Antalet olyckor i nyårstrafiken 2020.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Dag ett i nyårstrafiken resulterade i 43 döda och 466 skadade, vilket i stort sett är det samma som året före, vi får väl se om alla åtgärder och insatser ger resultat i år.

1577573890794.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Så här slutade resan för 9 personer på väg ifrån Saraburi till Chiang Mai för att fira nyår, men dom hade änglavakt och ingen av dom dog direkt trots bilens skador, men 5 av dom var allvarligt skadade.

1577575355383.jpeg

Mvh isan lover

Har regeringen börjat spekulera i varför antalet olyckor och skador ökat?

Hej

Det är väl mer konstant än ökande tror jag, men det är ju ändå lite konstigt med tanke på alla extra resurser och åtgärder som vidtas just vid nyår och Songkran, men samtidigt ökar väl även antalet fordon på vägarna också år för år.

Mvh isan lover

Hej

Det är väl mer konstant än ökande tror jag, men det är ju ändå lite konstigt med tanke på alla extra resurser och åtgärder som vidtas just vid nyår och Songkran, men samtidigt ökar väl även antalet fordon på vägarna också år för år.

Mvh isan lover

Står ju +10.7% och 8.9% men sen är inte nyårstrafiken över så lite för tidigt att dra några slutsatser. Men som du skriver är det extra resurser och åtgärder så vore ändå intressant att veta orsakerna och om Thailand kommer på någon fungerande lösning.

Står ju +10.7% och 8.9% men sen är inte nyårstrafiken över så lite för tidigt att dra några slutsatser. Men som du skriver är det extra resurser och åtgärder så vore ändå intressant att veta orsakerna och om Thailand kommer på någon fungerande lösning.

Hej

När man har följt detta i ett antal år är man väl lite uppgiven, det finns ju en tråd här på forumet som visar videosnuttar över den vansinniga trafiken och olyckorna som blir dess följd, själv har jag inga förhoppningar om någon större förändring, kanske spelar både tro på återfödsel och ödet in i att viljan till risktagande verkar vara högre här än i många andra länder.

Mvh isan lover

Hej

När man har följt detta i ett antal år är man väl lite uppgiven, det finns ju en tråd här på forumet som visar videosnuttar över den vansinniga trafiken och olyckorna som blir dess följd, själv har jag inga förhoppningar om någon större förändring, kanske spelar både tro på återfödsel och ödet in i att viljan till risktagande verkar vara högre här än i många andra länder.

Mvh isan lover

Ja tron på reinkarnation tror jag definitivt spelar in. Kombinerat med en total avsaknad av utbildning i trafiksäkerhet och gärna alkohol på det så blir det nog lite som det blir.

Ja tron på reinkarnation tror jag definitivt spelar in. Kombinerat med en total avsaknad av utbildning i trafiksäkerhet och gärna alkohol på det så blir det nog lite som det blir.

Hej

Visst är det så, sen verkar ju sånt som trafikregler, trafikljus, vägskyltar, heldragna linjer och annat inte betyda någonting alls för dom flesta trafikanter, man kan ju inte ens få folk att förstå varför alla borde köra åt samma håll på en sida av vägen, inte ens polisen ingriper när någon kör på fel sida mot trafiken.

Mvh isan lover

Står att majoriteten av dödsfallen är motorcyklar, här är ett av dom stora problemen, motorcyklar.

Hej

Så här slutade resan för 9 personer på väg ifrån Saraburi till Chiang Mai för att fira nyår, men dom hade änglavakt och ingen av dom dog direkt trots bilens skador, men 5 av dom var allvarligt skadade.

1577575355383.jpeg

Mvh isan lover
I just detta fall ser det olyckligt ut att träffa det enda trädet som syns.

Trafiken är lika tjock i HH nu som en tidig morgon kl 4 i Juni i Pattaya.
Ska bli gött när Bkk packet åker hem igen.
Mycket lyxbilar i stan nu å dom kör som om dom äger vägen, prejat in ett par i refugen som inbillat sig att dom kan komma från en annan fil å bara knö sig in. Försök inte den med en Göteborgare, det går inte.

Har åkt rätt många mil de sista 2-3 dagarna i Isaan. Passerar poliskontroller var och varannan mil som aktivt kollar ifall förarna är nyktra. Har aldrig sett så mycket poliskontroller som i år. Nyktra är nog de flesta när de kör till Isaan från Bangkok området men de är nog rejält uttröttade då många kör på nätterna. Precis som ovan skrivits kommer nog många att vara bakfulla och ännu tröttare på väg tillbaka. Thailand måste ha en av världens absolut sämsta trafikkulturer. Har blivit ett antal panikbromsningar bara idag... U-svängar och avsaknaden av rondeller och trafikplatser gör ju inte saken bättre.. Thailändarna har stora, stora utvecklingspotentialer både när det gäller trafikvett och att bygga vägarna med trafiksäkerheten i åtanke..

Undrar om väntetiden på en organdonation i Thailand är närmast noll? :rolleyes:

Sorgligt när friska, starka människor mitt i livet stryker med i den omfattningen. Här pratar vi om siffror som skulle var uppseendeväckande för en krigförande nation.
USA förlorade 58 000 man i Vietnam kriget som pågick i över tio år. Thailand förlorar i nuvarande takt i runda slängar 210 000 personer i trafikolyckor på tio år...

Jag har aldrig sett en nykterhetskontroll på Koh Samui (12 år). Däremot är sett kontroll av hjälm vid rondellen i Chaweng var och varannan dag.

Hej

Dag två dog hela 66 st i trafiken, men det är ändå två mindre än samma dag förra året, 527 skadades vilket också är färre än förra året då antalet var hela 579 st.

1577661588882.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Dag två dog hela 66 st i trafiken, men det är ändå två mindre än samma dag förra året, 527 skadades vilket också är färre än förra året då antalet var hela 579 st.

1577661588882.jpeg

Mvh isan lover
Det är en oerhörd tragedi som försiggår i det tysta i Thailand. Vart ser man de tusentals och åter tusentals trafikskadade med bestående skador??? De göms undan av familjerna och kommer sällan ut i samhället..

Liknande trådar

Tillbaka
Topp