna i Thailand vara mellan 138 000 - 207 000 i Thailand, men detta var år 2010.

”The demographics of the registered are broken down as Chinese (3.45m), ethnic Thais (3.14m), Thai Indian (138,000 to 207,000), Whites (70,000 to 140,000), Japanese (70,000), other East Asian (70,000), Africans (35,000), and Arabs (35,000). The Chinese stats are deceiving because they refer to Chinese Thais, who are Thai citizens. The Thai Indians, likewise, are also Thai citizens.”

Mvh isan lover
Är ju nåt fel där, summerar du dom siffrorna blir det inte ens 10 miljoner?
Är det i Bangkok eller?
Enligt dom siffrorna så är det mer kineser än thai?

Är ju nåt fel där, summerar du dom siffrorna blir det inte ens 10 miljoner?
Är det i Bangkok eller?
Enligt dom siffrorna så är det mer kineser än thai?

Hej

Du har rätt, detta var bara gällande Bangkok, intressant då att det bor mer Kineser än Thailändare i Bangkok.

Mvh isan lover

5800 baht per dag spenderar Indier.
6400 baht per dag spenderar Kineser.

Haha, de prutar i alla fall på Coconot Bar såg frugan och jag när vi gick en promenad där senast i April , kan ju säga att damerna inte verkar gilla dessa så speciellt mycket . 500 thbt och 5 Indier , undrade om hon skulle gå med dem , men icke , hon stod kvar när vi gick tillbaka :)

Haha, de prutar i alla fall på Coconot Bar såg frugan och jag när vi gick en promenad där senast i April , kan ju säga att damerna inte verkar gilla dessa så speciellt mycket . 500 thbt och 5 Indier , undrade om hon skulle gå med dem , men icke , hon stod kvar när vi gick tillbaka :)
Dina iakttagelser säger väl inte hela sanningen om var den Indiska Medelklassen och Överklassen bränner sina pengar alls.
Bara var Underklassen vistas....

Är indierna populära bland dom thailändska damerna? Hur vanligt är det med förhållande mellan indier och thailändsk kvinna?

Uppe vid tukcom i Pattaya så ligger det riktiga skräddarområdet, där ligger dom på rad mellan tukcom och parkeringshuset men bara Thai, tror det finns 1 shop med indier bara.

Nere vid beachroad och 2 nd road finns ju flera med Indier men som sagt antingen ser jag inte tillräckligt turistig ut eller så har dom lugnat ned sig med gatutrackasserierna
Jag var ju i kho samui ca 3 veckor i juli, där var det 2-3 stycken som tjatade varenda dag vi gick förbi.
När vi kom till pattaya sista veckan såg och hörde vi inget tjat. Vi höll oss vid second road.
Däremot träffade vi på ett grabb gäng med indier som var turister som vi.
Dom sa att dom hade ökat som turister berodde på att dom fått det bättre i Indien och resvägen till Thailand var inte lång. Men grabbarna vi träffade var bara där en vecka, sen hem och jobba igen.
Dom hade med sig 7/11 sprit o groggvirke och drack vid hotellpoolen.

Jag var ju i kho samui ca 3 veckor i juli, där var det 2-3 stycken som tjatade varenda dag vi gick förbi.
När vi kom till pattaya sista veckan såg och hörde vi inget tjat. Vi höll oss vid second road.
Däremot träffade vi på ett grabb gäng med indier som var turister som vi.
Dom sa att dom hade ökat som turister berodde på att dom fått det bättre i Indien och resvägen till Thailand var inte lång. Men grabbarna vi träffade var bara där en vecka, sen hem och jobba igen.
Dom hade med sig 7/11 sprit o groggvirke och drack vid hotellpoolen.
Såg mycket Indier på Big-C sist, familjer som handlade mat för att laga till och även dryck.
Så misstänker att en del hyr condos med köksmöjligheter.
Även när jag var inne i guldaffär och skulle handla så var det 5 indier i affären 2 grupper, 1 manlig indier med tjej av okännt ursprung och 3 Indiska killar.
Så dom verkade gilla guld ;)

Liknande trådar

A
Svar
17
Visningar
7 K
Miacarolina
M

Tillbaka
Topp