Antalet turister ifrån Laos till Nong Khai har tagit fart sedan gränsen öppnade igen.

Hej

Ja det går ett flertal turer om dagen direkt till bron.

Mvh isan lover
Det var tätt mellan turerna i Nakhon Phanom till Thakhek, min sista visumresa var 2014.

1659646661493.jpeg

Hej

Han har nog ingen koll på det här.

För det första skrev jag ca 40 minuter och det är ju en viss skillnad mot exakt 40 minuter.

Sen finns det ju både minibussar, lokalbussar och lite lyxigare lånfärdsbussar, så man kan ju välja.

Med minibuss ifrån busstationen direkt till Nong Khai så tar det drygt 40 minuter, vanliga större bussar så kan det ta alltifrån 1 timma till 3.5 timma beroende på hur många stopp det är på vägen.

Sen finns det ju tåg som tar en dryg halvtimma ifrån Udon till Nong Khai.

Mvh isan lover
Ok så ca 40 minuter med buss då. Plus minus lite de är ju definitionen på cirka.

Då vet vi det. Det var nån som sa att det tydligen tydligen tog 30 minuter till.

Min uppfattning är att allt i Thailand tar en dag. Oberoende av vad "bussbolaget" säger.

AC ska det vara också. Fast den är trasig, och VIP men det kan vara sex säten i bredd. O non stop, in My ass nej.

Thailand är bäst! Bara att ladda med ett gäng Leo och Enjoy the ride!

Glömmer inte för många år sen när jag besökte en kompis några mil neråt Udon . Skulle åka neråt med buss , Frågade damen som satt på typ mjölkpallen där bussen skulle gå dagen efter och som hade hand om biljetterna ,,,, frågade när bussen skulle gå , Ja den skall gå klockan elva så du måste va här tjugo över elva....

Hej

Här är lite tider.

Udon Than - iNong Khai

Train​

35m • US$1 - US$26
See Schedules
CHEAPEST

Local Bus​

1h 4m • US$1 - US$2
See Details
SECOND FASTEST, SECOND CHEAPEST

Taxi​

46m • US$10 - US$13
See Details

Drive​

46m • US$6 - US$9
See Details

Mvh isan lover

Nu är det vägarbete där och då tar det längre tid, jag misstänker att vägen är lika dålig mellan Udon Nong Khai som den är mellan Udon Khon Kaen.
Hej

Nu har jag ju inte åkt den vägen på två år p.g.a pandemin, men det är normalt en bra och välskött väg, men det pågick vägarbeten i norra Udon Thani före pandemin.

Mvh isan lover

Ok så ca 40 minuter med buss då. Plus minus lite de är ju definitionen på cirka.

Då vet vi det. Det var nån som sa att det tydligen tydligen tog 30 minuter till.

Min uppfattning är att allt i Thailand tar en dag. Oberoende av vad "bussbolaget" säger.

AC ska det vara också. Fast den är trasig, och VIP men det kan vara sex säten i bredd. O non stop, in My ass nej.

Thailand är bäst! Bara att ladda med ett gäng Leo och Enjoy the ride!
Hur många timmar är en dag, 24 timmar? Mina visumresor tur/retur mellan Nakhon Phanom och Thakhek tog 3-4 timmar men då var det bara 15 kilometer att åka enkel tur.

Hej

Nu har jag ju inte åkt den vägen på två år p.g.a pandemin, men det är normalt en bra och välskött väg, men det pågick vägarbeten i norra Udon Thani före pandemin.

Mvh isan lover
Tycker väg 2 som är en så stor och viktig motorväg genom landet är mycket dålig, var och hälsade på Gotland i Khon Kaen för knappt ett år sedan, vägen är ju som en tvättbräda.

Problemen är ju att de gör för dåliga bärlager och lägger för tunn asfalt här i värmen så vägarna får lagas rätt så ofta.

Det här är i närheten där jag bor, vägen höll knappt en månad innan den behövdes att lagas.

1659660143282.jpeg

1659660194211.jpeg
Hej

Så är det och det gör att det krävs ständigt återkommande reparationer, den röda jorden som man har under asfalten blir mjuk under regntiden.

Mvh isan lover

Tycker väg 2 som är en så stor och viktig motorväg genom landet är mycket dålig, var och hälsade på Gotland i Khon Kaen för knappt ett år sedan, vägen är ju som en tvättbräda.
Hej

Tråkigt att höra, dom får väl hoppas på ett besök av någon kunglig snart då, för då brukar dom vägar som ska användas fixas till och flaggor sättas upp längs vägarna.

Att låta norra isaans största och viktigaste väg förfalla verkar ju konstigt.

Mvh isan lover

Hej

Tråkigt att höra, dom får väl hoppas på ett besök av någon kunglig snart då, för då brukar dom vägar som ska användas fixas till och flaggor sättas upp längs vägarna.

Mvh isan lover
Dom håller på att jobba med Mittrapap road norr om Khon kaen nu

Hej

Mvh isan lover
Det bästa vore om "vägverket" i Thailand anlitade ingenjörer från något annat land som vet hur man anlägger vägar,

Liknande trådar

Tillbaka
Topp